ندای لرستان -
سید عیسی سهرابی در جلسهی وبیناری برنامهی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان) که با حضور علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، و مدیران کل استانها برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات استان در حوزههای آموزشی و تربیتی و چند پیشنهاد اجرایی برای تقویت برنامههای ملی نماد گفت: برنامه های پیشگیرانه در برابر آسیب های اجتماعی باید از سن کودکستان انجام شود
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش لرستان، سید عیسی سهرابی در این نشست با اشاره به ضرورت تدوین برنامههای عملیاتی متناسب با شرایط هر استان، تأکید کرد که برنامهریزی مؤثر در حوزهی آموزش و مراقبت اجتماعی زمانی تحقق مییابد که بر پایهی واقعیتهای میدانی مدارس شکل گیرد. وی افزود: آموزشهای ارتقایی و مهارتمحور باید از دورهی پیشدبستانی آغاز شود تا بتوان از بروز بسیاری از آسیبهای اجتماعی در سالهای بعد جلوگیری کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در بخش دیگری از سخنان خود، به کاهش تراکم کلاسهای درس بهعنوان یکی از دستاوردهای اخیر استان که تاثیر مستقیم بر کاهش آسیب های اجتماعی دارد اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 1086 کلاس با تراکم بیش از 35 دانشآموز در استان داشتیم که با ساماندهی نیروها و اصلاح در سامانهی سیدا، این تعداد به 946 کلاس کاهش یافته است. اکنون نیز آمادگی تفکیک 154 کلاس دیگر را داریم و زیرساخت فیزیکی و نیروی انسانی لازم فراهم شده است. وی تأکید کرد که تحقق این هدف نیازمند تسهیل برخی هماهنگیهای اداری و بیندستگاهی است.
در این نشست، سهرابی چند پیشنهاد اجرایی در زمینهی مراقبت های پیشگیرانه از سن کودکستان، ارتقای آموزشهای پیشگیرانه و تقویت جو سازمانی مدارس به وزیر آموزش و پرورش ارائه داد که بخشی از آنها مورد استقبال مقام عالی وزارت قرار گرفت و برخی نیز بهعنوان طرحهای قابلبررسی برای سال آینده مطرح شد.
وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از نکات کارشناسی و گزارش ارائهشده از سوی لرستان، بر اهمیت برنامهریزی واقعگرایانه، مستندسازی دقیق اقدامات و استفاده از تجارب استانها در طراحی سیاستهای ملی تأکید کرد.


