ندای لرستان

آخرين مطالب

فلرهای شرق کارون در چهار استان کشور خاموش می‌شوند/ رویکرد محیط‌زیست به‌کارگیری فناوری نوین برای محیط‌بانی است سازمان حفاظت محیط زیست

فلرهای شرق کارون در چهار استان کشور خاموش می‌شوند/ رویکرد محیط‌زیست به‌کارگیری فناوری نوین برای محیط‌بانی است
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: فلرهای شرق کارون در چهار استان فارس، خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد خاموش می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، دکتر علی سلاجقه روز پنجشنبه در بدو ورود به استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: رسانه ملی نقش اساسی در بعد فرهنگ‌سازی محیط‌زیست دارد که سازمان محیط‌زیست برای استفاده از این ظرفیت اهتمام جدی دارد.
وی بیان کرد: استان بوشهر باوجود برخورداری از جایگاه ویژه در اقتصاد کشور در ارتباط با مسائل مربوط به صنایع نفت و گاز ازلحاظ آلاینده‌ها دچار مشکلاتی است که در جریان این سفر به استان بوشهر وضعیت آلایندگی صنایع موردبررسی قرار می‌گیرد.
سلاجقه ادامه داد: در سفر به استان بوشهر علاوه بر پیگیری آلایندگی صنایع، در دیدار با مجموعه کارکنان اداره کل محیط‌زیست استان بوشهر وضعیت معیشتی و کاری آنان موردبررسی قرار می‌گیرد.
معاون رئیس جمهوری گفت: محیط‌زیست کشور و به‌ویژه استان بوشهر دچار مشکلاتی است که چالش‌های آن را همه مردم به‌خوبی می‌دانند و از دولتمردان انتظار دارند تا راهکارهای مناسبی را در این زمینه لحاظ کنند.
وی ادامه داد: سازمان محیط‌زیست کشور در بُعد آلاینده‌ها با توجه به وجود شبکه‌های خطوط انتقال نفت و گاز، دریا، تالاب‌ها، پساب‌ها و تصفیه‌خانه صنایع نگاه ویژه به این بخش دارد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: در استانی مانند بوشهر که نقشی اساسی در اقتصاد کشور ازلحاظ نفت و گاز دارد می‌طلبد الگوی مناسبی نیز در این حوزه برای حفظ و رعایت مسائل مرتبط با محیط‌زیست آن دیده شود.
سلاجقه تأکید کرد: صنایعی که مستقر می‌شوند باید در بحث‌های ایجاد و بهره‌برداری باید توجه ویژه‌ای به آن شود. 
وی افزود: درخواست جدی مردم از سازمان محیط‌زیست این است که وضعیت محیط‌زیست آن‌ها موردتوجه ویژه باشد چراکه مباحث مختلف محیط‌زیست در بخش‌های آب، آلایندگی هوا و مسائل مربوط به آلودگی خاک و دریا در وضعیت آستانه‌ها قرارگرفته است.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با چنین شرایطی می‌طلبد سیاست‌گذاری محکمی در جهت پاسخگویی به نیازهای مردم در حوزه محیط‌زیست لحاظ شود.
وی عنوان کرد: در این زمینه قوانین بالادستی قوانین بسیار خوبی هستند ولی در اجرا قوانین هنوز اشکالاتی وجود دارد که در همین‌جا سازمان محیط‌زیست به مردم شریف ایران و به‌ویژه استان بوشهر تعهد می‌دهد تا نسبت به بهبود وضعیت محیط‌زیست و معیشت مردم تلاش ویژه کند.

ندای لرستان


معاون رئیس جمهوری ادامه داد: روزگاری که صنایع بیایند و محیط‌زیست را ازلحاظ آب، خاک و هوا با مشکل مواجه کنند گذشته و باید صنایع به مسئولیت اجتماعی خود به نحو مطلوبی بپردازند و در مسائل مرتبط با محیط‌زیست به‌طور حتم باید شاخص‌های محیط‌زیستی به نحو مطلوبی رعایت شود.
سلاجقه ادامه داد: در این راستا بحث مجوزهای محیط‌زیستی در درجه اول و بحث پایش‌های مستمر در درجه دوم رعایت می‌شود و نهایتاً چنانچه صنایعی در حوزه محیط‌زیست توجهی نکند از جنبه قضایی با آن‌ها برخورد خواهد شد.
رئیس سازمان محیط‌زیست در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: حیوانات شکاری موجوداتی هستند که در بخش‌های مختلفی از طبیعت وجود دارد که در این قسمت وظیفه سازمان محیط‌زیست حفظ شکار و حیوانات شکاری است.
وی عنوان کرد: یکی از راهکارهای مدیریت شکار مربوط به جمعیت شکار است که جمعیت شکار بر اساس زیستگاه و واحد سطح بسته به نوع گونه جانوری ارزیابی می‌شود.
سلاجقه ادامه داد: در جنبه مدیریتی، کارکنان دفاتر حیات‌وحش ازلحاظ کارشناسی با توجه به روندهای علمی خود نسبت به موضوع شکار باهدف کنترل جمعیت برای ارائه مجوزهای شکار تصمیم‌گیری می‌کنند. 
وی گفت: در استان بوشهر نیز با توجه به وضعیتی که ازلحاظ شکار و تنوع آن وجود دارد مجموعه محیط‌زیست نسبت به تصمیم‌گیری در این زمینه اقدام می‌کنند چراکه در طول تاریخ نیز شکار یکی از راه‌های تأمین معیشت مردم از طریق شکار بوده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در این راستا به‌طور حتم باید برای شکارچیان مجازی که از راه شکار تأمین معاش دارند تدبیر لازم اندیشیده شود که این مهم درگرو ظرفیت زیستگاهی است و در صورت ارائه مجوز باید این نهم به شکارچیان مجاز داده شود.
وی بیان کرد: چنانچه این مهم رخ دهد شکارچیان غیرمجاز نیز جایگاهی نخواهند داشت و خود شکارچیان مجاز نگهبانان و پاسبانان محیط‌زیست خواهند بود که در قرق‌های اختصاصی کشور نیز تجربه موفقی در این زمینه حاصل‌شده است.
سلاجقه در ارتباط با صدور احکام سبز برای متخلفان حوزه محیط‌زیست اظهار کرد: در این زمینه فرهنگ‌سازی اهمیتی ویژه دارد و این موضوع نسبت به مسائل سلبی در اولویت قرار دارد.
وی عنوان کرد: شکارچیان مجاز خودشان با شکار زندگی می‌کنند و برای حفظ شکار در سال‌های آینده نیز دغدغه دارند تا حیوانات شکاری زادوولد و تکثیر مناسبی داشته باشند.
معاون رئیس جمهوری یادآور شد: در بحث احکام سبز علوفه دادن به شکار و ایجاد آبشخور داده روند مناسبی از جنبه تربیتی و فرهنگ‌سازی است و دستاوردهای تربیتی مناسبی به دنبال دارد.
وی ادامه داد: در کشور درمجموع نزدیک به 300 منطقه حفاظت‌شده وجود دارد که مساحت آن‌ها 10 درصد مساحت کل کشور است که بر اساس هنجار‌های بین‌المللی این نرم باید تا 17 درصد افزایش پیدا کند.
سلاجقه ادامه داد: بر اساس میانگین جهانی هر هزار هکتار یک محیط بان دارد ولی در کشور هر 13 هزار هکتار یک محیط بان دارد که سعی می‌شود با استفاده فناورهای نوین و روش‌های پهبادی این خلاء محیط‌بانی حل شود.
وی در ارتباط با کارگروه آلایندگی هوا در استان بوشهر اظهار کرد: از استاندار بوشهر انتظار است نشست‌های کارگروه به نحو مطلوبی برگزار کند تا نتیجه‌های مطلوبی در این بخش حاصل شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از مجموعه پارس جنوبی نیز انتظار می‌رود همان‌طور که طبیعت را دچار دگردیسی و تغییر کرده در بحث محیط‌زیست کشور نیز مسئولیت بیشتری داشته باشد و به‌عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی کشور در این زمینه الگو باشد.
وی افزود: در دولت جدید برنامه این است تا روش‌هایی که درگذشته رخ‌داده و منجر به تخریب محیط‌زیست شده دیگر رقم نخورد.
سلاجقه عنوان کرد: در بُعد نخست این مهم از مجاری قانونی برای تعهدات صنایع در بحث پایش آلایندگی‌ها در جو، آب‌وخاک پیگیری شود.
وی ادامه داد: در این راستا باید نوسازی و بازسازی رقم بخورد در غیر این صورت سازمان محیط‌زیست موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کند.
معاون رئیس جمهوری اظهار کرد: خوشبختانه خود صنایع نیز اعتقاد پیدا کردند محیط اشتغال و کارآفرینی باید ازلحاظ محیط‌زیست مناسب و تنفس باید محیط مناسبی باشد که از طریق روش‌های علمی باید راهکارهای مناسبی لحاظ شود.
سلاجقه ادامه داد: در رویکرد دولت انقلابی و مردمی در همه ابعاد و به‌ویژه حفظ محیط‌زیست باید وفق شرایط، شعور و فرهنگ مردم یک محیط‌زیست مناسب در کشور محقق شود. 
وی عنوان کرد: در بحث فلرهای شرق کارون شامل استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر و کهگیلویه بویراحمد مقررشده فلرها به‌طور کامل خاموش شوند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ورود تکنولوژی خاموشی فلرها در کشور اظهار کرد: این مهم در منطقه گاز بیدبلند بهبهان محقق شد و فلرهای این منطقه خاموش شدند که این مهم در استان بوشهر نیز به خاموشی گراییده می‌شود. 
وی گفت: در بحث فاضلاب و پساب استان بوشهر نیز این به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/239458/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

سقوط قیمت بیت کوین

هشدار زرد هواشناسی در لرستان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

پایان یکه تازی اردوغان؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟

سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

انقلابیون انتقادی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

850 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم

20 تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

تولید 700هزار تن آرد در لرستان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری