ندای لرستان -
در سلسله نشستهای معاون آموزش ابتدایی استان لرستان با معاونین، کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش ابتدایی شهرستانها و مناطق مختلف استان، رقیه معتمدی بر اجرای برنامههای تحولی، نظارت مستمر بر فرایند آموزش و ارتقای کیفیت یاددهی ـ یادگیری تأکید کرد.
وی با اشاره به ضرورت تداوم نظارت پس از اجرای پروژه مهر، خواستار رصد دقیق وضعیت آموزشی مدارس، ارائه بازخورد مؤثر و برنامهریزی متناسب با نیازهای مناطق شد و گفت: از ظرفیت سرگروههای آموزشی و راهبران تربیتی بایستی برای پشتیبانی آموزشی مدارس حداکثر استفاده صورت گیرد.
معتمدی مدیران را محور اصلی تحول در مدرسه دانست و تصریح کرد: تحول در مدرسه از نگاه مدیر آغاز میشود. مدیر باید مدرسه را محیطی یادگیرنده بداند و در جهت توانمندسازی معلمان، ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی و ایجاد محیطی پویا و بانشاط گام بردارد. وی همچنین بر لزوم آموزش و بازآموزی مدیران جدید و نو معلمان تأکید کرد.
در ادامه، معاون آموزش ابتدایی استان بر تصمیمسازی دادهمبنا تأکید نمود و افزود: استفاده مؤثر از دادههای آموزشی سال گذشته، از جمله آمار طرح حامی، تکرار پایه و پوشش تحصیلی، باید مبنای آسیبشناسی و اصلاح برنامهها در سال تحصیلی جدید قرار گیرد.
وی در پایان بر توسعه فعالیتهای پژوهشی( از جمله درسپژوهی، اقدامپژوهی و خود توسعه ای ) را از ابزارهای مؤثر در بهبود توسعه صلاحیتهای حرفه ای معلمان تاکید کرد.

