ندای لرستان

آخرين مطالب

تکمیل سه بیمارستان با ظرفیت یکهزار تخت نوید بخش عدالت خدمات درمانی در لرستان مقالات

تکمیل سه بیمارستان با ظرفیت یکهزار تخت نوید بخش عدالت خدمات درمانی در لرستان
  بزرگنمايي:

ندای لرستان -  یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.
وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از 1400 بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!
با اینحال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.
در این گزارش به خدمات دولت سیزدهم در راستای توسعه و عدالت در خدمات بهداشتی درمانی استان لرستان خواهیم پرداخت.
توسعه و عدالت در امر بهداشت و درمان همواره از اولویت های مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و طی این سالیان به منظور محرومیت زدایی و دسترسی تمام اقشار جامعه به ویژه نیازمندان به خدمات بهداشتی درمانی در سرلوحه امور قرار داشته است که خوشبختانه دولت سیزدهم با تاکید بر این مهم از نخستین روزهای فعالیت خود در راستای زدودن غم محرومیت و بی عدالتی در این حوزه گام بلندی برداشته است.
لزوم ایجاد زیرساخت های بهداشتی درمانی و توسعه تجهیزات و امکانات در مناطق مختلف کشور جهت خدمات دهی گسترده به مردم بر کسی پوشیده نیست که در این راستا دولت سیزدهم با اولویت برشمردن طرح های نیمه تمام بهداشتی درمانی همت مضاعفی جهت تکمیل و افزایش زیرساخت های موجود داشته است.
در همین راستا در سفر سال گذشته هیات دولت به لرستان تکمیل بیمارستان های نیمه تمام نیایش خرم آباد، گهر دورود و رازی کوهدشت جزو مصوبات قرار گرفتند و با تخصیص اعتبار به این طرح ها عملیات اجرایی و تکمیل آنان از سرگرفته شد که خوشبختانه اکنون در وضعیت پیشرفت فیزیکی قابل قبولی قرار دارند.
این در حالی است که از زمان آغاز فعالیت دولت مردمی و عدالت محور سیزدهم اعتبارات خوبی در حوزه بهداشتی و دارویی نیز به این استان تخصیص یافته و اکنون نیز طرح های زیادی در حوزه بهداشتی درمانی در این استان در حال اجرا است.
تکمیل سه بیمارستان نیمه تمام لرستان
معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در جریان سفر هیات دولت به لرستان عمده ترین مصوبات در حوزه بهداشت و درمان این استان تکمیل سه بیمارستان نیمه تمام بود که جهت تکمیل بیمارستان نیایش خرم آباد 300 میلیارد تومان مصوب شده است و بخش مهمی از این رقم از محل ماده 56 است که به زودی قسط اول این تسهیلات پرداخت خواهد شد.
وی با بیان اینکه جهت تکمیل بیمارستان های گهر دورود و رازی کوهدشت 40 میلیارد تومان مصوب شده است افزود: امسال 12 میلیارد تومان و قبل از سال بیش از 24 میلیارد تومان اعتبار به طرح بیمارستان کوهدشت تزریق شده است و به زودی نیز 14.5 میلیارد تومان به بیمارستان گهر دورود تزریق خواهد شد در حالیکه طی چند ماه گذشته نیز 10 میلیارد تومان جهت تکمیل این بیمارستان هزینه شده است.
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: هفته گذشته نیز حدود 40 میلیاردتومان از محل ماده 37 به این پروژه‌ها تزریق شده است.
فرهادی عنوان کرد: بیمارستان نیایش خرم آباد از مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان است که عملیات اجرایی این طرح حدود یک سال و نیم پیش متوقف شده بود که با این سفر، اعتباراتی برای از سرگیری آن در نظر گرفته شد چراکه با افتتاح این بیمارستان 515 تختخوابی بیش از 2 هزار نفر اشتغالزایی در استان ایجاد خواهد شد.
وی بیان کرد: قبل از شروع سال 1401 حدود 22میلیارد تومان اعتبار به این طرح تزریق شد و حدود سه هزار متر سقف پس از تزریق اعتبار ساخته شده و 150 نفر در این مجموعه اشتغالزایی شده است.
فرهادی گفت: بیمارستان 515 تختخوابی نیایش خرم آباد 40 درصد، بیمارستان 250 تختخوابی رازی کوهدشت 30 درصد و بیمارستان 250 تختخوابی گهر دورود 18 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
46 طرح بهداشتی درمانی در لرستان در حال اجرا است
معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین گفت: هم اکنون 46طرح بهداشتی درمانی در این استان در حال اجرا است که از این مجموع 15 طرح بهداشتی درمانی با مساحت 70 هزار متر مربع و اعتبار 81 میلیارد تومان در هفته دولت بهره برداری خواهد شد.
فرهادی اظهار داشت: از مجموع طرح های در حال اجرای استان 10 مرکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت در حال تکمیل هستند که تا پایان سال جاری تعداد بیشتری از این طرح ها تکمیل خواهد شد، همچنین طرح توسعه بخش نوزادان بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد حدود 90 درصد انجام تاکنون برای توسعه بخش زنان و کودکان این مرکز 2 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه در بخش تامین تجهیزات و توسعه برخی بخش های بیمارستانی در استان اقدامات خوبی شده است ادامه داد: همچنین در این راستا دستگاه سی تی آنژیوگرافی دوم بیمارستان شهید مدنی خرم آباد، سی تی اسکن الیگودرز و سی تی اسکن دورد نیز بهره برداری خواهد شد.
تخصیص 380 میلیارد تومان در حوزه دارویی و بدهی های علوم پزشکی لرستان
معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از سال گذشته تاکنون 181 میلیارد تومان بابت بدهی دارو و شرکت های دارویی و تجهیزاتی به دانشگاه تخصیص یافته که در زمینه پرداخت بدهی ها و تامین دارو در استان کارگشا بوده است.
وی افزود: همچنین 200 میلیارد تومان نیز در راستای مقابله با بیماری کووید 19 و ارایه خدمات لازم به بیماران مبتلا طی فعالیت دولت سیزدهم در استان هزینه شده است.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/255385/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار

هنر ظرفیت تحول یک جامعه را دارد

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است

رئیس جمهور: بخشی از تنش آبی در استان سمنان حل شده است

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد

کلاهبردار سکه‌های تقلبی در الیگودرز دستگیر شد

جذب 4 هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

انبار لاستیک قاچاق در بروجرد کشف‌و‌ضبط شد

صدور 3.5 میلیون گواهینامه مهارت در 2 سال گذشته

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

صادرات تخم مرغ به بیش از 18 هزارتن رسید

جمع آوری 44 میلیارد تومان زکات فطریه در لرستان

کشف انبار لاستیک‌های قاچاق در بروجرد

کشف و ضبط انبار لاستیک قاچاق در بروجرد

اطفای حریق انبار ضایعات در دورود

منطقه زیبای پامنار خوزستان

تابلوی طلا و سکه یکدست سبز پوش شد؛ دلار در سودای رسیدن به کانال بالاتر

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

جشنواره رود و ریل در لرستان؛ «بیشه» در مسیر ثبت جهانی

رئیس «شورای روابط خارجی آمریکا»: اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد

کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار

پیش بینی ذخیره 600 هزار تن گندم در لرستان

برگزاری آئین میهمانی آلاله‌ها در لرستان

ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت

صرفه‌جویی 500 میلیارد تومانی حوزه آرد و نان در لرستان

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

فرصت مذاکره؟

متفکر آمریکایی: چگونه بایدن به آتش جنگ در خاورمیانه دمید؟

تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت ها

ثبت بیش از 500 مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان

پلمب یک واحد غیر مجاز کشتار دام در کوهدشت

10 هزار مترمربع زمین‌ کشاورزی در بروجرد رفع تصرف شد

نیویورک تایمز: حمله ایران پیروزی بزرگ منطقه‌ای بود

دام تل‌آویو برای واشنگتن

زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

10 هزار متر مربع زمین‌ کشاورزی در بروجرد رفع تصرف شد

تحریم جدید، فیک یا واقعی؟

تحلیلگر صهیونیست: حمله ایران ناتوانی ما را به نمایش گذاشت

بُرد ژئوپلیتیک ایران

فارن‌پالیسی: ایران قادر بود تل‌آویو را هم بزند اما خویشتنداری کرد

اقتصاد ژاپن خوش رنگ شد