ندای لرستان

آخرين مطالب

صنعت و تولید بروجرد در مسیر پویایی مقالات

صنعت و تولید بروجرد در مسیر پویایی
  بزرگنمايي:

ندای لرستان- احیا و راه اندازی مجدد بسیاری کارخانجات شهرستان بروجرد در دستور کار قرار گرفته و در مسیر پویایی و تولید با اشتغال و خلق ثروت گام بر می دارند، آذرماه سال گذشته رییس جمهور به همراه برخی از اعضای هیات دولت در یازدهمین سفر استانی خود وارد لرستان شدند و در این سفر بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده هیات دولت بعد از بازدید از کارخانه های بروجرد در فرمانداری این شهرستان پای حرف مردم نشست و مردم نیز مشکلات متعدد خود که شاخص ترین آنها تعطیلی کارخانه های این شهرستان بود را مطرح کردند.

اکنون حدود یکسال از آن سفر می گذرد و سرگرفتن فعالیت کارخانجات بروجرد مصداقی عملی برای وعده های آن سفر است که اکنون به ثمر نشسته سامان کاشی از جمله این کارخانجات است که برای احیای این واحد تولیدی طبق مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان 50 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شد. 

سامان‌ کاشی بروجرد یکی از کارخانجات حوزه صنایع معدنی و معتبر کشور و حتی خاورمیانه است که فعالیت آن از سال 74 آغاز شد، این واحد صنعتی به دلایل مختلف از حدود هشت سال گذشته به یکی از صنایع راکد و تعطیل تبدیل شد که اکنون در مسیر احیا مجدد واقع شده است.

در اواخر هفته گذشته برخی از کارخانجات شهرستان بروجرد مورد بازدید معاون عمرانی وزیر کشور و رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور قرار گرفت، رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تولید بروجرد بی وقفه ادامه دارد و آنچه که در کارخانجات این شهرستان چه در احیای سامان کاشی و چه در نساجی بروجرد قابل مشاهده است نشان از حرکت صنایع در مسیر تولید و پویایی و خلق ثروت است.

محمد صالح جوکار افزود: احیای کارخانه سامان کاشی با تسهیلاتی که به آن اختصاص یافته است نشان می دهد بسیاری از کارخانجات تعطیل شده را با یک همت می توان احیا کرد که در این راستا همکاری خوبی بین دولت و نمایندگان مجلس وجود دارد.

وی تاکید کرد: سامان کاشی و نساجی بروجرد در ایجاد اشتغال و رونق تولید و کسب کار رتبه خوبی در کشور دارند و بخصوص دولت با حمایت هایی که از تولید داشته باعث رونقی در بحث تولید شده  و در حوزه دانش بنیان نیز حرکت به سمت تولید بهتر و فناوری های بهتر صورت گرفته است.
رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: راه اندازی بخش ها و خط تولید های جدید نساجی نوید بخش آینده خوب صنعت نساجی در شهرستان بروجرد و کشور است، ما نیز در بحث بودجه و برنامه هفتم برای توسعه این صنایع توجه خواهیم داشت.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان همیاری و شهرداری های کشور نیز در این بازدید با تاکید بر تمرکز و تلاش دولت در تکمیل پروژه های نیمه تمام در کشور بیان کرد: بیش از 80 هزار پروژه نیمه تمام که انباشتی از طرح های متعدد در 10 سال گذشته است در کشور وجود دارد، تکمیل این میزان از طرح های نیمه تمام به جا مانده از قبل، مبلغ قابل توجهی را می طلبد و همه همت و تلاش دولت تکمیل این طرح های نیمه تمام است.

مهدی جمالی نژاد افزود: همانطوری که رییس جمهور در سفرهای استانی بر تکمیل این طرح های نیمه  تمام تاکید داشته اند برنامه ریزی برای تکمیل در یک بازه زمانی مشخص دنبال می شود، شیرینی تکمیل پروژه های نیمه تمام برای من از دید دولت بسیار ارزشمند و نهایت تلاش در دولت سیزدهم تکمیل طرح های نیمه تمام و در مرحله بعدی شروع پروژه های جدید است.
وی اظهار داشت: در وزارت کشور پروژه های عمرانی دستگاه‌های اجرایی مختلف پیگیری  و پیشرفت فیزیکی آنها بررسی می شود، طرح های مختلفی در هفته دولت افتتاح شد و در ایام دهه فجر نیز طرح های متعددی در شهرها و روستاها در سراسر کشور به بهره برداری می رسد.

وی تاکید کرد: هم افزایی و همگرایی خوبی در راستای احیای طرح های راکد و نیمه تمام در استان لرستان بین مدیران محلی و ملی وجود دارد که این می تواند نوید بخش توسعه بیشتر باشد.


40 درصد صنایع لرستان در بروجرد متمرکر هستند 

بنا بر گفته معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد این شهرستان صنعتی‌ترین شهرستان لرستان است به طوری که 40 درصد صنایع استان در بروجرد متمرکز است، هر چند بروجرد صنعتی‌ترین شهر در لرستان است اما این صنایع برخی راکد و یا نیمه فعال است و نیازمند حمایت دولت برای احیا هستند و دولت نیز بر احیای آنها تلاش دارد.

مجید منعمی، چند روز قبل در بازدید از کارخانه سامان کاشی بروجرد که با حضور معاون وزیر کشور انجام شد، اظهار داشت: با احیای کارخانه سامان کاشی بروجرد سالانه سه میلیون مترمربع انواع کاشی تولید و زمینه ایجاد 200 فرصت شغلی فراهم خواهد شد. این کارخانه بعد از چندین سال تعطیلی در حال اورهال ماشین آلات برای راه اندازی مجدد است.

معاون استاندار لرستان اضافه کرد: کارخانه سامان کاشی بروجرد در زمینه تولید کاشی کف، دیواری و نما فعالیت می کند و 40 درصد تولیدات آن به کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، هلند و کشورهای آسیای میانه، حوزه قفقاز، عراق، افغانستان، آفریقای جنوبی و عربستان صادر می شود.

افتتاح  واحد دوزندگی و برش کارخانه نساجی بروجرد

نساجی بروجرد چندین دهه است که  فعالیت تولیدی خود در زمینه ریسندگی را آغاز کرده است و بخش های مختلف بافندگی، رنگرزی، تکمیل و چاپ نخ رنگی و انواع پارچه های پوشاک و ملحفه ای، پرده ای و پنبه ای و الیاف مصنوعی را فعال کرده است و اخیرا هم واحد دوزندگی را به تنوع محصولات خود اضافه کرده است، این کارخانه هم اکنون بیش از یکهزار نفر نیرو دارد و سالانه بیش از 20 میلیون متر پارچه تولید می کند.

چهارشنبه هفته قبل واحد دوزندگی و برش کارخانه نساجی بروجرد با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افتتاح شد. 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد در حاشیه افتتاح این واحد صنعتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح توسعه نساجی بروجرد، خط تولید دوزندگی و برش این واحد صنعتی با 700 میلیون یورو خرید تجهیزات افتتاح شد. با افتتاح این خط تولید زمینه اشتغال بیش از 100 جوینده کار فراهم شده است.

مدیر کارخانجات نساجی بروجرد گفت: در ادامه طرح توسعه رنگرزی و چاپ سه متر نساجی بروجرد دستگاه‌های چاپ دیجیتال با عرض سه متر خریداری، نصب و راه‌اندازی شده است، این دستگاه یک باب جدیدی در تولید محصولات نساجی بروجرد است که در تولیدات روز می‌تواند محصولات بهتر و با کیفیت‌تر با تنوع و رنگ بندی‌ها و در حد عکس می‌تواند چاپ را انجام دهد. 

احسان سربندی  افزود: برای این دستگاه 10 میلیارد هزینه و از کشور ایتالیا تهیه شده و روزانه 6 هزار متر پارچه چاپی عرض سه متر را تحویل می‌دهد. اشتغالزایی این دستگاه حدود 30 نفر است که در ادامه در بخش دوزندگی و فروشگاهی می‌تواند تا حدود 80 نفر اشتغالزایی را داشته باشد.

در مجموع راه اندازی واحدهای تولیدی صنعتی تعطیل شده یا نیمه تعطیل از جمله محورهای راهبردی و محوری دولت طی یکسال اخیر بوده است و شهرستان بروجرد نیز اکنون بعد از حدود یک دهه رکود در بخش تولید و اشتغال واحدهای صنعتی در ادامه برنامه های دولت در تحقق وعده احیای تولید اکنون در مسیر پویای و تولید و احیای کارخانجات خود قرار گرفته است می تواند نوید بخش آینده ای روشن در بخش صنعت لرستان و بروجرد باشد.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/259904/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

انتصاب مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان

کشف انبار کالای قاچاق در خرم آباد

مصوبه اقتصادی سفر دولت به لرستان همچنان در ابهام/ازنا«فولادی»نشد!

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

ثبت همزمان تصویر 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

اجرای طرح «همیاران طبیعت» در لرستان

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

قتل یک نفر بر اثر تیراندازی افراد ناشناس در الشتر

مشاهده چهار قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه + فیلم

تصاویری از گشت و گذار 4 قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان + فیلم

قتل مردِ جوان با شلیک افراد ناشناس در لرستان

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه + فیلم

افزایش 5000 تنی تولیدات باغی در لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان برکنار شد

(ویدیو) ثبت تصاویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان

ثبت تصاویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان تغییر کرد

مشاهده چهار قلاده خرس قهوه‌ای در این استان

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بدن انسان تا چه حد قادر به تحمل گرما می باشد؟

مغز هسته زردآلو را بخوریم یا نه؟ خواص مغز هسته زردآلو چیست؟

نکاتی مهم در مورد ضدآفتاب ها و طریقه مصرف آنها

چند نکته برای رهایی از شر یبوست مزمن

مکمل های طبیعی برای مبارزه با افسردگی

7 نشانه ابتلا به سیروز کبدی

3 راهکار مهم برای رشد سریع تر ناخن ها

تاثیر توت فرنگی روی پوست

پزشک خوب| استارت آپی که حوزه سلامت روان را متحول کرد

مراقبت های بعد از لمینت و کامپوزیت دندان

آشنایی با اسکولیوز و راه های درمان آن

خطرات ناشی عدم استفاده درست از کالسکه و صندلی ماشین کودک

روش تضمینی برای درمان ریزس مو سکه ای

کاشت مو، انواع روشها و هزینه عمل کاشت مو

چطور در خانه تکانی از پوست خود مراقبت کنیم؟

خطرناک ترین شوینده های خانه تکانی کدامند؟

خواص بی نظیر شوید خشک برای سلامتی بدن

تخصصی ترین پلتفرم برای نوبت دهی و مشاوره آنلاین حوزه زیبایی