ندای لرستان

آخرين مطالب

سوارکاری لرستان زیر سایه بی توجهی مسئولان ورزشي

سوارکاری لرستان زیر سایه بی توجهی مسئولان
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - سید احمد موسوی: اما در لرستان سوارکاران لرستانی و پرورش دهندگان اسب علی رغم شایستگی و موفقیت های مستمر در این رشته از وضع فعلی و آینده این رشته نگران بوده و دل خوشی از وضعیت سوارکاری و عدم حمایت ها ندارند .
در این زمینه بسراغ یکی از قهرمانان و پیشکسوتان این رشته پرهیجان در استان رفتیم تا از آخرین وضعیت این رشته در استان مطلع شویم او حمید رخشان است سوارکار خرم آبادی که بیش از 25 سال در این رشته مشغول به فعالیت است و سالهای سال با شرکت در مسابقات کورس و استقامت عناوین اول تا سوم کشوری را از آن خود کرده و قطعاً یکی از ستاره های سوارکاری در استان بشمار می رود .
  وی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در خرم‌آباد با اشاره به استعداد ورزشکاران لرستانی در این رشته گفت : جوانان لرستانی چه از نظر استعداد و چه از نظر فیزیک بدنی و چه از نظر علاقه مندی به سوارکاری شرایط بسیار خارق العاده ای دارند و با کمی توجه حرفهای زیادی در سطح کشور خواهند داشت .
رخشان افزود : در استانی متولد شدیم و زندگی می کنیم که 22 سال مداوم قهرمان استقامت کشور را داراست و این یک رکورد بی سابقه ست لذا همین کافی است تا همه امکانات و شرایط توسعه به لرستان سرازیر شود اما متاسفانه این چنین نیست .
وی که عضو تیم ملی سوارکاری نیز می باشد تصریح کرد: خیلی از استانها که نیمی از موفقیت‌های لرستان را ندارند از نظر امکانات و تجهیزات از لرستان پیشی گرفته و با پشتوانه و حمایت مسئولان در مسیر پیشرفت بیشتر در حرکت هستند .
حمید رخشان که بواسطه قهرمانی های متعددش و تجربه بالایش در سوارکاری صاحب سبک و نظر است از نبود حمایت و کمبود امکانات زیرساختی این رشته انتقاد کرد و اظهار کرد: در استانی مثل یزد که استانی کویری است بیش از 150 باشگاه سواری مجهز وجود دارد و در حدود 8000 اسب نگهداری و پرورش داده میشود که نشان از حمایت صد در صدی مسئولان دارد و روز به روز گوی سبقت را از سایرین می گیرند.
وی ادامه داد: در استان لرستان با پیشینه بسیار درخشان و موفقیت آمیز اما بعلت نبود حمایت و پشتوانه شاید به تعداد انگشتان دست هم باشگاه وجود نداشته باشد کل اسب های موجود استان در حدود 100 راس است که البته این تعداد نیز صرفا با هزینه های شخصی و علاقه مندی های فردی در حال فعالیت و نگهداری هستند .
پیشکسوت سوارکاری استان با بیان اینکه هزینه نگهداری هر اسب در روز حدود 200 هزار تومان است اظهار داشت : این هزینه با توجه به تورم جامعه در حال افزایش است و با توجه به اینکه کمک های دولتی در خصوص علوفه و سبوس رایگانی که قبلاً تعلق می گرفت و متاسفانه قطع شده تامین هزینه های نگهداری ممکن است امکان پذیر نباشد و سوارکاری استان با چالش جدی مواجه می شود.
قهرمان سوارکاری کشور راهکار رهایی از وضع موجود سوارکاری لرستان را تغییر نگاه مسئولان به صنعت اسب دانست و افزود : سوارکاری در سایر استانها یک صنعت است که هم اشتغالزایی دارد و هم درآمدزایی بهمین منظور مدیران دولتی آن استانها نیز با نگاه اشتغالزایی از هیچ کمکی دریغ نمی کنند .
حمید رخشان اظهار داشت : انتظار می رود مسئولان استان نگاه متفاوت تری به این صنعت داشته باشند و با بازدید از معدود باشگاه‌ها ‌و پرورش دهندگان اسب از نزدیک در جریان مشکلات و معضلات آنها قرار گیرند .
مدیر باشگاه سوارکاری رخشا افزود : استاندار لرستان ، سازمان جهاد کشاورزی ، اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چند مجموعه اداری هستن که می توانند بیشترین حمایت‌های بسیار موثری را در راستای توسعه و پیشرفت صنعت اسب داشته باشند .
حمید رخشان که خود یکی از مربیان آموزش سوار کاری موفقی نیز هست در پایان اظهار امیدواری کرد: با حمایت مسئولان از سوارکاری لرستان براحتی می توان فعالیت مسابقاتی و پرورش اسب را از حالت سنتی به صنعتی تبدیل نماییم در غیر اینصورت و تداوم روند موجود رشته سوارکاری لرستان در آینده ای نه چندان دور با چالش جدی مواجه خواهد شد..
پیشکسوت سوارکاری کشور از عملکرد فدراسیون سوارکاری دفاع نمود و گفت : نگاه فدراسیون سوارکاری به لرستان نگاه مثبتی است و تلاش می کنند تا از طریق امکانات و میزبانی لرستان در مسابقات ، شایستگی های سوارکاران لرستانی را بیشتر حمایت نمایند و در همین راستا جهت توسعه این رشته پای کار هستند کما اینکه میزبانی مسابقات نهایی استقامت لیگ کشور که اوایل اردیبهشت ماه برگزار می شود را به خرم‌آباد واگذار نمودند که جای تشکر دارد .
لازم به ذکر است طبق تحقیقات و اعلام نظر کارشناسان و باتجربه های این صنعت ، نگهداری هر راس اسب 5 نفر اشتغالزایی می تواند ایجاد کند که گویا ذهن متولیان تولید و صنعت آنقدر درگیر صنایع و کارخانجات چالش زای بی نتیجه‌ای شده که از خروجی های صنعت اسب غافل هستند لذا پیشنهاد میشود قدری از آنهمه وقت را نصیب صنعت اسب استان نمایید قطعا نتیجه خواهید گرفت .
 
 

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/755319/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی