ندای لرستان

آخرين مطالب

لرستان می‌تواند بزرگ‌ترین قطب کشاورزی و دامپروری صنعتی کشور باشد گفتگو

لرستان می‌تواند بزرگ‌ترین قطب کشاورزی و دامپروری صنعتی کشور باشد
  بزرگنمايي:

ندای لرستان- علی محمدی‌فر در گفت‌وگویی اظهار کرد: اختصاص 1800 میلیارد تومان وام ارزان‌قیمت از محل تبصره 16 و 18 و تخصیص 350 میلیارد تومان وام ارزان‌قیمت برای احیای کارخانه یخچال سازی بوژان لرستان و احیای و کارخانجات عظیم خودرو بروجرد و سامان کاشی بروجرد و توسعه کارخانه داروسازی بایر افلاک لرستان و تخصیص 60 میلیارد تومان وام کم بهره به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) برای اشتغال‌زایی نقطه عطفی در جهت احیای اقتصاد لرستان است.

وی تصریح کرد: با وجود اقدام مؤثر دولت و مجموعه دولت انقلابی و استانداری لرستان در حوزه اقتصادی، هنوز لرستان تا رفع فقر، محرومیت و خارج شدن از بین استان‌های فلاکت‌زده راه طولانی در پیش دارد و رتبه چهارم لرستان در بین استان‌های که بیشترین آمار بیکاری را دارند بیانگر فاصله ما از دیگر استان‌های کشور است.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی صنایع و معادن لرستان خاطرنشان کرد: تیم اقتصادی استانداری لرستان تلاش قابل تقدیری در حوزه رفع محرومیت و فقر و بیکاری و احیای کارخانجات تعطیل داشته است و بهبود رتبه اقتصادی لرستان مطابق آمارهای رسمی کشور این موضوع را تائید می‌کند.

این کارشناس مسائل اقتصادی اضافه کرد: هیچ دولتی نمی‌تواند در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت یک‌ساله و با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان ملت ایران و کمبود منابع و امکانات شق‌القمر کند و مردم هم‌چنین توقعی ندارند، اما همین‌که مردم حرکت و صداقت را از مجموعه عوامل دولت دیدند به آینده امیدوار می‌شوند.

وی افزود: مردم لرستان شاهد تلاش‌های استاندار انقلابی و تیم اقتصادی وی که شبانه‌روزی و بدون وقفه و حتی در ایام تعطیل مشغول به تلاش و رایزنی با تهران هستند برای جذب منابع و اعتبارات در بهبود شرایط اقتصادی لرستان هستند و این موضوع قابل لمس است و مردم و نخبگان و اصحاب رسانه شاهد این حقیقت هستند.

محمدی فر بیان کرد: کارهای انجام شده در حوزه اقتصادی لرستان قابل تحسین اما باید این تلاش‌ها تا رفع کامل فقر و محرومیت لرستان با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

این کارشناس گفت: همان‌طور که استاندار لرستان در جلسه اخیر با مدیران عامل بانک‌های لرستان اشاره کردند، بانک‌ها به‌عنوان قلب تپنده اقتصاد هر استان باید با تخصیص به‌موقع منابع، نقش حیاتی خود را در احیای اقتصاد لرستان به‌خوبی ایفا کنند و با برنامه‌ها، تفکرات دولت انقلابی و خواسته به‌حق مردم لرستان هماهنگ شده تا اقتصاد استان جان تازه‌ای بگیرد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود از استاندار پرتلاش لرستان و تیم اقتصادی با تجربه و پیگیر ایشان که با جذب اعتبارات ملی و استانی و ساماندهی بانک‌ها به‌عنوان شاهرگ اقتصادی استان و احیای صنایع تعطیل شده و احداث سدهای مصوب شده دولت علی‌الخصوص سد سرنوشت‌ساز معشوره و تبدیل لرستان به قطب تولید محصولات کشاورزی و دامپروری، استان را در مسیر تعالی و توسعه قرار دهند.

این کارشناس عنوان کرد: لرستان با دارا بودن حدود 800 هزار هکتار اراضی قابل‌کشت و وجود 12 میلیارد مترمکعب روان آب و اقلیم و آب‌وهوای معتدل و دارا بودن منابع طبیعی غنی و استثنایی باید جزو استان‌های اول کشور در زمینه اقتصاد باشد، این مهم نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت و تلاش و کار و جذب منابع و سرمایه در گردش و ایجاد انگیزه و داشتن روحیه جهادی و انقلابی است.

محمدی‌فر اظهار کرد: اگر ما فقط بخواهیم ظرفیت دامپروری صنعتی لرستان که یکی از ده‌ها زمینه پتانسیل و ظرفیت‌های لرستان است را فعال کنیم می‌توانیم در یک بازه زمانی 4 سال حداقل 40 هزار شغل در لرستان ایجاد کنیم، با وجود این همه ظرفیت و پتانسیل می‌توانیم با برنامه‌ریزی و تلاش به نتیجه مطلوب برسیم.

وی تصریح کرد: یکی از مطالبات به‌حق مردم لرستان وجود یک استاندار بومی و آشنا به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها و دردهای لرستان بود که این مهم با مساعدت رئیس‌جمهور انجام شد و مردم لرستان قدردان این محبت ریاست‌جمهور هستند. مردم لرستان هم باید با تلاش و کوشش و همدلی این فرصت را غنیمت بشمارند.

وی گفت: باید به نحوی عمل کنیم که به اهداف و ایده آل‌های خودمان خصوصاً در حوزه ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال و رفع فقر و محرومیت و بیکاری برسیم و این هدف برای مردم لرستان با داشتن روحیه جهادی و انقلابی در سایه وحدت و همدلی و تلاش مجدانه نزدیک و دست‌یافتنی و شدنی است.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/253336/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی