ندای لرستان - مهر /قهرمان چهار دوره جهان بدشانسی را تنها عاملی دانست که میتواند مانع ادامه مسیرش به سوی قهرمانی فرمول یک شود.
مکس فرستاپن، راننده هلندی تیم ردبول اتریش در پاسخ به این پرسش که چه چیزی میتواند مانع مبارزهاش برای قهرمانی شود؟ گفت: بدشانسی. بله، بدشانسی. ممکن است تصادف کنید، با خودروی دیگری برخورد کنید، پنچر شوید یا در زمانبندی خودروی ایمنی بدشانس باشید.
قهرمان چهار دوره متوالی فرمول یک افزود: همچنین ممکن است بیمار شوید، در حمام لیز بخورید یا پایتان بشکند. هر اتفاقی ممکن است بیفتد. دوست ندارم زیاد به آن فکر کنم. امیدوارم گرندپری مکزیک خوبی داشته باشیم، چون این میتواند به ما در مبارزه برای قهرمانی کمک کند.
فرستاپن با اشاره به وضعیت فعلی تیم هشدار داد که خودروی RB21 در مقایسه با رقبا در گرندپری مکزیکوسیتی ضعیفتر است.
او در مرحله تعیین خط نتوانست با لاندو نوریس رقابت نزدیکی داشته باشد و در نهایت به مقام پنجم بسنده کرد؛ موضوعی که کار او را برای روز مسابقه دشوارتر کرده است. فرستاپن که سه پیروزی از چهار مسابقه اخیر را کسب کرده بود، پس از عملکرد ناامیدکننده در پیست اتودرومو هرمانوس رودریگز ناراحت به نظر میرسید. او در طول آخر هفته بارها از مشکلات شدید چسبندگی گلایه کرد؛ مشکلی که رانندگی با RB21 را به تجربهای سخت و چالشبرانگیز تبدیل کرده بود.
وقتی از او درباره دشواری رانندگی در این گرندپری پرسیده شد، فرستاپن به جمعی از رسانهها گفت: بله، خلاصهاش همین است. چیز زیادی برای گفتن نیست؛ فقط خیلی سخت بوده. ما چیزهای زیادی را امتحان کردیم. این به معنی تلاش نکردن نیست اما بله، اوضاع عالی نبوده است. بیایید اینطور بگوییم.
بازار ![]()
در حالی که فرستاپن از ردیف سوم مسابقه را آغاز میکند، نوریس در جایگاه نخست قرار گرفته و فرصت بزرگی برای مبارزه در مسیر قهرمانی دارد.
فرستاپن برای زنده نگه داشتن شانس قهرمانیاش باید از هر دو خودروی مکلارن جلوتر بماند؛ کاری که در مکزیکوسیتی چندان آسان به نظر نمیرسد. با این حال، او دستکم دو رده جلوتر از اسکار پیاستری، صدرنشین جدول قهرمانی، مسابقه را آغاز میکند و این میتواند فرصتی برای کسب امتیاز بیشتر نسبت به راننده استرالیایی باشد، هرچند خود فرستاپن چندان خوشبین نیست.
او درباره شروع مسابقه و ورود به پیچ نخست گفت: من سرعت کافی ندارم، بنابراین فرقی نمیکند در پیچ اول چه کار کنم. حتی اگر از دو خودرو هم عبور کنم، باز آنها در ادامه از من جلو خواهند زد. فقط باید از دردسر دوری کنم و مسابقه خودم را برانم، چون در تمام دورهایی که زدهام حتی در استینتهای طولانیتر در مقایسه با خودروهای جلویی ضعیفتر بودهام. باید فقط دنبالشان بمانم و ببینم چه میتوانیم انجام دهیم.