ندای لرستان

آخرين مطالب

مسیر ناهموار تامین سرویس مدارس در لرستان مقالات

مسیر ناهموار تامین سرویس مدارس در لرستان
  بزرگنمايي:

ندای لرستان- علاوه بر لزوم ایجاد زیرساخت های آموزشی و تجهیزاتی در امر تعلیم و تربیت، رفت و آمد دانش آموزان و حضور به موقع آنان در کلاس های درس نیز یکی از ضرورت هایی است که  طی سال های گذشته در قالب سرویس مدارس شکل گرفته اما معمولا در آغاز سال تحصیلی با چالش ها و مشکلاتی مواجه است.

امروزه سرویس مدارس تسهیلگر رفت و آمد به موقع دانش آموزان و اطمینان بخش والدین هستند اما ساماندهی و برنامه ریزی صحیح و منسجم دستگاه های مربوطه در این راستا بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد.

با توجه به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا اغلب خانواده ها ترجیح می دادند رفت و آمد دانش آموزان را خود بر عهده داشته باشند با جدی شدن آموزش های حضوری، بعد مسافت برخی دانش آموزان با مدارس و اشتغال والدین، به یکباره شمار زیادی از خانواده ها متقاضی استفاده از سرویس مدارس شده اند که این حجم بالای تقاضا با وجود زیرساخت های محدود چالش هایی را در این مسیر ایجاد کرده است.

در ماه بازگشایی مدارس یکی از چالش های جدی امر تعلیم و تربیت سرویس مدارس هستند که در استان هایی از جمله لرستان، گلایه مندی هایی از طرف والدین و دانش آموزان به دلیل نبود زیرساخت های لازم در این خصوص ایجاد شده است.

عدم تفاهم رانندگان سرویس مدارس با نرخ نامه مصوب، موجب اعلام قیمت های غیرمنطقی از طرف رانندگان شده و نرخ های متفاوت شمار زیادی از والدین را معترض کرده است، از طرفی بی توجهی به ظرفیت خودرو و تمرد از ظرفیت تعیین شده در کارت خودروها از دیگر مشکلات و موارد نارضایتی والدین است.

رضا ولی پور پدر دانش آموز مقطع اول متوسطه در گفت و گو با ایرنا می گوید: عدم قیمت گذاری منطقی در کارگروه مربوطه باعث نرخ گذاری های متفاوت از طرف رانندگان سرویس مدارس شده است تا خانواده ها بدون اطلاع از قیمت واقعی، مبالغ درخواستی را پرداخت کنند که این موضوع نشان از بی برنامگی و عدم انسجام و برنامه ریزی در این حوزه دارد.

وی با بیان اینکه  عدم وجود شرکت هایی برای سرویس مدارس در لرستان یکی از نواقص زیرساخت در این راستا به شمار می رود اظهار داشت: در صورت تشکیل شرکت های سرویس مدارس، نرخ ها منطقی تر خواهد بود و مابقی رانندگان نیز امکان درخواست قیمت های متفاوت را نخواهند داشت.

فیروزه امیری مادر دانش آموز ابتدایی نیز اظهار داشت: امسال نرخ سرویس مدارس با همدیگر بسیار متفاوت است در حالیکه قیمت مصوب 300 هزار تومان اعلام شده است اما برخی رانندگان حدود 700 هزار تومان را در نظر گرفته اند و برخی رانندگان به ویژه در مقطع ابتدایی، بیش از ظرفیت خودروها دانش آموز پذیرش می کنند.

وی با گلایه مندی از وضعیت موجود سرویس مدارس در سطح شهر خرم آباد ادامه داد: تعداد زیاد دانش آموزان باعث ناراحتی و اذیت شدن آنان در مسیر رفت و آمد به مدرسه می شود و حتی ممکن است سلامت آنان را در معرض تهدید و خطر قرار دهد.

مادر یک دانش آموز نیز اظهار داشت: تعداد زیاد دانش آموزان در یک خودروی سرویس مدارس باعث شده است که رانندگان زمان بیشتری را صرف سوارکردن آنها کنند بنابراین برخی  دانش آموزان مجبور هستند خیلی زودتر از زمان شروع کلاس ها خود را به سرویس برسانند و برخی نیز زمان بیشتری را منتظر سوار شدن بمانند.

نرخ گذاری سرویس مدارس لرستان بر عهده آموزش و پرورش نیست

مسوول اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش لرستان گفت: نرخ سرویس مدارس استان در کارگروه ماده 18 متشکل از شورای اسلامی شهر، شهرداری و فرمانداری مصوب شده است و در اختیار آموزش و پرورش نیست.

فرشاد بازگیر بیان کرد: نرخ سرویس مدارس توسط شهرداری به رانندگان ابلاغ می شود و آموزش و پرورش استان در این حوزه نقش نظارتی دارد.

وی اظهار داشت: میزان نرخ سرویس مدارس شهر خرم آباد نیز با شرایط کنونی منطبق نیست و همین امر موجب اعتراض رانندگان سرویس نسبت به این نرخ نامه و افزایش خودسرانه قیمت شده است بنابراین بکارگیری ظرفیت ناوگان حمل و نقل شهرداری نقش مهمی در راستای پیشگیری از افزایش نرخ های مصوب سرویس مدارس دارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در امر سرویس مدارس متولی دانش آموزان است ادامه داد: برخی رانندگان مبالغی بیش از سقف مصوب را در نظر گرفته و دستورالعمل ابلاغی را رعایت نکرده اند که استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل شهرداری جهت پیشگیری از نرخ های متفاوت یک ضرورت است.

بازگیر با بیان اینکه زیرساخت های لازم جهت اعمال نرخ های مصوب سرویس مدارس در استان وجود ندارد عنوان کرد: در صورت فعال بودن شرکت های طرف قرارداد شهرداری، امکان تامین وسایل نقلیه مورد نظر جهت سرویس مدارس استان فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: همراهی شهرداری در تامین ناوگان حمل و نقل مدارس باعث ایجاد امنیت هرچه بیشتر و پرهیز از نرخ های غیرمنطقی خواهد شد.

وی ادامه داد: نرخ سرویس مدارس برای خودروهای سواری در مسافت 2 تا 6 کیلومتر 300 هزار تومان در نظر گرفته شده است که در برخی موارد رانندگان سنتی سرویس ها، حدود 600 تا 700 هزار تومان در نظر گرفته اند و در مسافت های بیش از 6 کیلومتر نیز به ازای هر کیلومتر 20 هزار تومان مصوب شده است.

ایجاد شرکت های سرویس مدارس باعث رفع مشکلات خواهد شد

مسوول اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش لرستان گفت: امسال شهرداری سه شرکت را در این حوزه معرفی کرده است که متاسفانه هیچکدام صلاحیت و زیرساخت های لازم را برای تحویل سرویس مدارس نداشتند و امکان همکاری با آنان وجود نداشت.

وی اظهار داشت: در صورت ایجاد شرکت های توانمند و دارای شرایط لازم، ساماندهی سرویس مدارس به راحتی انجام و علاوه بر رفع مشکلات موجود، رانندگان موظف به پایبندی به نرخ نامه مصوب خواهند شد.

بازگیر عنوان کرد: اکنون به دلیل غیرمنطقی بودن قیمت مصوب، رانندگان سنتی سرویس های مدارس از این نرخ  تمرد می کنند که این مسئله باعث ایجاد قیمت گذاری متفاوت از طرف رانندگان شده است.

وی خواستار همکاری شهرداری خرم آباد در این زمینه شد و ادامه داد: درصورت همکاری شهرداری و امکان استفاده از ناوگان تاکسیرانی و حمل و نقل آن، مشکل رفت و آمد دانش آموزان به راحتی برطرف خواهد شد.

بازگیر گفت: نرخ مصوب در کارگروه ماده 18 تعیین شده و در صورتیکه شهرداری معتقد به این نرخ است باید سرویس مورد نیاز مدارس را از ناوگان حمل و نقل خود تامین کند تا بتوان قیمت های خارج از عرف را حذف کرد.

وی با بیان اینکه 50 درصد ظرفیت ناوگان شهرداری خرم آباد امکان برطرف کردن سرویس مدارس را دارد افزود: شهرداری قول چهار هزار تاکسی را برای تامین سرویس های مدارس داده که تاکنون در این راستا تمهیداتی در نظر گرفته نشده است.

امنیت سرویس مدارس بصورت جدی بررسی شده است

مسوول اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش لرستان گفت: در راستای تامین امنیت سرویس  نیز از طرف مدرسه تشکیل پرونده شده است و سرویس مدارس از سازمان حمل و نقل شهرداری مجوزهای لازم را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه سلامت رانندگان سرویس مدارس با دقت بررسی شده است ادامه داد: استعلام های سوپیشینه، اعتیاد و سایر آسیب ها نیز در مورد رانندگان سرویس انجام شده است و تا اواخر مهرماه نیز فراخوان برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی رانندگان سرویس در خرم آباد اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: رانندگانی که بیش از حدمجاز کارت خودرو اقدام به سوار کردن دانش آموزان کنند و سرنشین بیش از حد مجاز داشته باشند برابر با مصوبات کارگروه ماده 18 از طرف راهنمایی و رانندگی اعمال قانون خواهند شد و مورد برخورد جدی قرار خواهند گرفت.

36 هزار دانش آموز لرستانی در پنج هزار و 300 فضای آموزشی این استان تحصیل می کنند.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/258009/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

جوی آرام و پایدار در لرستان

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

بازدید استاندار لرستان از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

غبارروبی گلزار شهدا خرم‌آباد با حضور استاندار جدید لرستان

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد

مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان

حضور بیش از 60 پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان

اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است

دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

افزایش 93 درصدی سطح زیر کشت کلزا در سلسله

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد