ندای لرستان

آخرين مطالب

لایحه تشدید جرائم زیست محیطی در پیچ و خم مجلس/ تورهای گردشگری باید از محیط زیست مجوز بگیرند/رصد 274 تخلف در فضای مجازی/معرفی 110 نفر از مجرمین محیط زیست در فضای مجازی به مراجع قضایی سازمان حفاظت محیط زیست

لایحه تشدید جرائم زیست محیطی در پیچ و خم مجلس/ تورهای گردشگری باید از محیط زیست مجوز بگیرند/رصد 274 تخلف در فضای مجازی/معرفی 110 نفر از مجرمین محیط زیست در فضای مجازی به مراجع قضایی
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - رئیس مرکز سایبری یگان حفاظت محیط زیست گفت:حوزه وظایف این مرکز مقابله با حیوان آزاری، خرید و فروش گونه های جانوری، رسیدگی به تخلفات و اخبار شهروندان، تخلفات حوزه شکار از جمله مهم ترین مواردی هستند که به آن ها رسیدگی می شود که در هشت ماه نخست امسال در این رابطه 274 پرونده تشکیل شده است.

به گزارش برنا؛ در این روزها اذیت و آزار حیوانات به مرحله ای رسیده است که حتی برخی به خود اجازه می دهند تا آن را به صورت گسترده بازنشر و دل دوستداران حیات وحش را خدشه دار کنند. این اقدامات منزجر کننده در برخی تورهای گردشگری نیز چهره ای جدیدی را به تصویر کشیده و برخی با اقدامات خارج از عرف به محیط زیست آسیب وارد می کنند و برخی گونه های جانوری را به بهانه چالش های عجیب و غریب به عنوان وعده غذایی صرف می کنند. امری که فقدان نظارت بر تخلفات محیط زیستی را در حوزه مجازی یادآور می کند.
عدم اخذ مجوز توسط تورهای گردشگری تخلف است
علیرضا ساجدین، رئیس مرکز فوریت‌ های سایبری یگان حفاظت محیط زیست در خصوص آنچه که در تعداد کمی از تورهای گردشگری تحت عنوان خوردن برخی گونه های جانوری مشاهده شده است به خبرنگار برنا گفت: بر اساس تعریف جدید، شکار و صید جانوران وحشی که در طبیعت زندگی می کنند و منشا طبیعی دارند اعم از پستانداران‌، پرندگان‌، خزندگان‌ و دوزیستان و بی‌مهرگان، تخلف محسوب می شود و قانون گذار برای شکار و صید این جانوران وحشی جریمه و حبس در نظر گرفته است.
او افزود: زمانی که تورهای گردشگری وارد مناطق تحت مدیریت سازمان‌ حفاظت محیط زیست می شوند، حتما باید از محیط زیست مجوز اخذ کنند. عدم اخذ مجوز تخلف است و در صورت مشاهده فعالیت این تورها ملغی خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: مرکز فوریت های سایبری از ابتدای سال جاری فعالیت خود را در راستای مقابله با تخلفات محیط زیستی که در فضای مجازی رقم می خورد، راه اندازی شد. وظیفه این مرکز شناسایی تخلفات محیط زیستی و معرفی متخلفان به مراجع قضایی است.
رئیس مرکز فوریت‌ های سایبری یگان حفاظت محیط زیست ادامه داد: حوزه وظایف این مرکز مقابله با حیوان آزاری، خرید و فروش گونه های جانوری، رسیدگی به تخلفات و اخبار شهروندان، تخلفات حوزه شکار و صید است که باید به آن ها رسیدگی شود. در هشت ماه نخست امسال در این رابطه 274 پرونده تشکیل شده است.
ساجدین با اشاره به جزئیات این پرونده ها گفت: از میان این موارد 110 مورد به نتیجه رسیده است و متخلفین آن ها شناسایی و مستندات تخلفات آن ها جمع آوری و به مراجع قضایی معرفی شده اند. باقی موارد نیز در دست بررسی است.
وی افزود: در خصوص فیلم اخیری که مربوط به آزار و اذیت یک گربه است نیز تحقیقات ادامه دارد و پرونده این جرائم باز است. حیوان آزاری در ماده 679 و 680 قانون مجازات اسلامی جرم دانسته شده است و قانونگذار برای آن حبس و جزای نقدی در نظر گرفته است. در ادامه برای تشدید مقابله با این جرائم، پیش لایحه ای تقدیم مجلس شده است که در سال 98 با امضا و درخواست تعداد زیادی از نمایندگان مجلس صورت گرفت و دارای 8 ماده بوده اما هنوز به تصویب نهایی مجلس و شورای نگهبان نرسیده است و در پیچ و خم تایید مجلس قرار دارد.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: با تصویب این قانون برخورد با متخلفین در حوزه محیط زیست و حیات وحش به مراتب راحت تر خواهد شد. در این راستا همکاری خوبی نیز با پلیس فتا شکل گرفته است و نشست تخصصی نیز برای همکاری میان تمامی دستگاه های مرتبط انتظامی و استانی برگزار شده که به دنبال برگزاری این نشست همکاری یگان‌های حفاظت محیط زیست استانها با نیروهای پلیس فتاو پلیس پیشگیری در استان ها تقویت شده است
ساجدین افزود: در ادامه نیز ارتباط خوبی با معاون دادستان کل کشور در حوزه فضای مجازی و دبیر کارگروه مصادیق مجرمانه بوجود آمده است تا با همکاری بیشتر بتوانیم به این عرصه سامان دهیم. امید در ماده 21 قانون جرائم رایانه ای، جرائم محیط زیستی را نیز در آن قید کنیم.
رئیس مرکز فوریت‌ های سایبری یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به نقش مهم مردم برای حفظ محیط زیست و حیات وحش گفت: در این میان نقش مردم و شهروندان بسیار مهم است و باید در این عرصه به کمک ما بیایند. محیط زیست مسئله همگانی است و باید همه شهروندان به فکر آن باشند. در همین راستا سامانه تلفنی 1540 نیز تعبیه شده است تا شهروندان بتوانند از آن طریق با ما همکاری کنند.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/175908/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی لرستان درپی درگذشت یکی از پزشکان متخصص استان

اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان

توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد

دستگاه‌های خدمات رسان پای کار در تعطیلات نوروزی

اعتکاف علمی دانش آموزان لرستانی

یک شرکت در لرستان محکوم به استرداد 572 هزار یورو شد

افزایش بیش از 100 درصدی صادرات فرآورده‌های خام دامی لرستان

دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف

تغییرات بازار طلا از ابتدای سال تاکنون

سود تقلب در بازار پوشاک

مجید انتظامی: از تلویزیون شکایت کردم گفتند موسیقی خوب نساز / ماجرای قهر مخملباف چه بود؟

پیگیری برای رفع کدورت آب برخی مناطق شهر خرم‌آباد

پل شکسته یا شاپوری در خرم آباد

جاده پلدختر معمولان خرم‌آباد نیازمند توجه فوری و بسیار جدی دولت است

روایتی از زندگی شهید لشنی از شهدای لرستان

اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی

تصاویری از بهزاد نبوی، مصطفی معین و شریعتمداری در یک مراسم

ستاد انتخابات کشور: در روز انتخابات 1254 نفر دستگیر شدند

دیدار نوروزی وزیر دفاع با قالیباف

دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور

وقتی لاریجانی پای امیرحسین ثابتی را به دادگاه کشاند

آمار ساخت و ساز در کف تاریخی خود قرار گرفت

3 برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی

تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک چقدر درآمد دارند؟

بررسی معطلی 10 ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل

بازدهی هفتگی دلار چقدر شد؟

چرا مخملباف، مجید انتظامی را روبروی بنیاد مستضعفان تنها گذاشت و رفت/ از صداوسیما شکایت کردم بدون مجوز آثارم را پخش نکنید؛جواب دادند:«موسیقی خوب نساز»

استمرار فعالیت اکیپ‌های گشت تغییر کاربری اراضی در لرستان

1700 هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان اضافه شده است

خسارت 130 میلیاردریالی سیلاب به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز

آب شرب روستاهای سیل‌زده لرستان وصل شده است

طرح‌های کشاورزی در انتظار ابلاغ اعتبار/ تولیدات باغی افزایش یافت

واکنش رسمی به ماجرای خودکشی دکتر پرستو بخشی | هنوز علت مرگ این متخصص قلب مشخص نشده است | انتقال پرستو بخشی به نورآباد به خاطر تبعید و با اجبار بود؟

برگزاری محافل جزء خوانی قرآن در بروجرد

عکس سفیر ایران با یک زن خارجی جنجالی شد!

حدادعادل: نوه‌هایم در پیش‌بینی فوتبال قائل به پیغمبری من هستند!

سردار شکارچی: ملت‌ها از دولتمردان خود بخواهند سفارتخانه‌های رژیم اسرائیل را تعطیل کنند

رئیسی در دیدار با نخاله: انفعال سران برخی کشورهای اسلامی در قبال فلسطین، موجب تأسف است

صادرات حدود 52 میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش 15 میلیارد دلار

آرژانتین فقیرتر شد

با پول کوئیک امکان خرید کدام خودروها در سال 1390 وجود داشت؟

وزیر ارتباطات: در سال 1403 رویدادهای فضایی متعددی خواهیم داشت

یک کشف شگفت انگیز درباره «بتهوون»

رفع کدری آب شرب بیش از 95 درصد مناطق خرم آباد

مشکل کدورت بیش از 95 درصد مناطق خرم‌آباد مرتفع شده است

خسارت 130 میلیاردی سیل اخیر در الیگودرز

نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال

محققان : تنها دو شب کم‌ خوابی می‌تواند باعث احساس پیری در شما شود

برگزاری محفل انس با قرآن ویژه دهه سوم ماه مبارک رمضان در کیش

روایت ناطق نوری از دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین