ندای لرستان

آخرين مطالب

راه آهن لرستان از کلنگ قدیم تا جدید/قطار قطار وعده به مقصد نرسید! مقالات

راه آهن لرستان از کلنگ قدیم تا جدید/قطار قطار وعده به مقصد نرسید!
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- هنوز کلنگ قبلی راه‌آهن خرم‌آباد روی زمین مانده متولیان از کلنگ‌زنی جدید برای راه‌آهن پلدختر می‌گویند؛ قطار قطار وعده مسئولان برای راه‌آهن لرستان هنوز به سرانجام نرسیده است.

 یکی از مشکلات اساسی لرستان وجود پروژه‌های نیمه تمام فراوان در این استان است و همین امر موجب نارضایتی افکار عمومی شده است، یکی از این پروژه‌ها، راه آهن دورود- خرم آباد است، پروژه‌ای که همچنان با گذشت سال‌ها عملیاتی نشده است.
راه آهن لرستان اواخر سال 89 مجوز کمیسیون ماده 32 را گرفت تا پروژه‌های ریلی لرستان از یک خوان دیگر عبور کنند و این بار دیگر بهانه عدم توجیه اقتصادی پروژه به دستاویز مسئولان تبدیل نشود، از اخذ مجوز ماده 32 پروژه که بیش از هشت ماه گذشت مسئولان برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌های ریلی مهم محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری وقت را به لرستان دعوت کردند تا مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها در مهرماه سال 90 برگزار شود.
راه آهن لرستان ظرف 3 سال احداث و افتتاح می‌شود
این پروژه طی سه سال تعطیل شده بود تا امید به اجرای آن هر روز کمرنگ‌تر شود، در جریان سفر هیئت دولت سیزدهم و با قرار گرفتن راه آهن لرستان در لیست پروژه‌های سفر، بار دیگر امید به تکمیل این پروژه ریلی قوت گرفت تا این مطالبه 30 ساله ظرف سه سال و در دولت سیزدهم به مرحله افتتاح برسد.
وزیر سابق راه و شهرسازی در جریان سفر هیئت دولت و در بازدید از پروژه راه آهن لرستان، این پروژه را به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های راه آهن کشور مطرح کرد و گفت: احداث این پروژه علاوه بر اینکه خواسته مردم لرستان بوده، یک پروژه ملی هم است.

ندای لرستان


رستم قاسمی با بیان اینکه پروژه راه آهن دورود- خرم آباد جزو کریدورهای اصلی راه آهن کشور است، افزود: قرارداد ساخت این پروژه با قرارگاه خاتم بسته شده بود ولی متأسفانه ظرف چند سال گذشته به دلیل مشکلات مالی این پروژه تقریباً تعطیل شده است.
وی گفت: قبل از سفر رئیس جمهور به لرستان بحث فعال کردن پروژه راه آهن دورود- خرم آباد در جلسه‌ای مطرح شد و برای فعال سازی آن اعتباراتی پیش بینی شده است.
وزیر سابق راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه پروژه راه آهن خرم آباد اگر تأمین منابع شود ظرف سه سال به بهره برداری می‌رسد، گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های سخت در حوزه راه آهن کشور است به طوری که 30 درصد آن تونل بوده و پل‌ها و ابنیه های بزرگی دارد.
رئیس جمهور: راه‌آهن را جزو اولویت‌های استان می‌دانیم
وی یادآور شد: اعتبار پروژه راه آهن دورود- خرم آباد از محل‌های خارج از اعتبارات جاری کشور تأمین خواهد شد.
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان نیز در این رابطه در دیدار خود با اقشار مختلف مردم با تاکید بر اینکه ما مسئله ریل و راه آهن لرستان را جزو مصوبات سفر آورده‌ایم، گفت: قضیه ریل سال‌ها پیش باید حل می‌شد نه اینکه امروز موجب نگرانی مردم شود.
حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: عقب ماندگی‌های گذشته را باید جبران کنیم و بعد حرف‌های جدید برای استان بزنیم؛ به هر روی راه آهن خرم آباد جزو دستور است و در مصوبات هم ذکر شده و آن را جزو اولویت‌های استان می‌دانیم.

ندای لرستان


علیرغم اعلام وزیر سابق راه و شهرسازی و همچنین دستور رئیس جمهور، همچنان پروژه راه آهن لرستان اندر خم یک کوچه مانده است چرا که همچنان پیشرفت قابل توجهی در این پروژه ریلی لرستان علیرغم گذشت یک سال از سفر دولت سیزدهم به استان دیده نمی‌شود.
مردم می‌پرسند مصوبات سفر رئیس جمهور چه شد؟
اخیراً حجت الاسلام شمسی فر امام جمعه موقت خرم آباد در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کرد: لرستان از نظر آب، هوا، خاک، نیروی کار استعداد بسیار بالایی دارد و می‌تواند یکی از استان‌های برخوردار باشد، رئیس جمهور در سفری که به استان داشتند، یک سری مصوبات داشتند، مردم انتظار دارند که این مصوبات محقق شود، رئیس جمهور در سفر بعدی خود به استان‌ها که شروع کرده، رسیدگی می‌کند و خوب هم از مسئولانی که کوتاهی کرده‌اند، بازخواست می‌کند، اگر عذری نداشته باشند، بعضی از آنها را جابجا کرده‌اند، مسئولان استان ما هم قبل از اینکه رئیس جمهور بیاید و رسیدگی کند، خودشان رسیدگی کنند، اگر جایی کوتاهی شده، جبران کنند.
حجت الاسلام شمسی فر، بیان داشت: وقتی رئیس جمهور بیاید، مردم از ایشان می‌خواهند و می‌پرسند که مصوبات چه شد؟ سد « معشوره » چه شد؟ چند درصد کار شده؟
سعید رازانی رئیس سازمان بازرسی لرستان نیز در گفت و گویی با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی و نیمه تمام لرستان بایستی تعیین تکلیف شوند.
وی با تاکید بر اینکه قرار نیست یک پروژه دولتی سال‌ها ادامه پیدا کند و به بهره برداری هم نرسد، بیان داشت: این موضوع را به دستگاه‌های اجرایی استان اعلام می‌کنم که همه این پروژه‌ها مورد پیگیری قرار خواهند گرفت.

ندای لرستان


فعالیت در پروژه به زودی بیشتر می‌شود!
وحید کرم الهی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به پروژه راه آهن لرستان، اظهار داشت: در این دولت اتفاق خوبی در رابطه با این پروژه رخ داد، با سفر رئیس جمهور به لرستان این پروژه در بین مصوبات قرار گرفت.
وی بیان داشت: منابع مالی این پروژه تأمین شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه 25 هزار میلیارد برای این پروژه در نظر گرفته شده است، گفت: اجرای این پروژه از محل اعتبارات تهاتر نفت حتماً شدنی است.
کرم الهی بدون اینکه اعلام کند که زمان بهره برداری از این پروژه چه زمانی خواهد بود؟ تصریح کرد: الان پروژه فعال شده، اما مطمئناً به زودی فعالیت آن بیشتر می‌شود.
وی ادامه داد: حتی قطعه خرم آباد به سمت پلدختر هم فعال می‌شود.

ندای لرستان


سرنوشت نامعلوم راه‌آهن دورود- خرم‌آباد و وعده کلنگ‌زنی راه‌آهن پلدختر- اندیمشک!
اخیراً احمدرضا دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان در مراسم کلنگ زنی فاز اول ساختمان مرکز امداد شهری خرم‌آباد، گفته است: راه آهن دورود- خرم آباد بعد از سال‌ها تعطیلی، با پیگیری‌های متعدد و تأمین منابع مالی، مجدداً فعالیت خود را شروع کرده و امیدواریم طی سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی افزود: مهم‌تر از آن ادامه مسیر از خرم‌آباد به سمت خوزستان است تا مرکز استان به کریدور ریلی شمال به جنوب متصل شود.
معاون عمرانی استانداری لرستان همچنین در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی که با حضور علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در پلدختر برگزار شد، اظهار داشت: به زودی در سفر دوم رئیس جمهور به لرستان راه‌آهن پلدختر- اندیمشک کلنگ‌زنی خواهد شد.
بنا بر این گزارش، انتظاری که افکار عمومی و رسانه‌ها از مسئولان لرستان دارند این بوده که ابتدا سرنوشت مصوبه سفر اول رئیس جمهور دولت سیزدهم به لرستان یعنی راه آهن دورود- خرم آباد را تعیین تکلیف کنند سپس کلنگ دیگری به مجموع کلنگ زنی‌های بی ثمر در این استان اضافه کنند، چرا که این کلنگ زنی‌های بی آینده موجب دلسردی مردم از خدمات دولت در استانی می‌شود که 976 پروژه نیمه‌تمام روی دست خود دارد.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/888908/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد

توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم

استاندار لرستان: توانمندسازی افراد کم‌بضاعت جامعه در اولویت قرار گیرد

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

شهیدی که در جبهه به نیازمندان انفاق می‌کرد

دانش‌آموز لرستانی قهرمان فردای ایران شد

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

خرم‌آباد در انتظار ساخت 2 سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!

برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی

آغاز ماراتن آزمون سراسری در لرستان

پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل

آغاز ماراتن علمی 35561 داوطلب آزمون سراسری در لرستان

کشف و ضبط 10 کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد

تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

47 قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند

کاهش 33 میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان

302 کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

کشف 400 میلیارد کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان

توزیع 3 هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند