ندای لرستان -
دره هندیان، مرگسر و زز و ماهرو امروز میزبان حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان با هدف بررسی وضعیت آموزشی و رفاهی دانشآموزان و فرهنگیان بودند. در این بازدید معاون عمرانی استاندار و نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند و از نزدیک در جریان مسائل و نیازهای این مناطق قرار گرفتند.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی، سیدعیسی سهرابی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، به همراه جمعی از مسئولان ستادی ، با حضور در بخشهای پاپی و زز و ماهرو، از چند مدرسه ابتدایی، متوسطه و شبانهروزی این مناطق بازدید کرد و ضمن گفتوگو با معلمان، دانشآموزان و اولیای محلی، بر اهمیت توجه به عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت یادگیری و رفع کمبودهای زیرساختی در مناطق کمبرخوردار تأکید نمود.
سید عیسی سهرابی در حاشیه این بازدیدها گفت:
دانشآموزان مناطق روستایی و عشایری، سرمایههای ارزشمند این سرزمین هستند. مأموریت ما این است که فرصت یادگیری باکیفیت را برای همهی آنان فراهم کنیم، فارغ از اینکه در کدام نقطه از استان زندگی میکنند.
وی با قدردانی از فداکاری فرهنگیان مناطق صعبالعبور افزود:
معلمان این مناطق با عشق و تعهد مثالزدنی، در شرایط دشوار جغرافیایی و اقلیمی به آموزش فرزندان این مرز و بوم میپردازند. تلاش آنان شایستهی بالاترین تقدیر است و ما وظیفه داریم با تأمین امکانات آموزشی، رفاهی و انگیزشی، پشتیبان این قشر شریف باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در گفتوگو با دانشآموزان نیز ضمن شنیدن دغدغهها و خواستههای آنان، با لحنی صمیمی و دلگرمکننده اظهار داشت:
آیندهی کشور در دستان شماست. هیچ فاصلهای میان شما و دانشآموزان شهرهای بزرگ وجود ندارد اگر با تلاش، پشتکار و ایمان به خود مسیر تحصیل را ادامه دهید. آموزش و پرورش لرستان در کنار شماست تا راه پیشرفت را هموارتر کند.
سهرابی همچنین با حضور در خوابگاههای شبانهروزی، از نزدیک شرایط اقامت و تغذیهی دانشآموزان را بررسی و بر بهبود خدمات رفاهی و تأمین نیازهای اساسی آنان تأکید کرد.
وی در پایان این سفر کاری، با اشاره به ضرورت توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم، گفت:
هدف ما این است که هیچ دانشآموزی به دلیل شرایط جغرافیایی یا اقتصادی از تحصیل باکیفیت بازنماند. این مهم تنها با همکاری مشترک دستگاههای اجرایی، خیرین و جامعه فرهنگی محقق خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این بازدیدها، دستور رسیدگی فوری به برخی مشکلات از جمله تعمیر و تجهیز کلاسها، تأمین وسایل کمکآموزشی، و بهبود مسیرهای دسترسی به مدارس را صادر کرد.











