ندای لرستان

آخرين مطالب

ایجاد تحول در حوزه زنان و خانواده با هم افزایی و تعامل بیشتر معاونت امور زنان و خانواده

ایجاد تحول در حوزه زنان و خانواده با هم افزایی و تعامل بیشتر
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - معاون رییس جمهور : می توانیم با هم‌افزایی، تعامل بیشتر، تقسیم کار و تعریف یک حرکت مردمی، تحول خوبی را در حوزه زنان ایجاد کنیم.

معاون رییس جمهور : می توانیم با هم‌افزایی، تعامل بیشتر، تقسیم کار و تعریف یک حرکت مردمی، تحول خوبی را در حوزه زنان ایجاد کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری؛ دومین نشست شورای بین الملل زنان با موضوع «بررسی زمینه‌های مشترک فعالیت‌های فرهنگی در عرصه بین الملل با موضوع زن و خانواده » با حضور خانم دکتر خزعلی، معاون رئیس جمهور در حوزه زنان و خانواده، به ‌همراه جمعی از مدیران، اساتید دانشگاه و فعالان فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای دوشنبه 24 آبان ماه در محل این معاونت برگزار شد .
در این نشست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با زنان در عرصه بین المللی گفت: ما باید بتوانیم جبهه زنان مسلمان و البته غیر مسلمانی که در جهان فعالیت های فرهنگی همسو با اهداف نظام جمهوری اسلامی انجام می‌دهند را تقویت کنیم .
خانم دکتر خزعلی افزود: ما می توانیم با هم‌افزایی، تعامل بیشتر، تقسیم کار و تعریف یک حرکت مردمی، تحول خوبی را در حوزه زنان ایجاد کنیم .
وی تاکید کرد: در معاونت امور زنان و خانواده بر این باوریم که برای موفقیت فعالیت‌ها باید از حلقه‌های وصل مردمی بهره‌برداری نماییم و نکته حائز اهمیت آن است که باید ارتباط پویایی با تشکل‌های مردمی داشته باشیم و از این طریق به فرموده مقام معظم رهبری می توان فعالیت‌های تاثیرگذار و گسترده‌ ای را در راستای معرفی الگوی سوم زن به جهان ارایه داد .
در ادامه این نشست؛ دکتر کریمی مدیر کل امور بین الملل معاونت با اشاره به اهمیت این جلسه برای فتح باب همکاری‌های بیشتر در جهت ترسیم مسیر فعالیت های بین المللی گفت: وجه مشترک همه دوستانی که در این جمع حضور دارند، دغدغه فرهنگی آنان است که موجب تداوم فعالیت‌های مشترک خواهد بود.
وی یکی از مهمترین فعالیت های حوزه بین الملل را ارائه گزارشات مستند و تاثیرگذار به مجامع بین المللی عنوان نمود که برای مقابله با جهت گیری آن مجامع نسبت به بانوان ما تاثیر به‌سزایی خواهد داشت .
کریمی افزود: در اداره بین الملل فعالیتهای متعدد آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در قالبهای مختلف برای بازنمایی صحیح توانمندی‌ها ودستاوردهای زنان ایرانی و توسعه همکاری های مشترک بین دستگاهی تعریف شده است. لذا یکی از مهمترین مباحث مدنظر ما شناسایی توانمندی‌ها و فعالیت هایی است که فعالان این حوزه می‌توانند انجام بدهند .
وی ادامه داد: قرابت و دوستی با کشورهای همسایه و مسلمان و معرفی الگوی زن تمدن‌ساز در تراز جمهوری اسلامی که مدنظر و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است از محورهای اصلی فعالیت‌های این حوزه است .
دکتر مجتهد زاده، رئیس سازمان حفظ ارزش ها و مشارکت زنان و خانواده در دفاع مقدس، نیز تصریح کرد: معاونت زنان می تواند با رصد و شناسایی زنان فعال در کل کشورها اعم از جهان اسلام و دیگر کشورهای جهان، دامنه فعالیت های بین المللی خود را گسترده تر نماید. به علاوه با رصد اخبار بین المللی زنان می توان عکس العمل به موقع نسبت به جریانات جهانی نشان داد. لذا بهتر است که هجمه‌ها در این زمینه علیه زنان مسلمان شناسایی و برای مقابله با آن فعالیت فرهنگی صحیح انجام شود .
دکتر کیانی، مدیر کل همکاری های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با معرفی فعالیت‌های سازمان متبوع خود تصریح کرد: بطور کلی همه فعالیت های فرهنگی در عرصه بین المللی پیش نیازی دارد که آن وحدت رویه و هماهنگی بین سازمانها در عرصه ملی است. در این راستا، ایجاد کارگروه فرهنگی بین ‎‌ الملل راه‌گشا خواهد بود .
مرضیه هاشمی، مستندساز و گوینده خبر در رسانه پرس تی‌وی، با اشاره به اضمحلال جایگاه زن در غرب و بر تلاش هژمونی غرب برای کمرنگ کردن روحیه اسلامی در زنان مسلمان غربی، تاکید کرد.
دکتر داورپناه، پژوهشگر دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اهمیت نوع نگاه به زن و مسئله زن در جامعه بین‌الملل، بیان کرد: در حوزه زنان و بین الملل، اصلاح بینش های نادرستی که از زنان مسلمان در دنیای بین الملل وجود دارد بسیار مهم است. اگر زنان فعال و فرهیخته کشورهای دیگر شناسایی شوند و با حقیقت پیشرفت زنان در کشور ما آشنا شوند، این نگاه نادرست جامعه بین المللی نسبت به زنان ایرانی و زنان مسلمان اصلاح خواهد شد. مراکز اسلامی بزرگی در کشورهای اروپایی وجود دارند که برای فعالیت و همکاری ظرفیت بسیار مناسبی به شمار می روند .
دکتر کیانی مدیر کل همکاری فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تایید صحبت های سایر مدعوین تصریح کرد: بطور کلی همه فعالیت های فرهنگی در عرصه بین المللی پیش نیازی دارد و آن هم وحدت رویه و هماهنگی بین سازمان ها در عرصه ملی است. در این راستا، ایجاد کارگروه فرهنگی بین ‎‌ الملل راه‌گشا خواهد بود .
در ادامه این نشست دیگر کارشناسان حاضر با اظهار نظر پیرامون اهمیت فعالیت حوزه زنان در عرصه بین الملل به بیان چالش‌ها و آسیب‌های آن پرداختند و پیشنهادات و نقطه نظرات خود را مطرح نمودند.

ندای لرستان


لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/236647/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

52 میلیون و 885 هزار لیتر سوخت در روستا‌های لرستان توزیع شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

کاراته‌کای نوجوان لرستانی به اردوی تیم ملی دعوت شد

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

راهپیمایی «جمعه خشم» در الشتر

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

خشم نمازگزاران لرستانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

حمایت مردم ازنا از فلسطین و غزه

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب

پرداخت بیش از 90 درصد تسهیلات تبصره 18 در لرستان

غروب آفتاب در دره زیبای شیرز لرستان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

آغاز کوچ 11 هزار خانوار عشایری در لرستان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

سقوط قیمت بیت کوین

هشدار زرد هواشناسی در لرستان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل