ندای لرستان
لرستان در پایان یک دهه انتظار برای سوت قطار
دوشنبه 8 اسفند 1401 - 11:39:55 AM
یافته
 ندای لرستان- از نظر موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور، جایگاه ممتازی در صنعت حمل و نقل کشور دارد اما تاکنون به دلیل فقدان زیرساخت های ریلی، آنطور که باید نقش چندانی در این زمینه ایفا نکرده است.
از مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه ایجاد شده در لرستان افزون بر 6 هزار کیلومتر روستایی است و حدود 2 هزار کیلومتر مابقی این استان را به خوزستان، کرمانشاه، همدان، ایلام، مرکزی، اصفهان و چهارمحال و بختیاری وصل می کند.
بازار


احداث راه آهن و اتصال لرستان به شبکه سراسری خطوط ریلی، علاوه بر افزایش ایمنی و راحتی در تردد، موجب تحول صنعت حمل و نقل این استان خواهد شد و اتصال تهران و نیمه شمالی کشور به بندر امام خمینی (ره) در جنوب را تسهیل می کند.
همه واقف هستند لرستان از اصلی ترین مسیرهای ارتباطی شمال به جنوب و غرب کشور محسوب می شود که توسعه زیرساخت های حمل و نقل با توجه به مزیت ها و کاهش هزینه‌ها، نقش موثری در رونق اقتصادی و ترانزیتی این منطقه خواهد داشت.

این خواسته مردم لرستان بارها وبارها در دولت های مختلف مطرح شد تا اینکه درنهایت سال 92 عملیات اجرایی آن آغاز شد اما دیری نپایید که این طرح هم همچون سایر ساخت و سازهای عمرانی لرستان در ورطه رکود افتاد و راه آهن با تمام چشم اندازهای زیبا و مزایای اقتصادی‌اش، در ایستگاه کمبود اعتبار متوقف شد.
هم اکنون 155 کیلومتر از خطوط ریلی کشور در حالی از لرستان می‌گذرد که بجز شهرستان دورود سایر شهرهای استان با وجود قرار گرفتن در مسیر کریدورهای اصلی جاده های کشور از صدای سوت قطار محروم هستند.

فرهاد زیویار، استاندار لرستان اظهار کرد: احداث راه آهن از ابر پروژه های مصوب سفر سال گذشته رییس جمهور به استان است که اعتبار ویژه بسته کلی این خط ریلی شهریور امسال ابلاغ شد و هم اکنون از نظر حقوق و اسنادی کم و کسر ندارد.
وی با اشاره به تاکید رییس جمهور بر اجرای طرح راه آهن لرستان تصریح کرد: این طرح جزو هفت ابرپروژه برتر کشور قرار گرفته که سه میلیارد دلار از محل تهاتر نفت برای آنها در نظر گرفته شده و بالاترین رقم با 1.2 میلیارد دلار مربوط به آن است.

http://www.Lor-Online.ir/Fa/News/343213/لرستان-در-پایان-یک-دهه-انتظار-برای-سوت-قطار
بستن   چاپ