ندای لرستان

آخرين مطالب

حضور قاضی‌زاده هاشمی در یادواره سالروز آزادسازی خرمشهر در لرستان/ جهاد اکبر در فرهنگ و اقتصاد برای مقابله با دشمنان در پیش است/ عملیات «حاج عمران» از افتخارات بزرگ لرستان است بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه دوم خرداد ماه در یادواره گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، شهدای عملیات حاج عمران، شهدای بمباران و شهدای کرامت که در استان لرستان برگزار شد، گفت: جهاد اکبر در فرهنگ و اقتصاد برای مقابله با دشمنان در پیش است.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این یادواره ضمن تبریک ایام دهه کرامت و سالروز آزادسازی و فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر نقطه عطف در تاریخ دفاع مقدس و دفاع ملت از سرزمین خودش بوده است. غیورمردان لرستانی در سال‌های دفاع مقدس نسبت به سرزمینشان احساس مسئولیت کردند هرچند دور از مناطق جنگی بودند و ساکنان آن از قومیت و زبان دیگر بودند اما خودشان را از امت واحده اسلامی می‌دانستند و برای خدمت به مکتب اهل بیت (ع) وارد میدان شدند.
معاون رئیس جمهور افزود: مردم لرستان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مشغول دفاع از این سرزمین بودند برای همین مورد بغض دشمنان و بمباران‌های هوایی قرار گرفتند. دشمن بعثی مردم بی‌گناه را بمباران کردند زیرا خانواده‌های غیوری رزمندگانی که در خط مقدم بودند را تربیت و عازم جبهه کردند و بعد از اعزام هم رزمندگان را حمایت می‌کردند، دشمن بعثی مردم این استان، زنان و کودکان را همانند رزمندگان می‌دید برای همین از آن‌ها با بمباران شهرها انتقام می‌گرفت و با آن‌ها می‌جنگید.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی خطاب به مردم لرستان گفت: شما مردم لرستان دارای افتخارات زیادی هستید، یکی از این افتخارات عملیات «حاج عمران» است، شهدای زیادی برای آزادی این منطقه به شهادت رسیدند و نزدیک به 300 نفر در طول دو روز به شهادت رسیدند همانند عملیات‌های سنگین کربلای 4 و 5 که از استان‌هایی مثل اصفهان در این عملیات‌ها در یک روز 500 یا 600 نفر به شهادت رسیدند اما این شهدا در مقابل دشمنان ایستادند و اجازه ندادند تا این سرزمین تصرف شود.
معاون رئیس جمهور با انتقاد از اینکه بعد از گذشت 40 سال به تازگی یادواره‌ای برای شهید محمد بروجردی و بمباران شهرهای لرستان برگزار شده است، گفت: حدود هزار و 400 نفر در استان لرستان در این ایام به شهادت رسیدند و یک شهر تنها 600 شهید داشت که عامل این بمباران نه تنها دشمن بعثی بلکه استکبار جهانی بود که با در اختیار دادن تجهیزات و منابع مالی به دشمن بعثی این حملات صورت گرفت.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه هم‌زمان با عملیات آزادسازی خرمشهر غیور مردان لرستان 169 شهید در خط مقدم دادند، گفت: این شهدا صف‌شکن و خطشکن بودند، جایی که نیرو کم بود این شهدا پیش می‌رفتند و جا دارد که در ایام دهه کرامت یاد کنیم از 18 شهیدی که در این ایام به شهادت رسیدند، ما وقتی در مقام شهید صحبت می‌کنیم، در اندازه بیان جایگاه رفیع او نیستیم، زیرا خدا خریدار شهید و جایگزین شهید در عالم است. وقتی از شهید صحبت می‌کنیم از غصه‌هایمان می‌گوییم که از این قافله جا ماندیم.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری که «شهادت مرگ تاجرانه است»، گفت: این عمر از دست رفته و این مرگ ناگزیر است و چه بهتر که آن با قیمت بهشت و سعادت ابدی معامله شود، به قول شهید آوینی حواستان هست که شهید نشویم می‌میریم. خیلی از ملت‌ها هستند که ضریب هوشی بالایی دارند و ممکن است که از این نظر بالاتر از ما باشند اما نبوغ، فهم، اندیشه و تفکر این ملت فهمیده این است که مسیر سعادت خود را از طریق اهل بیت (ع) پیدا می‌کند.
معاون رئیس جمهور گفت: به چه کسی زرنگ می‌گوییم کسی که اهل معاملات پرسود است، نابعه کسی است که مسائل پیچیده بشری را حل می‌کند اما بزرگ‌ترین نابغه کسی است که عمر خود را تبدیل به پر ارزش‌ترین کالا می‌کند که خریدار آن خدا است و هیچ ارزش‌ گذاری بالاتر از خدا نیست.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: آزادسازی خرمشهرها در پیش است، یک خرمشهر دیگر توسط دشمن در جای دیگری اشغال و خیمه دشمن برافراشته شده است که در میدان نظامی نیست، جهاد اکبرها در پیش است هرچند که این جنگ ویرانی از نوع جنگ نظامی را ندارد اما سختی آن بیشتر است؛ در جنگ شما مواضع دشمن را نشانه گرفته بودید اما اینجا باید فرهنگ، عفت و اقتصاد جامعه را ساخته و مقابل نفوذ دشمن ایستادگی کنید تا دشمن به عقب رانده شود.
معاون رئیس جمهور گفت: ملت غیور لرستان در عرصه‌های مختلف موفق بوده است و در عرصه‌های مختلف نیاز است که برای حفظ این انقلاب عظیم پا به میدان بگذارد و امیدوارم به مدد خون شهدا که ناظر ما هستند خدای رحمان کمک کند که راه آنها را ادامه دهیم و لازمه ادامه این راه این است که مرتب به یاد شهدا باشیم. استان لرستان در یک سال 2 هزار و 300 یادواره و کنگره برگزار کرد و این نشان می‌دهد که قلب شما مردم لرستان با شهدا است و شهدا شما را یاری و همراهی می‌کنند تا اهداف نظام اسلامی محقق شود.
در این مراسم با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از خانواده‌های معظم شهدا تجلیل شد و کتاب‌های «آتش تهیه» (خاطرات من و دوستان از جنگ) تألیف: مراد مطهری، «برنو پدرم» (براساس خاطرات رزمنده یونس قبادی) نوشته: یونس قبادی، سیدمهدی موسوی، «اولین و آخرین سنگر» تاریخ شفاهی نوشته نجف زمانی گنجی از فرماندهان گردان پشتیبانی مهندسی رزمی جهاد استان لرستان، گردان حضرت ابوالفضل (ع)، «فلسطین در مه» نوشته شیما تیموری و «دعوت‌شدگان» دل‌نوشته‌های مومن عبدی‌پور از شهدای هشت سال دفاع مقدس و جبهه‌بازی نوشته خسرو پناهی، کتاب‌های «خرمشهر و آن سی دانشجوی لُر» نوشته علی وحیدی و «خط خاطره» نوشته عصمت دهقانی رونمایی شدند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/894204/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راه‌اندازی پویش اطعام مهدوی در لرستان

بهترین شرکت طراح لوگو را چگونه انتخاب کنیم؟

هیئت کشتی لرستان 40 مدال بین المللی و ملی کسب کرد

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی

پلیس استرالیا: پدر تیلور سوئیفت بابت حادثه سیدنی تحت تعقیب قرار نمی‌گیرد

اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی لرستان درپی درگذشت یکی از پزشکان متخصص استان

اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان

توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد

دستگاه‌های خدمات رسان پای کار در تعطیلات نوروزی

اعتکاف علمی دانش آموزان لرستانی

یک شرکت در لرستان محکوم به استرداد 572 هزار یورو شد

افزایش بیش از 100 درصدی صادرات فرآورده‌های خام دامی لرستان

دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف

تغییرات بازار طلا از ابتدای سال تاکنون

سود تقلب در بازار پوشاک

مجید انتظامی: از تلویزیون شکایت کردم گفتند موسیقی خوب نساز / ماجرای قهر مخملباف چه بود؟

پیگیری برای رفع کدورت آب برخی مناطق شهر خرم‌آباد

پل شکسته یا شاپوری در خرم آباد

جاده پلدختر معمولان خرم‌آباد نیازمند توجه فوری و بسیار جدی دولت است

روایتی از زندگی شهید لشنی از شهدای لرستان

اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی

تصاویری از بهزاد نبوی، مصطفی معین و شریعتمداری در یک مراسم

ستاد انتخابات کشور: در روز انتخابات 1254 نفر دستگیر شدند

دیدار نوروزی وزیر دفاع با قالیباف

دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور

وقتی لاریجانی پای امیرحسین ثابتی را به دادگاه کشاند

آمار ساخت و ساز در کف تاریخی خود قرار گرفت

3 برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی

تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک چقدر درآمد دارند؟

بررسی معطلی 10 ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل

بازدهی هفتگی دلار چقدر شد؟

چرا مخملباف، مجید انتظامی را روبروی بنیاد مستضعفان تنها گذاشت و رفت/ از صداوسیما شکایت کردم بدون مجوز آثارم را پخش نکنید؛جواب دادند:«موسیقی خوب نساز»

استمرار فعالیت اکیپ‌های گشت تغییر کاربری اراضی در لرستان

1700 هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان اضافه شده است

خسارت 130 میلیاردریالی سیلاب به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز

آب شرب روستاهای سیل‌زده لرستان وصل شده است

طرح‌های کشاورزی در انتظار ابلاغ اعتبار/ تولیدات باغی افزایش یافت

واکنش رسمی به ماجرای خودکشی دکتر پرستو بخشی | هنوز علت مرگ این متخصص قلب مشخص نشده است | انتقال پرستو بخشی به نورآباد به خاطر تبعید و با اجبار بود؟

برگزاری محافل جزء خوانی قرآن در بروجرد

عکس سفیر ایران با یک زن خارجی جنجالی شد!

حدادعادل: نوه‌هایم در پیش‌بینی فوتبال قائل به پیغمبری من هستند!

سردار شکارچی: ملت‌ها از دولتمردان خود بخواهند سفارتخانه‌های رژیم اسرائیل را تعطیل کنند

رئیسی در دیدار با نخاله: انفعال سران برخی کشورهای اسلامی در قبال فلسطین، موجب تأسف است

صادرات حدود 52 میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش 15 میلیارد دلار

آرژانتین فقیرتر شد

با پول کوئیک امکان خرید کدام خودروها در سال 1390 وجود داشت؟

وزیر ارتباطات: در سال 1403 رویدادهای فضایی متعددی خواهیم داشت

یک کشف شگفت انگیز درباره «بتهوون»

رفع کدری آب شرب بیش از 95 درصد مناطق خرم آباد

مشکل کدورت بیش از 95 درصد مناطق خرم‌آباد مرتفع شده است