ندای لرستان

آخرين مطالب

واکنش ربیعی به نامه روحانی به رهبر انقلاب سياسي

واکنش ربیعی به نامه روحانی به رهبر انقلاب
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - علی ربیعی در خصوص توییت محمد مهاجری در رابطه با نامه حسن روحانی به مقام معظم رهبری پیرامون رد صلاحیت‌های کاندیدا‌ها توسط شورای نگهبان اظهار کرد: معمولا آقای رئیس جمهور، در موارد مهم نامه نگاری می‌کنند؛ من می‌پرسم و دقیق اطلاع رسانی می‌کنم
رئیس جمهور، در موارد مهم نامه نگاری می کنند
علی ربیعی در نشست خبری این هفته خود با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، 3 خرداد اظهار کرد: دیروز سالروز آزادی خرمشهر و نقطه عطفی تاریخی در راه پیروزی نهایی ملت ما در برابر اشغالگری و تجاوز رژیم بعثی بود. محمد جهان‌آرا روزی که خرمشهر را غصب کردند ، چه زیبا گفت که «بچه‌ها اگر شهر سقوط کرد؛ دوباره فتحش می کنیم؛ مراقب باشید ایمانتان سقوط نکند». آزادسازی خرمشهر نماد ایمان سروقامت شهیدانی بود که نامشان را تا ابد بر تارک این خاک و بوم نشاندند. آزادی خرمشهر به عنوان الگویی از "مقاومت یک ملت در مقابل ظلم و تجاوز" برای همیشه در تاریخ ایران و جهان ثبت شد.
وی ادامه داد: امروز یک حادثه تاریخی صرف نیست بلکه نمادی است از مقابله با اشغالگری و تعرض به حق تعیین سرنوشت یک ملت‌؛ چه در بُعد مادی و اشغال سرزمینی و چه در بُعد معنوی و سلب حقوق مشروع برای یک زندگی شرافتمندانه است که متاسفانه هنوز کانون های ظلم و شدادت در گوشه کنار جهان زندگی آزاد ملت ها را تهدید می کند. تجربه آزادسازی خرمشهر زیر قاب بزرگتر دفاع مقدس، ما را آب دیده کرد و به ما آموخت که ایستادن همدلانه و برادرانه در برابر زورگویی و ظلم تنها را نجات از آن است.
ربیعی گفت: الگوی مقاومت در فتح خرمشهر را می‌توان برای این سالها نیز دوباره تکرار کرد؛ سال هایی که با تجاوز به حقوق ملت از طریق تحریم‌های ظالمانه ترامپ همراه شده است. تحریم‌هایی که در بُعد تروریستی کنونی، نوعی اشغالگری در شکل جدید است. اگر آن روزها، خاک، غصب شد؛ امروز، حق زیست ملت ایران مورد تعرض قرار گرفته است؛ اما به تاسی از شهدای فتح خرمشهر پیروزی، به مردم و گروه‌های سیاسی می گوییم که این اشغال‌گری جدید را هم که در قالب تحریم ظهور کرده، دوباره شکست خواهیم داد.
وی افزود: برای نسل ما که آن روزها را دیده ایم عجیب نیست که عاملان و آمران آن جنایت اشغالگرانه در خرمشهر و این جنایت انسانی در سلب حق زندگی آزادانه و رها از بند تحریم و البته جنایت سازمان یافته دیگری در سرزمین های اشغالی فلسطین که در روزهای اخیر به حقارتی دیگر از سوی محور مقاومت تن در داد، هنوز همبستگی خود را ادامه داده اند.
ربیعی تصریح کرد: شهدا و رزمندگان ما تنها با خون و شهامت خود خرمشهر را آزاد نکردند بلکه قبل از آن با ایمان به خدا توأم با خودآگاهی نسبت به حق تعیین سرنوشت و عزت و عظمت نهفته در هویت دینی و ملی ما بود که آن اراده مهیب و شکست ناپذیر را در برابر دشمنان به نمایش گذاشتند.
وی افزود: امروز هم برای آزادسازی ایران عزیزمان از بند تحریم ها پیش از هر چیز به تجدید خودآگاهی و وفاق ملی نسبت به حق سلب ناشدنی مردم در بهره مندی از اقتصاد بدون تحریم نیاز داریم. باید مراقب بود آدرس غلط درباره بانی این تجاوز ندهیم.
سخنگوی دولت تصریح کرد: مراقب باشیم تا متجاوز معاصر تاریخ ایران را از تعدی‌ به حقوق ملت، تبرئه نکنیم. نتیجه تبرئه متجاوزان، مشروعیت‌بخشی به تحریم و رسمیت‌دادن به اِشغال است. ما اطمینان داریم و اطمینان می دهیم که ملتی که حریم سرزمین اش را با خون و جان پاس داشته، در برابر تحریم و تحریم گران هم سر فرود نخواهد آورد.
این عضو هیئت دولت با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: این روزها بحث های انتخابات ریاست جمهوری مطرح است. دولت نه فقط به عنوان یک وظیفه بلکه به عنوان یک درک از وضعیت ایران و نیازمندیهای فردای ایرانیان در جهان پر آشوب امروز، معتقد است مشارکت حداکثری در این دوره بیش از هر زمان دیگری ، کارکردهای متعدد برای ایران و ایرانیان خواهد داشت.
وی ادامه داد: مشارکت حداقلی به نفع هیچ کس نیست و اولین زیان‌کننده در نتیجه مشارکت حداقلی، مردم هستند و هیچ گروه سیاسی برنده مشارکت حداقلی نخواهد بود.
ربیعی تصریح کرد: عمیقا باور داریم که وحدت در حضور، معنا می‌یابد و نه در عدم مشارکت؛ دولت عمیقا باور دارد که اسلامی بودن نظام سیاسی اقتضا می‌کند که از جمهوریت آن پاسداری شود؛ دولت عمیقا باور دارد که فراهم ساختن شرایط مشارکت سیاسی، حق شهروندان و تکلیفی بر حاکمان است و در مردمسالاری دینی، بیش از آنکه شهروندان در مشارکت، مکلف باشند، این ها هستند که مکلف‌اند و موظف.
وی افزود: از این روز دولت، از همه نهادهایی که در فرآیند انتخابات نقش دارند، انتظار دارد که با توجه به ضرورت تقویت وحدت ملی در شرایط کنونی کشور، با دوراندیشی، تعهد به روح حاکم بر قانون اساسی و وفاداری به منافع ملی، زمینه امیدآفرینی و شورانگیزی در انتخابات را فراهم آورند و با تقویت زمینه مشارکت در انتخابات، تداوم ثبات و امنیت و پیشرفت کشور را تضمین کنند.
ربیعی در ارتباط با توییت محمد مهاجری در رابطه با نامه حسن روحانی به مقام معظم رهبری در رابطه با رد صلاحیت های کاندیداها توسط شورای نگهبان اظهار کرد: معمولا آقای رئیس جمهور، در موارد مهم نامه نگاری می کنند. من می پرسم و دقیق اطلاع رسانی می کنم.
Seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/212001/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تامین ارز از مرز 22 میلیارد دلار عبور کرد

جهان با ضعیف ترین رشد اقتصادی مواجه است

تیم لرستان قهرمان مسابقات فوتسال مدارس استعداد‌های درخشان کشور

ارائه تسهیلات 150 میلیون تومانی به سربازان مهارت‌دیده

بغض و گریه شدید بازیگر سریال یوسف پیامبر با دیدن پرچم گنبد امام حسین!‌

سرپرست فرمانداری الیگودرز معرفی شد

کاهش 14 درصدی درآمد بزرگترین بانک انگلیس

قهرمانی مسابقات فوتسال مدارس استعداد‌های درخشان کشور نصیب تیم لرستان شد.

دو هفته رویایی برای کودکان در جزیره کیش

قیمت بلیت هواپیما تهران به نجف یکشنبه 7 مرداد 1403

نتایج خودروهای وارداتی اعلام شد؛ فرصت 5 روزه برای واریز وجه

اتصال خیابان 60متری خرم‌آباد به بلوار ولایت

آموزش 14 هزار نفر درمراکز فنی و حرفه ای لرستان

تلاش همگانی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک مورد تاکید است

هر یک درجه افزایش دما چقدر مصرف آب را بالا می‌برد؟

بررسی نرخ تورم تیرماه به تفکیک دهک های هزینه ای

خدمات دولت شهید رئیسی ماندگار است

فوتسالیست‌های تیزهوش لرستانی قهرمان کشور شدند

فعالیت 470 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در لرستان

ورزشگاه تختی خرم‌آباد به شبکه فیبر نوری مجهز شد

راه دسترسی به غار تاریخی قمری در حال احداث است

لرستان یک نماینده در المپیک 2024 پاریس دارد

اتصال خیابان 60 متری به بلوار ولایت برای رفع گره‌های ترافیکی شهر ضروری است

بند‌بازی دام‌‌ها در بازار گوشت

صرفه جویی 1000 مگاواتی با تعطیلی ادارات

بورس فردا تعطیل است

معاون وزیر ارتباطات: 96 درصد روستاهای کشور از اینترنت برخوردار هستند

طرد بیش از 290 تبعه غیر مجاز در لرستان

آموزش 250 مهارت در مراکز فنی و حرفه‌ای لرستان

آموزش 14 هزار نفر در لرستان توسط فنی و حرفه‌ای

اعلام نفرات برگزیده مسابقات دوچرخه سواری نوجوانان منطقه چهار کشور

فعالیت 90 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در بروجرد

«مهراب کوه» افسانه‌ای و تاریخی

خدمات شهید رییسی در تاریخ کشور ماندگار شد

کشف سیگار قاچاق در کوهدشت

فروش ‌‌صنایع دستی در نانوایی‌ها بلامانع شد

جلسه حراج سکه در هفته جاری لغو شد

ثبت‌نام 2500 لرستانی برای اربعین/ 4کاروان در محرم اعزام شد

اجرای راه دسترسی غار قمری در خرم‌آباد

اتصال خیابان 60 متری به بلوار ولایت برای رفع گره های ترافیکی خرم آباد ضروری است

تداوم هوای گرم در لرستان

نشانه عصبی OCD، اختلال وسواس فکری-عملی، در مغز انسان شناسایی شد

گرمای هوا فعالیت مدارس فوتبال لرستان را تعطیل کرد

بازار سرد قیمت‌ها در گرم‌ترین روزهای سال؛ سکه بدون تغییر ماند

آغاز پروازهای ویژه اربعین در روزهای آینده

توضیح شرکت دخانیات درباره مالیات و قاچاق سیگار

کاهش بیش از 14 هزار واحدی شاخص کل بورس

دستگیری قاتل کمتر از 2 ساعت در دلفان

شناسایی شکارچی کفتار در پلدختر

افزایش 5 هزار مترمکعبی ذخیره آب شرب الیگودرز