ندای لرستان -
در این جلسه که با حضور دکتر کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، و مدیران کل استانها به صورت وبیناری برگزار شد، شاخصهای پروژه مهر در پنج محور اصلی مورد بررسی قرار گرفت و آخرین وضعیت آنها با سال گذشته مقایسه شد.
1. وضعیت نیروی انسانی و آزمونهای استخدامی:
در این بخش، گزارشهایی از تأمین معلمان مورد نیاز و روند برگزاری آزمونهای استخدامی ارائه شد. همچنین راهکارهای جبران کمبود نیرو در مناطق محروم بررسی شد.
2. وضعیت ثبتنام دانشآموزان:
مسئولان استانی گزارشی از فرایند ثبتنام دانشآموزان ارائه دادند و تأکید شد که روند ثبتنام به صورت الکترونیکی و با حداقل مراجعه حضوری والدین دنبال شود.
3. وضعیت ثبتنام کتب درسی:
بر اساس گزارش ارائهشده، بخش عمده دانشآموزان کتب درسی خود را از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ثبتنام کردهاند و روند تحویل کتابها در حال انجام است.
4. وضعیت شاخصهای پرورشی:
در حوزه فعالیتهای پرورشی، موضوعاتی همچون تقویت برنامههای فرهنگی، اجتماعی و دینی مدارس بررسی شد و مقرر شد فعالیتهای پرورشی در سال تحصیلی جدید متناسب با نیازهای دانشآموزان ارتقا یابد.
5. وضعیت شاخصهای تربیتبدنی:
در این محور، وضعیت تجهیز فضاهای ورزشی مدارس و اجرای برنامههای تربیتبدنی مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت توجه بیشتر به سلامت و نشاط دانشآموزان تأکید شد.
وزیر آموزش و پرورش در این نشست خطاب به مدیران کل استانها خاطرنشان کرد: «پروژه مهر نه تنها آغاز سال تحصیلی بلکه فرصتی برای تقویت و ارتقای کیفیت آموزش است و همه باید با همدلی و برنامهریزی دقیق، به استقبال سال جدید برویم.
دکتر کاظمی با اشاره به اهمیت موضوع نیروی انسانی در اجرای پروژه مهر افزود :
کلاس باید با معلم آغاز شود و هیچ دانشآموزی نباید بدون معلم سال تحصیلی را شروع کند.
در پایان ، سیدعیسی سهرابی، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان، ضمن قدردانی از تلاشها و همکاریهای اعضای ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش استان، اظهار داشت:
تا کنون روند پیشرفت پروژه مهر در استان بسیار خوب و رو به جلو بوده است و این موفقیت مرهون تلاش مستمر همه اعضا و مدیران شهرستانها و مناطق است.
اکنون باید با حفظ این روند مثبت و استمرار فعالیتها، با جدیت بیشتری برنامهریزی و اقدام کنیم تا اهداف تعیینشده به طور کامل محقق شود و آغاز سال تحصیلی جدید را با کیفیت بالا و به بهترین شکل ممکن رقم بزنیم.
خبر و عکس: محمدرضا دالوند





