ندای لرستان

آخرين مطالب

دبیر انجمن صنایع همگن: شورای سیاست‌گذاری خودرو احیا شود سیاسی

دبیر انجمن صنایع همگن: شورای سیاست‌گذاری خودرو احیا شود
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - ایرنا /دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: یکی از مهمترین درخواست‌های متولیان صنعت و زنجیره تکمیل خودرو، احیای شورای سیاست گذاری خودرو برای تصمیم گیری در این حوزه است.
«آرش محبی نژاد» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره آخرین وضعیت صنعت خودرو اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره‌های قبل شورایی به نام شورای سیاست گذاری خودرو داشت که تشکل‌های بخش خصوصی و مدیران خودروسازی و مهمانانی از اساتید دانشگاه و صاحب نظران فن دور هم جمع می شدند و نسبت به آخرین وضعیت خودرو و زنجیره تکمیل تصمیم گیری می کردند.
وی افزود: در این شورا اظهار نظر و راهکارهای عملی در خصوص آخرین وضعیت خودرو ارائه می شد و خروجی آن در تولید و عرضه خودرو مفید واقع می شد.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور با بیان اینکه شورای سیاست گذاری خودرو به تنظیم بازار نیز منجر می شود گفت: در سال 1392 و دوران وزارت آقای نعمت زاده حتی شاهد برگزاری ماهانه جلسات این شورا بودیم که جلسه های این شورا به مرور زمان چند ماه یکبار برگزار شد و در نهایت در اواخر دولت گذشته حذف شد.
وی ادامه داد: برگزاری جلسه های این شورا با حضور شخص وزیر و تشکل های بخش خصوصی به عنوان بازوی بخش دولتی می تواند چکیده ای از وضعیت تولید و عرضه در حوزه قطعه سازی و خودروسازی را در اختیار تصمیم گیران و سیاست گذاران قرار دهد.
محبی نژاد با اشاره به اینکه انجمن صنایع قطعه سازی کشور زیر نظر وزارت صمت است، گفت: این انجمن مجوز خود را از وزارتخانه گرفته و دارای 17 انجمن استانی است که می تواند سیاست های قطعه سازی را در کشور پیاده سازی کند.
وی خاطر نشان کرد: این انجمن بزرگ‌ترین اتاق فکر در حوزه قطعه سازی و خودروسازی است که به عنوان بازوی مشورتی رایگان و کارآمد و با تکیه بر نقطه نظرات نخبگان و خبرگان بخش صنعت می تواند مشکلات این صنعت را مورد بررسی قرار داده و راهکار ارائه کند.
تدوین سند خصوصی سازی صنعت خودرو/ تجمیع نظر 29 نهاد مداخله گر در صنعت خودروسازی کشور
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور با اشاره به انتشار سند خصوصی سازی صنعت خودرو از سوی این انجمن گفت: این سند، صنعت خودرو را در چهار بخش اهلیت، رفع تعارض، تعهدات متقابل و ضد انحصار مشخص کرده است.
وی بیان داشت: این سند دارای شاخصه هایی برای ارتقای صنعت خودروسازی و اصلاح ساختارها از جمله قیمت گذاری خودرو است که تعهدات متقابلی را برای بخش خصوصی و دولتی در نظر گرفته و در بلند می تواند مسائل حوزه صنعت خودرو و زنجیره تکمیل را حل و فصل کند.
محبی نژاد، با اشاره به اینکه 29 نهاد در حوزه صنعت خودرو دخیل و مداخله گر هستند، گفت: متولی اصلی خودرو وزارت صنعت است سایر نهادها باید در قالب کمیته ملی خودرو تجمیع شوند و آخرین متولی صنعت خودرو وزارت صمت باشد نه اینکه هر روز یک نهاد در حوزه خودرو تصمیم گیری کند.
وی عنوان کرد: پراکندگی سیاست گذاری و مدیریت غیرمتمرکز به جز تفرقه و خنثی کردن اثرات توان بخش‌های مختلف چیز دیگری به همراه نخواهد داشت و صنعت قطعه سازی و خودروسازی مانند کلاف سردرگم می شود.
بازار

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/1035971/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله همشهری/ شعاری که در حسینیه امام خمینی جان گرفت

سرمقاله شرق/ شناخت ما

از افزایش صادرات نفت به چین تا آغاز صادرات گاز از پارس جنوبی

صدور اظهارنامه براوردی برای پرونده های مالیاتی بلاتکلیف

حساب های برداشت از محل درآمد شرکت های دولتی اعتباری شد

پروازها از مشهد به 21 مسیر خارجی برقرار شد

در جنگ 12 روزه سوخت کشور اینگونه تأمین شد

شیوع سیاه سرفه در ژاپن

سرمقاله اعتماد/ ‎ضرورت تقویت تاب‌آوری اقتصادی

سرمقاله کیهان/ وعده صادق3 ؛ ضربه بر موجودیت رژیم صهیونیستی

سیاست‌های حمایتی در بازار سهام فعال می‌شود؛ پایان کابوس بورس؟

طلای جهانی سر به زیر ماند

کشف 123 کیلوگرم انواع مواد مخدر در لرستان

تدابیر طب ایرانی برای عبور سالم از روزهای داغ

حمید استیلی: قرارداد کارتال با توافق و بدون دریافت غرامت فسخ شد

برانکو هنوز پاسخ پرسپولیس را نداده است؛ احتمال اتفاق جدید در روزهای آینده

محرومیت ساپینتو نصف می‌شود

سرمقاله هم میهن/ دوگانه‌های جعلی

آزادشدن واردات خودروهای لوکس پس از یک دهه

کارهایی که می‌توان برای بهبود نارسایی قلبی انجام داد

آیا بی دردی وجود دارد؟

رستاخیز غیرمنتظره بهترین دروازه‌بان جهان

مناسبت روز/ پنج‌شنبه، 12 تیرماه

سرمقاله دنیای اقتصاد/ شطرنج غبارآلود

نرخ بلیت اتوبوس افزایش نیافته است؛ گران‌فروشی را گزارش دهید

دبیر انجمن صنایع همگن: شورای سیاست‌گذاری خودرو احیا شود

جزئیاتی از چرایی تغییر آبونمان تلفن ثابت

رزم 12 روزه رزمندگان لرستانی در جنگ با رژیم صهیونی تبیین شود

سرمقاله خراسان/ قدرت قلم از موشک‌های دشمن بیشتر است

ظرفیت تولید تجدیدپذیر تا پایان تیرماه به 3000 مگاوات می‌رسد

خشم آلمان از شوخی عجیب تن‌هاخ با کوانسا

سه شنبه، میعادگاه پرسپولیس و خیبر!

مویزه کین وسوسه نمی‌شود؛ بی‌توجهی مهاجم فیورنتینا به پیشنهاد سنگین القادسیه عربستان

واکنش سرد رئال مادرید به رئیس جدید داوران اسپانیا

پدیده 14 ساله از منچستر؛ منتظر یامال جدید باشید‏

بارسا تکذیب کرد؛ اجازه خرید بازیکن صادر نشده!‏

اگر لازم بود حاضر بودم پای پیاده به اتلتیکو بروم!‏

حمله گالا به قلب اینتر؛ پیشنهاد رسمی برای یان زومر

خداحافظی کوتاه سنگربان استقلال پس از جدایی

وداع احساسی دی‌ماریا با اروپا؛ به وطن برمی‌گردم

آپدیت جدید؛ ساپینتو هنوز محروم است

زندگی از این خانه‌ها رخت بسته است

5 صهیونیست اثرگذار بر تصمیمات ترامپ

فارسی، زبان مقاومت و ظرفیت تمدنی ایران است

داستان سه برادر

تغییر قابل پیش‏‌بینی اروپا علیه ایران

مساله غرب با ایران، هندسه قدرت منطقه‌ای است

قصه زنی نخبه در صنعت برق ایران که شهید شد

ماسک و ترامپ دوباره به جان هم افتادند

چرا هند در جنگ 7 روزه آسمان را به پاکستان باخت؟