ندای لرستان

آخرين مطالب

سازمان حفاظت محیط زیست چه الزاماتی برای نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها اعمال کرده است؟ سازمان حفاظت محیط زیست

سازمان حفاظت محیط زیست چه الزاماتی برای نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها اعمال کرده است؟
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست عدم نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها و بی اعتنایی تولید کنندگان موتورسیکلت به این موضوع را قویا تکذیب کرد.

به گزارش خبرخودرو، رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست عدم نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها و بی اعتنایی تولید کنندگان موتورسیکلت به این موضوع را قویا تکذیب کرد.
سید محمد مهدی میرزایی قمی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ضمن تکذیب بی توجهی موتورسیکلت سازان به نصب کاتالیست بیان کرد: همه محصولات تولیدی موتورسیکلت سازان دارای تأیید نوع آلایندگی یورو4 از جانب سازمان حفاظت محیط زیست هستند و برای اخذ این تأییدیه نیز آزمون های آلایندگی مربوطه به طور کامل برروی این محصولات انجام شده است. همچنین از تمامی محصولات تولیدی موتورسیکلت سازان جهت ارزیابی انطباق تولید نمونه هایی از خط تولید اخذ شده و مورد آزمون قرار می گیرد.
وی با اشاره به الزامات سازمان محیط زیست برای نصب کاتالیست در موتورسیکلت های تولید شده ادامه داد: با توجه به حدود مجاز سختگیرانه استاندارد آلایندگی یورو4 موتورسیکلت، در صورت عدم نصب کاتالیست باکیفیت امکان قبولی در آزمون آلایندگی یورو4 برای این محصولات وجود ندارد. بنابراین باتوجه به اینکه درحال حاضر حداقل حد مجاز آلایندگی برای موتورسیکلت های تولیدی برابر یورو4 است، به خودی خود تولیدکنندگان ملزم به نصب کاتالیست برروی محصولات خود هستند. همچنین این سازمان در طول سال چندین مرتبه نسبت به بازرسی از خطوط تولید موتورسیکلت سازان و اخذ نمونه جهت انجام آزمون آلایندگی اقدام می نماید. اگر بنا به هردلیلی در حین بازرسی مشکلی از جمله عدم نصب کاتالیست در خط تولید مشاهده شود، در نتایج آزمون های آلایندگی مردود شده و این سازمان نسبت به توقف تولید و شماره گذاری آن محصول اقدام خواهد نمود.
رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست درباره نقش کاتالیست در کنترل آلاینده های ناشی از موتورسیکلت ها خاطرنشان کرد:نقش اصلی کنترل آلایندگی در موتورسیکلت ها مانند خودروهای بنزینی برعهده کاتالیست است و این قطعه بیش از 90 درصد از انتشار گازهای سمی خروجی از موتور جلوگیری می کند. بنابراین وجود این قطعه در موتورسیکلت ها ضروری است.
میرزایی قمی مهمترین راهکار برای الزام موتورسیکلت سازان به نصب کاتالیست را ارتقاء استاندارد آلایندگی موتورسیکلت های تولیدی دانست و گفت: ارتقاء استاندارد آلایندگی موتورسیکلت های تولیدی در طی سال های اخیر به خوبی انجام شده است. در سال 95 تولید و شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری ممنوع شد و پس از آن استاندارد آلایندگی این وسایل نقلیه به یورو3 ارتقاء یافت. از ابتدای سال 98 نیز حداقل سطح مجاز آلایندگی موتورسیکلت های تولید داخلی برابر یورو4 است. در کنار ارتقاء الزامات آلایندگی، پایش و نظارت مستمر از خطوط تولید نیز مهم است که این امر در طی 2 سال اخیر از جانب سازمان حفاظت محیط زیست با جدیت بیشتری پیگیری شده و دستورالعمل های مربوطه تهیه و ابلاغ گردیده است که بر اساس دستورالعمل های جدید تعداد بازرسی ها و نمونه برداری ها از خطوط تولید بیشتر شده است.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/178050/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فارن پالیسی: ترامپ در حال انقلاب در آمریکاست؟

فهرست جدید ابربدهکاران بانکی منتشر شد

ضوابط صادرات آرد و جو اعلام شد

تحلیل تسنیم از مسیر خطرناک نظام بانکی؛ بانک یا بنگاه املاک؟

وحدت ملی و رهبری هوشمندانه رمز پیروزی ایران در جنگ 12 روزه

مصرف زیاد این نوع لبنیات مشکلات گوارشی ایجاد می‌کند

ساپینتو: کمتر خانه‌ای در دنیا مثل استقلال است

لرستان در آستانه قحطی آب؛ 620 روستا و 6 شهر در محاصره بی‌آبی!

امحای بیش از 400 کیلوگرم گوشت مرغ فاسد در الیگودرز

اعلام قیمت‌های بلیت اتوبوس اربعین در هفته آینده

تخلف برخی شرکت‌های لبنی در افزایش قیمت لبنیات

واکنش شورای رقابت به تصمیم‌گیری اخیر پیرامون افزایش قیمت خودروها

اختصاص 500 میلیارد ریال برای استانداردسازی ورزشگاه خانگی خیبر

این غلات شما را از بیماری قلبی نجات می‌دهد

ساپینتو زبان فارسی‌اش را به رخ کشید!

غول ترکیه در والیبال هم مدعی شد

نظری جویباری: از ساپینتو سپاسگزارم که هدایت استقلال را بر عهده گرفت

خسرو حیدری مربی استقلال شد

تداوم موج گرما در لرستان

سرمقاله وطن امروز/ در جنگل کاخ سفید

پایان هفته بورس با کاهش 20 هزار واحدی

نفت برنت به مرز 70 دلار رسید

از انتقال وجه با کد QR تا شارژ حساب، بلو همیشه یک راه‌حل جایگزین داردمروری بر چند قابلیت در اپلیکیشن بلو برای انتقال سریع و آنی وجه

میزان پرداخت وام ازدواج و فرزند از ابتدای سال جاری اعلام شد

آخرین وضعیت پروازها در آسمان ایران

ادعایی درباره‌ی حذف پیامک‌های خاموشی برای تهرانی‌ها

کمترین کارمزد و قیمت، بالاترین سرعت خرید تتر

مقاومت خانواده‌های شهدا جلوه‌ای از حماسه ملت ایران است

ورود رستم آشورماتوف بازیکن ازبکستانی جدید آبی‌ها به ساختمان استقلال

قانون نقل‌ و انتقالات لیگ برتر تغییر نمی‌کند

حضور بانوان فوتبال دوست در ورزشگاه تختی خرم‌آباد قطعی شد

سرمقاله جوان/ جهان به سمت آنارشی هابزی می‌لغزد!

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت گفت‌وگوی فراگیر و بازشناخت منافع ملی

کاهش هزینه برق در کولر آبی با راهکار‌های ساده

بورس هفته را منفی تمام کرد

آخرین وضعیت فرودگاه‌ها؛ 6 هزار میلیارد تومان بلیت هواپیما کنسل شد

احیای کارخانه های راکد در دستور کار دولت

راهکارهای تنفس در روزهای پر گردوغبار

پیاتزا و نیاز به آماده‌ترین ورژن این ستاره

تمدید قرارداد یاسین و پرسپولیس

جدایی دو جین ستاره؛ ملوان کجایی!

خبر تعامل تراکتور و پرسپولیس در موضوع بیرانوند

رد درخواست مهم باشگاه پرسپولیس!

وبینار جمع‌بندی درس نهایی پایه‌های یازدهم و دوازدهم ویژه سرگروه‌های آموزشی متوسطه دوم استان در ایام امتحانات

سرمقاله شرق/ جنگ، اسطوره، واقعیت اسطوره

افزایش قیمت لبنیات تکذیب شد

اتراکس چگونه زیر فشار بحران، دسترسی را حفظ کرد؟

آغاز فروش بلیت قطارهای اربعین از دهه دوم تیرماه

افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه؛ دلار در کانال 87 هزار تومان قرار گرفت

گوشی دلخواه‌تان را همین امروز تحویل بگیرید؛ پرداخت اقساطی تا 12 ماه