ندای لرستان - تسنیم / معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد 13 درصدی صادرات قهوه و نوشیدنی ها طی سال گذشته خبر داد.
ابراهیم شیخ، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، روز چهارشنبه در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی نوشیدنیها، قهوه، چای و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران، با اشاره به فعالیتها و دستاوردهای صنعت نوشیدنی کشور در دوران جنگ 12 روزه، اظهار داشت:در دوران جنگ، صنعت نوشیدنی کشور با رشد و افزایش تولید روبهرو شد.
وی افزود: صنعت نوشیدنیها و قهوه در دوران 12 روزه جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی علیه ایران، بدون محدودیت، محصول به بازار عرضه کرد و حتی افزایش تولید داشت.
شیخ تصریح کرد: در آن زمان، تولیدات مورد نیاز مردم بدون محدودیت در قفسهها عرضه میشد و بهویژه در حوزه آب معدنی، صنعت بهصورت جهادی عمل کرد.
وی از کارگران، مدیران و کارخانههایی که در طول جنگ شبانهروز فعالیت میکردند، قدردانی کرد و گفت: طی دوره جنگ، تولیدات مورد نیاز مردم بهخوبی تأمین شد.
رشد 6 درصدی تولید نوشیدنیها در سال قبل
وی همچنین با اشاره به همکاریهای انجامشده با انجمنهای وابسته به نوشیدنی و آب معدنی برای برطرف کردن نیازهای بستهبندی، حملونقل و سوخت در دوره جنگ 12 روزه، اظهار داشت: سال گذشته در مجموع، صنایع عمومی 13 درصد رشد داشت.
معاون وزیر صمت تصریح کرد: صنعت نوشیدنی نیز سال گذشته 6 درصد در تولید و 13 درصد در صادرات رشد داشته است و این روند در سهماهه نخست امسال نیز ادامه یافت.
شیخ درباره برنامهریزیهای انجامشده در صورت بروز بحرانهای مشابه جنگ، برای تأمین بهموقع مواد اولیه مانند آب معدنی، پت و افزودنیها و ذخیرهسازی آنها، گفت: توجه ویژه به نیازهای صنعت نوشیدنی در شرایط جنگی مورد تأکید است.