ندای لرستان -
در نشست هماهنگی معاونان پشتیبانی ادارات آموزش و پرورش لرستان که در خانه معلم ناحیه یک خرمآباد برگزار شد، میثاق همکاری مشترک به تصویب رسید. فرزاد محمدی، معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر ضرورت مدیریت مبتنی بر برنامه و دادههای دقیق، خواستار عبور از مدیریت واکنشی و حرکت به سمت مدیریت کنشی، خلاقانه و اقتصادی شد.
نشست هماهنگی معاونان و کارشناسان حوزه پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان با هدف بررسی چالشها، ارائه راهکارها و تدوین میثاق همکاری مشترک برگزار شد.
فرزاد محمدی در این جلسه با اشاره به توجه ویژه دولت به آموزش و پرورش گفت: ساخت 2400 مدرسه در کشور و رشد 67 درصدی اعتبارات، نشاندهنده قرار گرفتن آموزش و پرورش در کانون توجه دولت است.
وی با بیان اینکه 44.9 درصد از هزینههای دولت مربوط به آموزش و پرورش است، افزود: این حجم منابع، نیازمند مدیریت علمی، اقتصادی و مبتنی بر آمار دقیق است؛ نه تصمیمهای مقطعی و واکنشی.
معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش لرستان مدیریت واکنشی را ناکارآمد توصیف کرد و گفت: امروز دیگر زمان مدیریت واکنشی گذشته است؛ معاون پشتیبانی باید پیشبین باشد. قبل از اینکه مشکل ایجاد شود، باید فکر کرده و اقدام کند.
همچنین وی از تجربه موفق تولید میز، صندلی و تجهیزات مدرسه توسط هنرستانها خبر داد و اعلام کرد: میتوانیم با توان داخلی و استفاده از ظرفیت بزرگ هنرستان ها، بسیاری از نیازهای مدارس را تأمین کنیم. هر مدرسه میتواند بخشی از هزینههای خود را از محل فضاهای تجاری و مهارتآموزی دانشآموزان تأمین کند.
محمدی خواستار ورود مستقیم معاونان پشتیبانی به فرآیند ساماندهی نیروی انسانی شد و اعلام کرد: نیروهای تاسیساتی و فنی باید شناسایی و آموزش داده شوند تا نگهداری مدارس به شکل تخصصی انجام شود.
در ادامه این نشست، بهمنظور پیگیری و نظارت دقیق بر پروژههای «نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی» با مشارکت مردم، ساختار مدیریتی جدیدی تعریف شد. بر همین اساس، پروژهها در سطح استان به سه قطب تقسیم گردید و آقایان فرهاد عنایتپور، روحالله رضایی مرام و سیدایمان موسوی بهعنوان مسئولان مردمی قطبهای سهگانه آموزش و پرورش لرستان منصوب شدند تا روند اجرای پروژهها را با همراهی مردم و نهادهای محلی تسریع و ساماندهی کنند.
خبر و عکس: محمدرضا دالوند


















