ندای لرستان -
در نشست شورای تحول اداری آموزش و پرورش لرستان، سید عیسی سهرابی مدیرکل استان با تأکید بر لزوم تدوین نظام ارزیابی کارآمد و مؤثر گفت هدف اصلی همه برنامهها و سیاستها باید ارتقای کیفیت یادگیری و اثرگذاری مثبت بر رشد و تربیت دانشآموزان باشد.
سهرابی با اشاره به ضرورت شنیده شدن صدای مدرسه در اجرای طرحهای تحولی آموزش و پرورش اظهار کرد: طرحها و برنامههای تحولآفرین زمانی معنا پیدا میکنند که در مدرسه دیده شوند و در عمل به بهبود فضای یادگیری و تربیت منجر شوند. باید بستری فراهم شود تا معلمان، مدیران و دانشآموزان به عنوان بازیگران اصلی تحول در میدان عمل قرار گیرند.
وی همچنین بر ایجاد فضاهای آموزشی و مهارتی برای توانمندسازی نیروی انسانی تأکید کرد و افزود: منابع انسانی ارزشمندترین دارایی آموزش و پرورش هستند و لازم است برای رشد حرفهای آنان، دورههای آموزشی هدفمند و مبتنی بر نیاز مدارس طراحی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اجرای طرح «یک روز در مدرسه» به عنوان برنامهای مهم و با اولویت در استان گفت: هدف از این طرح، حضور میدانی در مدارس، گفتوگوی مستقیم با معلمان و دانشآموزان و تصمیمگیری مبتنی بر واقعیتهای میدانی است. سهرابی ابراز امیدواری کرد که این بازدیدها به ارتباطی عمیقتر بین ستاد و مدرسه و در نهایت به بهبود فرایند تعلیم و تربیت بینجامد.
در ادامه نشست، فرزاد محمدی معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش لرستان نیز با اشاره به برنامههای در دست اجرا برای چابکسازی ادارات گفت: هدف از تحول اداری، افزایش سرعت و دقت در خدمترسانی و فراهم کردن زمینه تکریم واقعی اربابرجوع است. وی افزود؛ نظام اداری باید به گونهای عمل کند که تمرکز از کارهای شکلی و اداری به سمت پشتیبانی مؤثر از مدرسه و معلم حرکت کند.






