ندای لرستان - ایمنا / مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای لرستان از اجرای طرحهای بهسازی و ایمنسازی جادههای استان در آستانه پیادهروی اربعین خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 140 کیلومتر روکش آسفالت، نصب 20 کیلومتر نیوجرسی و 17 هزار تابلو راهنمایی و رانندگی اجرا شده و 139 دستگاه اتوبوس برای جابهجایی زائران آماده شده است.
عارف امرایی، مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای لرستان از اجرای برنامههای بهسازی جادههای استان در آستانه پیادهروی اربعین حسینی خبر داد.
بازار ![]()
وی با اشاره به آغاز این پروژهها از ابتدای سالجاری افزود: تمام اقدامات با هدف تسهیل تردد زائران، افزایش ایمنی جادهها، کاهش تصادفات و ارتقای طول عمر راههای مواصلاتی استان انجام شده است.
مدیر کل راهداری و حملونقل جادهای لرستان مهمترین اقدامات انجامشده در این راستا را چنین برشمرد: نصب 20 کیلومتر نیوجرسی با اعتبار 80 میلیارد تومان، خطکشی 2700 کیلومتر از محورهای مواصلاتی با هزینه 30 میلیارد تومان، نصب 17 هزار علامت راهنمایی و رانندگی با بودجه 20 میلیارد تومان و احداث روشنایی نقطهای در تقاطع حادثهخیز زانوگه با اعتبار یک میلیارد تومان.
وی ادامه داد: بهروزرسانی سیستم روشنایی در 195 کیلومتر از جادههای استان، حذف دو نقطه حادثهخیز در ایمانآباد و کشتارگاه بروجرد با اعتبار 30 میلیارد تومان و احداث 6 کیلومتر روشنایی طولی با اعتبار 20 میلیارد تومان نیز از دیگر اقدامات صورتگرفته در این مدت بوده است.
امرایی همچنین از انجام 140 کیلومتر عملیات بهسازی و روکش آسفالت با اعتبار 600 میلیارد تومان خبر داد و افزود: این پروژه شامل روکش آسفالت با ضخامت بیش از سه سانتیمتر، اجرای اسلاری سیل و لکهگیری کامل محورهای مواصلاتی است.
مدیرکل راهداری لرستان از آمادهسازی 139 دستگاه اتوبوس برای جابهجایی زائران خبر داد و گفت: بر اساس آمار سال گذشته، بیش از 480 هزار خودروی غیربومی از محورهای الیگودرز، ازنا، دورود، خرمآباد، چگنی و کوهدشت به سمت مرز مهران تردد کردهاند که نشاندهنده عبور بیش از یکمیلیون و صد هزار زائر از این مسیر است.
وی با اشاره به آغاز پیشفروش بلیتهای زائران اربعین از بیستوپنجم تیر تا بیستوششم مرداد گفت: در بازه زمانی هجدهم تا بیستوششم مرداد، فروش بلیت به مقاصد غیر از مرزهای اربعین و صدور صورتوضعیت دربستی برای اتوبوسها ممنوع است و همه شرکتهای تعاونی موظفند با حداکثر ظرفیت زائران را جابهجا کنند.
امرایی با بیان اینکه 20 مجتمع خدماتی- رفاهی استان آماده خدمترسانی هرچه بهتر به زائران اربعین حسینی هستند، افزود: با توجه به افزایش میزان ترددهای جادهای در ایام اربعین و ضرورت ایجاد امکانات و تسهیلات لازم، مجتمعهای خدماتی رفاهی موظف به توجیه نیروهای خدماتی و سایر کارکنان شاغل در واحدهای خدماتی مجموعه خود مبنی بر ارائه خدمات شایسته به زائران در راستای تکریم زوار شدهاند.
وی از فعالیت سامانه جامع پاسخگویی به مشکلات زائران خبر داد و گفت: زائران میتوانند مشکلات خود در حوزه حملونقل، ایمنی جادهها و مسائل راهداری را از طریق سامانه تلفنی 141، اپلیکیشن و پیامک بهصورت شبانهروزی گزارش دهند.