ندای لرستان

آخرين مطالب

تحقق"جهش سرمایه گذاری و صادرات" دو پروژه مهم در مناطق آزاد منطقه آزاد کیش

تحقق"جهش سرمایه گذاری و صادرات" دو پروژه مهم در مناطق آزاد
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - مشاور رئیس جمهور در آیین تکریم سرپرست و معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش از دو پروژه بسیار مهم "جهش سرمایه گذاری و صادرات" در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت اله عبدالملکی در آیین تکریم سرپرست و معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش که شامگاه چهارشنبه دهم خرداد در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ گفت: امسال دو پروژه بسیار مهم در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پیگیری می شود که نخستین پروژه جهش سرمایه گذاری و دومی جهش در صادرات است.
عبدالملکی، تاکید کرد: با تهیه بسته های سرمایه گذاری از مناطق آزاد که تعداد 370 بسته سرمایه گذاری به ارزش 340 هزار میلیارد تومان است از این تعداد 50 بسته فرصت سرمایه گذاری متعلق به جزیره کیش می باشد که از آن رونمایی شد.
به گفته عبدالملکی در چهار روز برگزاری نمایشگاه اکسپو 2023 تهران از مبلغ340 هزار میلیارد تومان؛ پیشنهاد تفاهم نامه سرمایه گذاری به مبلغ 50 هزار میلیارد تومان انعقاد شده است.
وی اظهار داشت: تا آخر امسال تعداد 10 رویداد بزرگ سرمایه گذاری داخلی و خارجی برگزار خواهد شد و هر فصل حدود 350 پروژه جدید را عرضه و در اختیار سرمایه قرار خواهیم داد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد، خاطر نشان کرد: بیش از 70 درصد تجارت خارجی کشور از مبدا و از طریق مناطق آزاد و یا مناطق ویژه اقتصادی تحقق می یابد و 1 و هفت دهم میلیارد دلار سال گذشته فقط مجموعه صادرات مناطق آزاد بود و برای نخستین بار نیز تراز تجاری آنها مثبت شده است.
حجت اله عبدالملکی، بیان داشت: نزدیک 1 سوم کل صادرات غیر نفتی کشور از طریق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور محقق می شود و در دوره جدید که نزدیک دو سال آن گذشته به دنبال جهش در اثر گذاری اقتصاد ملی هستیم و این مهم نیز محقق خواهد شد.
عبدالملکی، تاکید کرد: در طول دو سال گذشته سرعت اجرای طرح های عمرانی در مناطق آزاد دو برابر شده و هزینه های ملی و اقتصادی همچنان برقرار بوده و جریان جدید سرمایه گذاری در حال تحقق است.
وی، افزود: با توجه به سهم کوچک و اندکی که مناطق آزاد از سرزمین ایران اسلامی دارند ولی امیدهای فراوانی برای این مناطق متصور است و انتظار می رود نقاط بسیار کوچک یک اثر گذاری قابل توجهی را در اقتصاد ملی داشته باشند و هم اکنون اثر گذاری خوبی نیز داشته است.
مشاور رئیس جمهور با گرامی داشت سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع)؛ تغییر مدیریتی و اضافه شدن یک نفر نیروی جوان به تیم مدیریتی جزیره کیش را افتخاری برای مردم و فعالان اقتصادی این منطقه عنوان کرد و گفت: مدیریت صحیح و امانت داری سعید پورزادی در دوره قبل به عنوان سرپرست سازمان؛ یکی از ویژگی ها ایشان بود و این روحیه عالی برای مدیران انقلاب اسلامی هست که در هر جایگاهی که قرار می گیرند امانت دار خوبی هستند.
عبدالملکی در ادامه سخنان خود، گفت: در تغییر و تحولات مدیریتی رعایت تواضع و فروتنی را باید داشته باشیم سعید پورزادی این فروتنی و تواضع را در کنار تمام نقاط مثبت خود در گذشته به تصویر کشیدند و این مهم یک کارنامه مثبت مدیریتی برای ایشان محسوب می شود.
وی اظهار داشت: به دنبال یک مدیر شایسته و ماندگار برای کیش بودیم که حداقل به مدت سه سال بلکه شش سال مدیریتی برخوردار و دارای تمام شرایط لازم باشد که این یکی از دلایل تغییر در معارفه مدیرعامل بود و علت دوم مدیریت صحیح سعید پورزادی بود که در فعالیتشان احساس خلاء نمی شد.
مشاور رئیس جمهور، خاطر نشان کرد: اداره کیش در زمینه جلب رضایتمندی عمومی سخت است و سعید پورزادی در این زمینه به خوبی عمل کردند و ضمن قدردانی از ایشان همچنان در تیم مدیریتی این سازمان خواهند ماند.
به گفته حجت اله عبدالملکی، رحیم سرهنگی یک شخصیت ویژه و ظرفیتی در تراز ملی هستند که به این منطقه اضافه می شوند و با داشتن 40 سال، سنی ایده آل برای ورود به عرصه های تحول آفرین است و از نظر علمی یکی از نخبگان علمی کشور هستند و در فعالیت های اقتصادی و مدیریتی در تراز حاکمیت موفقیت های چشم گیری را کسب کردند.
عبدالملکی، بیان داشت: سرهنگی یکی از جوانان تراز اول گام دوم انقلاب اسلامی هستند و در دوره ایشان و در کنار دیگر همکاران سازمان منتظر تحولات چشم گیری در منطقه آزاد کیش خواهیم بود.
وی " سازمان توانمند و پویا و با سواد، نخبگان، سرمایه های اجتماعی بالا و سرمایه معنوی بسیار خوب" این منطقه را چهار سرمایه ارزشمند در راستای گام برداشتن و ایفای نقش مهم در ارتقای ملی عنوان کرد.
مشاور رئیس جمهور، خاطر نشان کرد: موفقیت در جزیره کیش مستلزم همکاری سازمان و بخش خصوصی است و بر این مهم باور داریم و شاهد این همکاری در دوره های گذشته نیز بودیم.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/894767/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تولید سالانه بیش از 25هزار تن زردآلو در باغات لرستان

رفع تداخل 1000 پلاک از اراضی ملی در لرستان

پاکسازی 1450 هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد

بیش از 8 هزار نفر در بروجرد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند

پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز ارتش

پیام سپاه لرستان به مناسبت روز ارتش

دستگیری کلاهبردار و کشف 41 فقره کلاهبرداری در خرم آباد

حکایت همنشینی زباله‌ها پای درختان منطقه جنگلی کومان سپیددشت + فیلم

گیاهان خوراکی، سوغات بهار در لرستان

ادامه حمایت مردم لرستان از عملیات «وعده صادق» سپاه

احیاء 35 واحد پرواربندی با ظرفیت حدود 10 هزار راس دام در لرستان

احیا 35 واحد پرواربندی در لرستان

احیا 35 واحد پرواربندی دام در لرستان

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

برگزاری مراسم روز ارتش فردا در لرستان

حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محور پلدختر _خرم‌آباد

خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد

افزایش دمای روزانه هوا تا پایان هفته در لرستان

تحقق 87 درصدی تعهدات نهضت ملی مسکن در روستاهای لرستان

تحقق 87 درصدی تعهدات نهضت ملی مسکن در روستا‌های لرستان

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

برنامه های جشنواره «رود و ریل» در لرستان اعلام شد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

توزیع 62 میلیارد تومان بسته معیشتی در بین نیازمندان لرستان

برگزاری جشنواره فرهنگی رود و ریل در استان لرستان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

رمضی: «شب‌ آواز ایرانی» به حوزه هنری بازگشت/ رونمایی دو آلبوم در هر ماه

ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان 154 درصد افزایش یافت

فیروزآباد رکورد دار بارندگی در فارس

استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی برای تحقق شعار سال

برگزاری سومین همایش روایت پیشرفت در لرستان

تا کنون خسارتی از آفت «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشده است

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

کشف 7 فقره جرایم سایبری در دورود

جانبازان، سند زنده عزت و ایستادگی در دفاع از امنیت جامعه

336 هزار پروانه کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد

کشف انبار لوازم‌خانگی 12 میلیاردی قاچاق در خرم‌آباد

پیام تبریک فرمانده انتظامی لرستان به مناسبت روز ارتش

نقش گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیاردی قاچاق در خرم آباد

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

کاهش 14 درصدی نرخ تورم لرستان