ندای لرستان

آخرين مطالب

ثبت نام 140 هزار نفر برای خرید 10 هزار خودروی برقی اقتصادي

ثبت نام 140 هزار نفر برای خرید 10 هزار خودروی برقی
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - تسنیم /معاون وزیر صمت از ثبت نام 140 هزار نفر برای خرید خودروی برقی خبر داد و گفت: تاکنون 10 هزار خودروی برقی وارد کشور شده، بنابراین برای تحویل به متقاضیان از شیوه قرعه‌کشی استفاده می‌کنیم.
مهدی ضیغمی امروز در نشست خبری با اشاره به عرضه خودروهای برقی در سامانه یکپارچه، گفت: با ایجاد سامانه عرضه خودروهای برقی، عرضه این خودروهای وارداتی از هفته گذشته آغاز شده است بطوری که متقاضیان باید مبلغ 100 میلیون تومان را بصورت وکالتی نزد یکی از بانک‌های واجد شرایط بلوکه می‌کردند و سپس نسبت به انتخاب خودروی برقی مورد نظر خود در سامانه اقدام می‌کردند.
معاون وزیر صمت با بیان اینکه مهلت انتخاب خودروهای برقی تا ساعت 23:59 امروز شنبه پنجم خرداد است، گفت: باید این نکته تأکید کنم که این مهلت قابل تمدید نیست.
مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: 140 هزار نفر با واریز وجه 100 میلیون تومان نسبت به وکالتی کردن حساب خود برای خرید خودرو برقی اقدام کرده‌اند و احتمالا همین تعداد نیز برای انتخاب خودروی برقی در سامانه اقدام کنند.
به گفته ضیغمی، تعداد خودروهای برقی وارد شده به کشور تاکنون 10 هزار دستگاه است اما اولویت بندی برای تحویل خودروهای برقی به متقاضیان براساس قرعه‌کشی انجام می‌شود و 10 هزار نفر بر اساس قرعه‌کشی در نوبت تحویل این خودروها قرار می‌گیرند و در مدت 90 روز که سازمان حمایت تعیین کرده این خودروها تحویل مشتریان می‌شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: بعد از قرعه‌کشی و اولویت‌بندی، ثبت‌نام سایر متقاضیان خرید خودروهای برقی ابطال می‌شود و لذا متقاضیان خرید خودروهای برقی باید در دوره‌های بعدی که از طریق سامانه اعلام می‌شود نسبت به بلوکه کردن پول در نزد یکی از بانک ها اقدام و سایر مراحل ثبت‌نام را طی کنند.
وی افزود: بنابراین متقاضیانی که از طریق قرعه‌کشی در اولویت قرار نگیرند دیگر نمی‌توانند خودرو تحویل بگیرند و در دوره‌های بعدی باید نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
معاون وزیر صنعت، اضافه کرد: از 140 هزار نفری که مبلغ 100 میلیون تومان در حساب بانکی برای خرید خودروی برقی ثبت‌نام کرده‌اند هنوز تعدادی نسبت به انتخاب خودروی برقی اقدام نکرده‌اند.
ضیغمی اظهار داشت: در صورتی که این افراد تا پایان مهلت انتخاب خودرو نسبت به انتخاب خودروی برقی اقدام نکنند در دوره‌های بعدی نمی‌توانند خودرویی را انتخاب کنند مگر اینکه دوباره نسبت به واریز وجه و ثبت‌نام اقدام کنند به عبارتی برای خرید باید دوباره از ابتدا ثبت‌نام انجام دهند.
وی بیان داشت: برای عرضه خودروی برقی به متقاضیان صف تشکیل نمی‌دهیم و لذا همین تعداد 10 هزار دستگاه را عرضه می‌کنیم.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: براساس ابلاغ به بانک‌ها از دوشنبه هفته جاری بانک‌ها حداکثر ظرف 48 ساعت باید نسبت به آزادسازی پول‌های بلوکه شده متقاضیان اقدام کنند.
* چرا واردکنندگان تمایلی به ترخیص سریع خودروهای وارداتی ندارند؟
وی در مورد واردات خودروهای بنزینی هم به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت:حجم قابل توجهی خودروی وارداتی وارد کشور شده تعدادی نیز وارد منطقه شده است اما واردکنندگان به علت هزینه های کمتر انبارداری ترجیح می دهند این خودروها را تا زمانی که ارز به آنها تخصیص یابد در کشورهای منطقه نگهداری کنند و بعد از تخصیص ارز نسبت به ورود آن به کشور اقدام کنند.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت اظهار داشت: در دور چهاردهم عرضه خودروهای بنزینی که حدود دو هفته قبل در سامانه عرضه خودروهای وارداتی صورت گرفت حدود 8 هزار خودرو از بین بهترین برندهای جهان عرضه شد اما استقبال خوبی از سوی متقاضیان صورت نگرفت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 22 هزار دستگاه خودروی خارجی به کشور وارد شده است، گفت: از این میزان بیش از 13 هزار خودرو از گمرکات ترخیص شده است و بخشی از آن نیز به متقاضیان تحویل شده است.
*دور جدید عرضه خودروهای وارداتی بنزینی در سامانه طی روزهای آینده
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: بعد از سه دوره عرضه خودروهای وارداتی باید خودروها در سامانه مازاد عرضه شوند و در صورتی که در سامانه مازاد نیز خودرو به فروش نرود قابل فروش توسط وارد کننده است اما هنوز این موضوع را مصوب و ابلاغ نکرده ایم.
وی بیان داشت: متقاضیان خودروهای وارداتی که در اسفند سال 1401 برای خرید این خودروها ثبت نام کرده اند بهتر است نسبت به انتخاب خودروهای خود اقدام کنند زیرا احتمال دارد سامانه 1401 بسته شود و اولویت‌ها ابطال شود و ثبت نام جدید برای متقاضیان خرید خودروهای وارداتی انجام شود که شرایط آن نیز فعلا بصورت دقیق مشخص نیست.
ضیغمی افزود: بهترین برندهای خودرو را در سامانه عرضه کرده ایم و لذا متقاضیان بهتر است هر چه زودتر خودروهای خود را از میان همین برندها انتخاب کنند.
معاون وزیر صمت اظهار داشت: عرضه خودرو‌های وارداتی احتمالا در بستر سامانه ادامه می‌یابد اما ممکن است روش‌های عرضه متفاوت شود.
وی بیان داشت: دور جدید عرضه خودروهای وارداتی بنزینی در سامانه طی روزهای آتی برگزار می شود در این دوره نیز دارندگان اولویت های قبلی اجازه انتخاب خودرو داده می شود اما با توجه به اینکه حجم عرضه فراتر از تعداد اولویت های باقی ماند در سامانه است بزودی بخشی از این خودروها که از بین برندهای معتبر اروپایی و ... در قالب عرضه مازاد به فروش می رسد.
معاون وزیر صمت اظهار داشت: به دنبال آن هستیم که از تابستان 1403 متقاضیان خودروهای وارداتی بتوانند دسترسی آسان تری به این خودروها داشته باشند بنابراین با ابطال اولویت‌های 1401 ثبت‌نام جدید برای خودروهای وارداتی بنزینی را آغاز می‌کنیم.
ضیغمی بیان داشت: فرآیند اجرایی کردن تخصیص ارز به خودروهای جانبازان در دست انجام است و بزودی نتایج آن اعلام می شود. همچنین درخصوص تخصیص ارز به سایر خودروهای وارداتی (برقی، بنزینی، هیبریدی) دستورالعمل هایی در دست انجام است و همکاری خوبی را در این زمینه شاهد هستیم.
وی بیان داشت: درخصوص شماره گذاری خودروهای وارداتی نیز با همکاری پلیس راهور سرعت تخصیص پلاک ملی به خودروهای صفر کیلومتر وارداتی افزایش یافته است و در حال حاضر به صورت روزانه تعداد قابل توجهی از خودروهای وارداتی به دست خریداران می رسد.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/954453/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اختصاص یک هزار میلیارد تومان اعتبار به خط آهن دورود - خرم آباد

تولد نوزاد کم وزن زنگ خطر ابتلا به زوال عقل است؟

دفاع سایت نزدیک به زاکانی از ایده «تحویل گوشت درب منزل»

عید قربان یادگار یک امتحان الهی است

شرکت داوطلبان هلال‌احمر لرستان  در اردوی زیارتی قم - جمکران

نقص فنی، عامل آتش‌سوزی اتوبوس در محور دهکرد بروجرد

نقص فنی عامل آتش سوزی اتوبوس در محور بروجرد _ اراک

جزئیات عرضه‌ دام و قیمت آن در نقاط مختلف تهران

حریق یک دستگاه اتوبوس در لرستان/ خسارت جانی گزارش نشد

آتش‌سوزی اتوبوس در محور بروجرد _ اراک؛ آسیبی به مسافران نرسید

640 هکتار از اراضی دیم لرستان آبی شد

قلع و قمع 500 مترمربع از اراضی بروجرد

کاهش زمان خاموشی در دولت سیزدهم

36 دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در لرستان کشف شد

شرکت در انتخابات یک عبادت اجتماعی است

مدیرکل بنیاد کرمانشاه: خانواده های شاهد و ایثارگر سفیران فرهنگی نظام اند

پورمحمدی پدیده مناظرات می‌شود؟

خبر مهم برای مالکان و مشاوران املاک

پیش‌بینی جدید رییس اتحادیه طلا درباره قیمت‌ها

خبر مهم درباره بورس؛ دامنه نوسان تغییر می‌کند

منابع طبیعی فارس به 38 دمنده و 150 قرقبان تجهیز شد

شرکت در انتخابات سپری محکم در برابر بدخواهان نظام است

تجهیز منابع طبیعی فارس به 38 دمنده و 150 قرقبان

نقص فنی عامل آتش سوزی اتوبوس در محور بروجرد _ اراک شد

تحلیلگر آمریکایی: بلینکن، آمریکا را در باتلاق نتانیاهو فرو می‌برد

اقامه نماز عید قربان امروز در لرستان

دلیل ورشکستگی هپکو بعد از خصوصی سازی به روایت جلیلی و دانش جعفری

تولید شیلات در لرستان به بیش از 2 برابر افزایش یافت

تولید خاویار در لرستان به‌اندازه کل کشور می‌شود

اطفای حریق منطقه گنجینه ضرونی کوهدشت

سیاست خارجی مطلوب دولت بعد: تعامل با غرب؛ تنش‌زدایی با همسایگان

قحطی شدید در شمال غزه؛ جان ده‌ها هزار کودک در خطر است

آخرین اظهار نظر درباره‌ی زمان واریز معوقات فروردین بازنشستگان کارگری

جلیلی: برنامه خود را بر اساس مطالعات 11 ساله و کتاب‌های زیادی که در اقتصاد خوانده‌ام، ارائه کردم

ایجاد قرارگاه اقتصاد کشاورزی در لرستان

زنجیره اقتصاد کشاورزی باید در لرستان ایجاد شود

آیا شورای نگهبان به اصلاح طلبان «رودست» زد؟!

چند سوال از دکتر پزشکیان

عصر ایران: خدا می‌داند مترجم جلیلی چگونه سخنان او را در مذاکرات می‌فهمیده و ترجمه می‌کرده

مبارزه با اژدهای هفت سر نیاز به رئیس‌جمهور پاکدست دارد

انتخابات 76؛ پیروزی در اوج ناامیدی

همکاری 25 هزاز لرستانی با ستاد عتبات عالیات

12.7 هکتار زمین بعد از 30 سال به مردم خرم‌آباد بازگردانده شد

معرفی سرپرست جدید اداره کل استاندارد لرستان

روزنامه اصولگرا: اصلاح طلبان میخواهند پزشکیان را رادیکال کنند

نقد دولت فراموش نشود

افرادی دور پزشکیان حضور دارند که از مبانی انقلاب عبور کرده اند

هزینه‌‌های گزاف در کمین رانندگان متخلف؛ جریمه‌های رانندگی بازدارنده می‌شوند؟

خودزنی به سبک اصولگرایان

فعال شدن جایگاه‌های عرضه دام در پایتخت