ندای لرستان

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت مترو خبر داد؛

فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی/ موافقت سازمان برنامه و بودجه با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن شهرداری تهران

فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی/ موافقت سازمان برنامه و بودجه با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ضمن تشریح فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی گفت: اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن ملی برای متروی تهران موافقت کرده است و بر این اساس، امیدواریم در همین خردادماه بتوانیم قرارداد منعقدشده با شرکت واگن‌سازی تهران و کنسرسیوم قطار ملی که از جهاد دانشگاهی و شرکت‌های مپنا، صدرا فن، تیوان ترمز و خود شرکت واگن‌سازی تهران است را عملیاتی کنیم.

به گزارش شهر ، محسن هرمزی درباره آخرین وضعیت تولید قطار ملی مترو و انجام تست‌های فنی مربوط به این قطار توضیح داد: در حال حاضر یک رام قطار 8 واگنه مترو توسط متخصصان داخلی تولید شده که تقریبا آماده ورود به ناوگان متروی تهران است. اکنون در حال گذراندن مراحل آخر تست‌های این قطار هستیم که این مراحل توسط یک شرکت اروپایی انجام می‌شود که می‌تواند گواهی بین‌المللی CE را برای قطار ملی مترو صادر کند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن تست‌های نهایی، بین یک تا دو ماه آینده این قطار وارد شبکه متروی پایتخت خواهد شد. 
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ادامه داد: در یک سال گذشته، تست‌های قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت داخلی انجام شده است. البته یکی از این شرکت‌های اروپایی، از قبل نیز در انجام تست‌های مربوط به قطار ملی با شرکت متروی تهران همکاری داشته است و تمام موضوعات فنی و فرآیندهای منجر به طراحی و تولید بخش‌های مختلف این قطار را پایش و تست کرده است. همچنین یک شرکت اروپایی دیگر نیز تست‌های استاتیک و داینامیک و تست‌های رانش و حرکت را برای قطار ملی انجام می‌دهد. 
وی افزود: در کنار این دو شرکت اروپایی، یک شرکت مشاور داخلی نیز در موضوع تست قطار ملی با ما همکاری دارد که نتایج تست‌ها را از شرکت‌های اروپایی می‌گیرد و آنها را یکپارچه می‌کند تا هم بتوانیم دانش مربوطه را در داخل کشور ثبت کنیم و هم نظارت متخصصان فنی ایرانی را نیز در موضوع تست‌های قطار ملی مترو دخیل کرده باشیم. 
یکی از شرکت های مشاور اروپایی حدود یک قرن در زمینه تست قطار مترو سابقه دارد
هرمزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: فرآیند تولید قطار ملی از سنوات گذشته آغاز شده بود و در حین ساخت نیز برخی تست‌ها انجام می‌شد، اما اغلب تست‌های مربوط به این قطار شامل تست‌های استاتیک و داینامیک، تست‌های حرکت و رانش و تست‌های ترمز، درب و سایر قطعات واگن در یک سال گذشته انجام شده است. یعنی قطار ملی در حین تولید هم تست می‌شد، اما کلیت کارآیی این محصول در یک سال اخیر و توسط این سه شرکت تست شده است. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه درباره نحوه صلاحیت‌سنجی شرکت‌های اروپایی انتخاب‌شده برای انجام تست‌های قطار ملی توضیح داد: این شرکت‌ها در زمینه تست قطار مترو کاملا صاحب صلاحیت و در دنیا شناخته شده هستند، اما به دلیل مسائلی تحریمی نمی‌توانیم اسمی از آنها ببریم، ولی می‌توان گفت شرکتی که کل فرآیند ساخت قطار ملی را برای ما پایش و تست کرده، کاملا در سطح جهان مطرح است و در حوزه نظارت بر تولید واگن و قطار مترو قریب به یک قرن سابقه دارد. 
وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به شناخته‌شده بودن دو شرکت مشاور اروپایی، کارگروه قطار ملی مترو از ابتدای برنامه‌ریزی برای تولید این قطار، برای انجام تست‌های مربوطه به سراغ همین دو شرکت رفته بود، یعنی از ابتدا به شکلی برنامه‌ریزی کرده بودیم که بتوانیم گام‌های لازم برای تولید قطار ملی مترو را محکم برداریم و این قطار را با بالاترین کیفیت ممکن و در سطح استانداردهای بین‌المللی تولید کنیم. 
امیدواری به شروع تولید 113 واگن ملی مترو از خرداد 1402
هرمزی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تولید انبوه قطار ملی مترو اظهار داشت: اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن ملی برای متروی تهران موافقت کرده است و بر این اساس، امیدواریم در همین خردادماه بتوانیم قرارداد منعقدشده با شرکت واگن‌سازی تهران و کنسرسیوم قطار ملی که از جهاد دانشگاهی و شرکت‌های مپنا، صدرا فن، تیوان ترمز و خود شرکت واگن‌سازی تهران است را عملیاتی کنیم و با پرداخت مبلغ پیش‌پرداخت تولید این واگن‌ها به طرف‌های پنج‌گانه کنسرسیوم قطار ملی، فرآیند تولید این واگن‌ها را آغاز کنیم. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان این که فناوری تولید قطار ملی تا 85 درصد بومی‌سازی شده است، عنوان کرد: عمده قطعات قطار ملی مترو در داخل کشور تولید می‌شود و ما صرفا برخی قطعات را که تولید آنها در داخل توجیه اقتصادی ندارد، از خارج از کشور وارد کرده‌ایم؛ به عنوان مثال قطعه کوپلر که نقش اتصال بین واگن‌ها را دارد، یکی از قطعاتی است که چون مصرف آن در داخل کشور پایین است، بومی‌سازی آن از نظر اقتصادی توجیه ندارد و به همین دلیل، آن را از خارج از کشور وارد کرده‌ایم. 
وی در پایان تصریح کرد: برخی قطعات برقی قطار ملی مترو یا قطعه PA که مربوط به اطلاع‌رسانی به مسافران است را نیز از خارج وارد کرده‌ایم، اما قطعات اصلی این قطار که به سیستم‌های حرکت، رانش، درب، ترمز و ... مربوط است را به طور کامل در داخل کشور تولید کرده‌ایم. 
منبع: ایلنا
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/895251/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نسیم آرامش در شبه‌قاره

نظارت نبود، مهسا در آتش سوخت

مرد سایه اسرائیل کیست؟

تصویر واقعی؛ درباره عکسی از خلوتی نمایشگاه کتاب

رایزنی در جده

«غریزه درست، اجرای بد»؛ نگاه متفکر آمریکایی به سیاست‌‏خارجی ترامپ

مرحله دوم سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟

قیمت ارز‌های دیجیتال در 21 اردیبهشت 1404؛ بیت کوین حدوداً 8.5 میلیارد تومان

شوک قیمتی تخم مرغ: از ایران تا سوئیس

بایواتانول در مسیر ورود به جایگاه‌های بنزین؛ سوخت سبز می‌شود

سیر تاریخی تورم؛ از ثبات تا بحران و فشار بی‌سابقه بر رفاه ایرانیان

مهاجرت طراحان و مرمت‌کاران فرش؛ ترکیه و پاکستان مقصد اصلی مهاجرت این صنعت است

دلیل افزایش استقبال سرمایه‌گذاران از طلای بورسی چیست؟

ترمز رشد اقتصادی کشیده شد؛ زنگ خطر برای اقتصاد ایران

نرخ تورم ماهانه بانک مرکزی برای فروردین ماه اعلام شد

حقوق بازنشستگان در اردیبهشت 1404 بیشتر است

ثبت رسمی فرودگاه خرم‌آباد به‌عنوان ایستگاه پروازی حجاج

وجود 112 رسانه چاپی در لرستان

راه‌اندازی سرویس تلفن ثابت بی‌سیم gsm در روستای ناوه کش لرستان

تصادف پراید با تیبا در جاده نورآباد ـ کرمانشاه چهار کشته بر جا گذاشت

صلح لرزان

از بندر تا «باغو»؛ بندرعباس 15 روز پس از انفجار

تداوم فضای تعلیق نه به نفع ایران و نه به نفع امریکاست

گروگان‌گیری تروئیکا

دوگانه بهارستانی‌ها در رفتار با پاستور

14 سالمند در غزه از گرسنگی جان دادند

بازگشت تریاک افغانستان و پاکستان به پشت مرزهای ایران

قیمت برنج هندی قد کشید؛ این برنج در آستانه میلیونی‌شدن است

سود هواپیمایی امارات؛ 6.2 میلیارد دلار در سال

سکه در مسیر افزایش قیمت؛ دلار 83 هزار تومان شد

امیدی به احیای بانک آینده نیست؛ مجوز گزیر بدهید

معامله 94 کیلوگرم شمش طلا در 21 اردیبهشت ماه

کازرون، قهرمان مسابقات زورخانه ای دانش آموزان متوسطه فارس

«اتاق فرار هوش سیاه»؛ تجربه‌ای متفاوت از آموزش در بیمه دی

پول گندم‌ گندم‌کارها کجاست؟

دولت‌ها چگونه با تورم مقابله می‌کنند؟

خرید ارزان ترین لوله گالوانیزه برق ، از کجا بخریم؟

دنبال این هستیم که تحریم‌ها برداشته شود و نفع آن به ما برسد

هواپیمایی امارات : سود 6.2 میلیارد دلاری

صفر تا صد هزینه‌های بانکی به صفر می‌رسد؟

سد شهید بروجردی پس از 13 سال هنوز بدون اعتبار

3 هزار میلیارد ریال وام مشاغل خانگی در لرستان پرداخت شد

نخستین عملیات اعزام زائران حج تمتع از فرودگاه خرم‌آباد امروز پایان می‌یابد

اقدامات بیمه دی برای جبران خسارت حادثه بندر شهید رجائی

سرمقاله صبح نو/ فرار B-2؛ پایان عصر شبح

مردان رادیکالی که آتش جنگ هند و پاکستان را هدایت می‌کنند

سرمقاله اطلاعات/ خلیج فارس نامی به بلندای تاریخ

ممنوعیت واردات یا تعرفه‌گذاری؟

چالش جدی بازار مسکن؛ قیمت‌ها با درآمد خانوار هم‌راستا نیست

لرستان کمبودی در تامین کالاهای اساسی ندارد