ندای لرستان

آخرين مطالب

علت ادرار گاو نوشیدن هندی ها چیست؟ علمي

علت ادرار گاو نوشیدن هندی ها چیست؟
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - طرفداران "آیورودا" (در زبان سانسکریت به معنای علم زندگی که در آن از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا برای درمان بیماران استفاده می‌شود) مدعی هستند که ادرار گاو فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما پژوهش‌های علمی نشان می‌دهند که ادرار گاو بیش از آن که فایده داشته باشد مضر است.

تحقیقات انجام شده توسط موسسه تحقیقات دامپزشکی هند (IVRI) نشان داد که نمونه ادرار گاو‌های سالم حاوی 14 نوع باکتری مضر است. اشریشیا کلی که باعث عفونت معده می‌شود بیش از سایر باکتری‌ها در ادرار گاو تشخیص داده شد.
به گزارش دیلی تلگراف، ادرار گاو مدت هاست که توسط افرادی که از آیورودا پیروی می‌کنند دارای مزایای زیاد برای سلامتی تشخیص داده شده است. پیروان آیورودا آن را یک نظام طب جایگزین و جامع تصور می‌کنند که آموزه‌های آن از متون مقدس هندو سرچشمه گرفته و می‌توان ریشه‌های آن را در بیش از 2000 سال پیش در هندوستان ردیابی کرد.
آیورودا که شامل ترکیبی از دارو‌های گیاهی، روغن‌های پزشکی و مواد معدنی و هم چنین پیروی از رژیم غذایی سخت و اغلب تمرین یوگا و مدیتیشن است توسط بسیاری در غرب به عنوان یک شبه علم شناخته می‌شود.
با این وجود، طبق نتیجه گزارشی منتشر شده در سال 2017 میلادی دست کم 77 درصد از هندی‌ها از محصولات آیورودا استفاده می‌کنند که انتظار می‌رود این میزان استفاده از زمان پاندمی کووید – 19 رشد بیش تری یافته باشد. ارزش این صنعت 7.8 میلیارد پوند است و یک جستجوی سریع در گوگل مجموعه‌ای از شرکت‌های بزرگ آیورودا را نشان می‌دهد که محصولات تبلیغاتی شان را تبلیغ کرده و به فروش می‌رسانند.

ندای لرستان


پاتانجالی، بزرگترین شرکت آیورودا در هند دارویی حاوی ادرار گاو در بطری را به قیمت 50 روپیه می‌فروشد و مدعی است که این دارو درمانی برای "اگزما" و کنترل کننده سرطان و دیابت است. "ایزی آیورودا" یک برند دیگر دستورالعمل‌های دقیقی را در مورد نحوه تقطیر ادرار به مشتریان ارائه می‌دهد و ادعا می‌کند که در برابر بسیاری از بیماری‌ها از جذام تا آسم مفید است.
متاسفانه در جریان موج دوم ویرانگر کووید -19 در هند چندین نماینده پارلمان از حزب حاکم بهاراتیا جاناتا (BJP) حتی به رای دهندگان خود توصیه کردند که ادرار گاو بنوشند تا از ابتلا به ویروس جلوگیری کنند.
یافته‌های موسسه تحقیقات دامپزشکی هند ممکن است برای بسیاری از دانشمندان و پزشکان در سرتاسر جهان شوکه کننده نباشد، اما دوباره پرسش‌هایی را در مورد صنعت آیورودا هند که مقررات ضعیفی بر آن حاکم است و این باور که ممکن است بیش از فایده ضرر داشته باشد را مطرح کرده است.
البته منتقدان آیورودا نیز موافق هستند که ترکیبات و دارو‌هایی با ریشه باستانی وجود دارند که می‌توانند نقشی اساسی در پزشکی مدرن امروزی داشته باشند. برای مثال، سوابقی وجود دارد که نشان می‌دهد در 300 سال پیش از میلاد مسیح پزشکان آیورودای هندی از دانه‌های گیاه لوبیای مخملی برای درمان علائم بیماری پارکینسون استفاده می‌کردند.
آن دانه‌ها حاوی سطوح بالایی از لوودوپا هستند اسید آمینه‌ای که به عنوان یک عامل جایگزین موثر دوپامین شناخته شد و اکنون به عنوان درمان استاندارد طلایی برای بیماران پارکینسون در نظر گرفته می‌شود.
دکتر "رامانان لاکسینارایان" بنیانگذار و مدیر One Health Trust یک سازمان پیشرو در تحقیقات بهداشت عمومی که مقر آن در واشنگتن و دهلی نو واقع شده توضیح می‌دهد:"دارو‌های زیادی در آیورودا وجود دارند که موثر هستند و در دارو‌های غربی به کار گرفته شده اند".
او خود پودر آرجونا را به صورت روزانه مصرف می‌کند که پوست تبدیل به پودر شده درخت آرجونا است و مطالعات علمی نشان داده که می‌تواند کورتیزول و فشار خون را کاهش دهد.
هم چنین، آشواگاندا که از درختچه‌ای گلدار موجود در هند و خاورمیانه به دست می‌آید طبق نتایج مطالعات مشخص شده که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و استرس را کاهش دهد.
موضوع مقررات در تمام حوزه‌های بهداشت و درمان هند کماکان موضوع اصلی است. این موضوع نه تنها در مورد آیورودا بلکه درباره صنعت داروسازی آن کشور نیز صدق می‌کند. سال گذشته دست کم 70 کودک در گامبیا و 20 کودک در ازبکستان پس از مصرف شربت‌های سرفه که گفته می‌شود در هند تولید می‌شد جان خود را از دست دادند.
صنایع داروسازی و آیورودا هند یکی از معدود موفقیت‌های تولیدی این کشور هستند و بنابراین اراده سیاسی کمی برای اجرای بررسی‌های کنترل کیفیت یا انتشار مطالعات انتقادی در مورد آن صنعت وجود دارد.
با این وجود، در سال 2017 میلادی درخواستی درباره دسترسی به اطلاعات دارویی نشان داد که تقریبا 40 درصد از محصولات آیورودا آزمایش شده توسط دولت هند از جمله چندین مورد فروخته شده توسط پاتانجلی از کیفیت پایینی برخوردار بودند.

ندای لرستان


آن اقلام حاوی سطوح سمی فلزات سنگین از جمله سرب و همچنین حشره کش ها، آفت کش ها، حلال‌های صنعتی، آنتی بیوتیک‌ها و استروئید‌ها بودند.
اکثر کشور‌های اروپایی در حال حاضر محصولات آیورودا را به دلیل نگرانی در مورد شیوه‌های تولید آن ممنوع کرده اند. در بریتانیا محصولات آیورودا در دسترس هستند، اما صد‌ها مورد در دهه گذشته پس از تشخیص ناایمن بودن ممنوع شده اند.
دکتر ابی فیلیپس" کبد شناس مستقر در ایالت کرالا در جنوب هند که اثرات نامطلوب آیورودا را بررسی کرده می‌گوید:"بسیاری از محصولات موجود در بازار اکنون از دستورالعمل‌های سنتی آیورودا پیروی نمی‌کنند بلکه در عوض توسط شرکت‌های خصوصی تولید می‌شوند".
آن محصولات به عنوان مکمل‌های غذایی به بازار عرضه می‌شوند بنابراین، نیازی به انجام آزمایشات بالینی توسط شرکت‌ها نیست. سپس بر روی آن‌ها "مهر تولید" و تضمین کیفیت زده می‌شود و در سراسر کشور به فروش می‌رسد.
دکتر فیلیپس می‌گوید که ماهانه بین 10 تا 12 بیمار در کلینیک او در شهر کوچی به وی مراجعه کرده و مشاوره دریافت می‌کنند.
او می‌گوید نارسایی کبد و کلیه شایع‌ترین بیماری‌ها هستند و تقریبا همواره علائم را می‌توان به طور مستقیم با زمانی که بیمار شروع به مصرف محصولات آیورودا کرد مرتبط دانست.
دکتر فیلیپس می‌افزاید:"مردم باید درک کنند که دارو‌های گیاهی آیورودا معمولا طبیعی و بی خطر نیستند و بسیاری از مصرف کنندگان از عوارض جانبی ناشی از آن رنج می‌برند".
او می‌افزاید:" این عقیده قوی من است که فکر نمی‌کنم آیورودا هیچ نقشی در سلامت عمومی ایفا کند. این صرفا یک تجارت است که به عنوان مراقبت‌های بهداشتی ظاهر می‌شود و مردم نباید آن را انتخاب کنند".
علاوه بر مزایای مالی ترویج آیورودا توسط حزب حاکم بهاراتیا جاناتا با روایت ملی گرایانه هندوی تبلیغ شده توسط آن حزب مطابقت دارد و صاحبان شرکت‌های بزرگ آیورودا می‌توانند از یک رابطه سودمند متقابل با حزب برخوردار شوند.

ندای لرستان


پاتانجلی را در نظر بگیرید که قصد دارد تا سال 2025 میلادی بیش از 15 میلیارد پوند فروش سالانه داشته باشد. این شرکت توسط "بابا رامدف" یک مربی یوگای هندو 57 ساله که 11 میلیون دنبال کننده در فیس بوک دارد و به طور مرتب با سخنرانی هایش استادیوم‌ها را پر می‌کند اداره می‌شود.
رامدف به طور مرتب با "نارندرا مودی" نخست وزیر هند روی صحنه ظاهر می‌شود و به صراحت در حمایت از حزب حاکم صحبت کرده که به نوبه خود به طور علنی محصولات پاتانجلی را تبلیغ می‌کند.
دکتر فیلیپس می‌گوید:"تبلیغ بسیار زیادی از آیورودا در هند از سوی سیاستمداران و سایر سهامداران کلیدی وجود دارد و به این دلیل است که این روش در هند در سالیان اخیر بسیار محبوب شده و این بخاطر شواهد بالینی نبوده است".
در این میان عامل سیاست و جذابیت‌های ملی گرایانه نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند. او می‌افزاید:"این ناسیونالیسم، سنت و ارزش‌های فرهنگی است که همگی با یکدیگر در هم تنیده شده و به مردم هند فروخته می‌شوند".
هندی‌ها پس از استفاده از فضولات گاو بر روی بدن خود در طول "درمان سرگین گاوی" دعا می‌کنند و معتقدند که این امر ایمنی آنان را برای دفاع در برابر ویروس کووید -19 تقویت می‌کند. مدت کوتاهی پس از آن که مودی برای اولین بار در سال 2014 میلادی انتخاب شد یک وزارتخانه جدید دولتی برای ترویج یوگا و آیورودا ایجاد کرد.

ندای لرستان


در طول دوران پاندمی کووید -19 مقام‌های ارشد حزب بهاراتیا جاناتا با رامدف در انتظار عمومی ظاهر شدند تا "کورونیل" را تبلیغ کنند قرصی که حاوی 53 ماده شیمیایی گیاهی است که رامدف ادعا می‌کند قادر است یک بیمار مبتلا به کرونا را ظرف مدت هفت روز درمان کند.
هیچ گونه مدارک و شواهد علمی‌ای برای اثبات این ادعا وجود نداشته و این محصول به شدت مورد انتقاد پزشکان هندی قرار گرفت. علیرغم تشکیل پرونده قضایی علیه رامدف دولت در در ایالت هاریانا که تحت حاکمیت حزب حاکم بهاراتیا جاناتا است اعلام کرد که کماکان کورونیل را بین مردم توزیع خواهد کرد.
کارشناسان نگران هستند که رسوایی پیرامون کورونیل و اخیرا در مورد مصرف ادرار گاو هم می‌تواند باعث بدنامی آیورودا در هند شود و هم می‌تواند از کشف ابزار‌های مهم و جدید مراقبت‌های بهداشتی عمومی بکاهد.
دکتر "لاکسیمینارایان" می‌گوید:"مطمئنا در آیورودا جواهرات پنهان زیادی وجود دارد، اما روش‌ها و دستورالعمل‌هایی نیز در آن وجود دارند که اعتبار ضعیفی دارند و شواهد علمی و مستدل آن را تایید نمی‌کنند. جدا کردن آن چه موثر و ایمن است از آن چه که نیست وظیفه‌ای است که پیش روی ما قرار دارد".

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/883178/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب

پرداخت بیش از 90 درصد تسهیلات تبصره 18 در لرستان

غروب آفتاب در دره زیبای شیرز لرستان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

آغاز کوچ 11 هزار خانوار عشایری در لرستان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

سقوط قیمت بیت کوین

هشدار زرد هواشناسی در لرستان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

پایان یکه تازی اردوغان؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟

سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟