ندای لرستان

آخرين مطالب

یادواره شهدای خدمت و 3 هزار شهید ایل کلهر در استان کرمانشاه برگزار شد بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در یادواره شهدای خدمت و 3 هزار شهید والامقام ایل بزرگ کلهر، گفت: "شهید جمهور" سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در راستای مکتب امام حسین (ع) و شهدا گام برداشتد.

به گزارش ایثار، یادواره شهید جمهور و همراهان ایشان و سه هزار شهید گرانقدر ایل کلهر در غرب کرمانشاه، با حضور جمعی از مسئولان ارشد استان و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر صبح پنجشنبه سوم خرداد ماه در ورزشگاه در شهرستان گیلان غرب استان کرمانشاه برگزار شد.
در این مراسم که خسرو شهیدی مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران کرمانشاه نیز حضور داشت، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به عنوان سخنران این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای قهرمان ایل کلهر و شهدای خدمت، گفت: شهید جمهور سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در راستای مکتب امام حسین (ع) و برای تحقق آرمان های نورانی شهدا گام برداشتد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری افزود: مسیر انقلاب و نظام اسلامیمان الگو گرفته از راه امام حسین (ع) است و در طی چهار دهه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی شهدای گرانقدری همچون شهدای خدمت را در جهت اعتلای کشور و سربلندی نظام تقدیم کرده ایم که براستی جبران آن برای نظام و کشور کاری بسیار سخت است.
حجت الاسلام غفوری در ادامه با گرامی داشت سالروز فتح خرمشهر و حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام در سوم خرداد، اظهار داشت: آزادسازی شهر خرمشهر در عملیات بزرگ بیت المقدس در شرایطی انجام شد که رزمندگان ما با دست خالی و با دلاوری و مجاهدت تمام، بیش از 17 هزار نفر از نیروهای بعثی عراق را اسیر و انبوهی از تجهیزات دشمن را به غنیمت گرفتند و با این اقدام استکبار جهانی مات و مبهوت شدند البته بایستی توجه داشت که این کار سخت را رزمندگان اسلام با توکل به قدرت لایزال خداوند متعال و شجاعت مثال زدنی خود به سر انجام رساندند.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: دشمنان این مرز و بوم هیچ وقت از توطئه علیه انقلاب و نظام اسلامی دست نکشیده و نخواهند کشید و ما می بینیم که در برهه ای از زمان افراد منحوسی به نام داعش را به وجود می آورند که به خیال باطل خود ایران اسلامی را از پای در بیاورند ولی به حول و قوه الهی این سرزمین با وجود مردان بزرگی همچون سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی، مدافعین حرم و شهدای مقاومت همه نقشه های آنان را مانند همیشه نقش بر آب کردند.
وی در ادامه افزود: حمد و ثنای الهی بر شهدای ایل کلهر و شهیدان ایران اسلامی که چه بنیان مستحکم، ماندگار، آسمانی و عالم گیری را بنا گذاشتند که امروز رییس جمهور این کشور شهادت گونه از دنیا می رود و یک چهارم کره زمین عزادار شده و اعلام می کنند که ما در غم ملت ایران و رهبری معظم انقلاب اسلامی شریک هستیم. 
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تلاش های شهید جمهور در مدت 33 ماهه دوران ریاست جمهوری خود برای اعتلای کشور اظهار داشت: با رهنمود های مقام معظم رهبری مدظله العالی و طبق مواد قانون اساسی و یاری خدای متعال به زودی عرصه انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده و مسیر تعالی کشور با آرامش و امنیت کامل ادامه خواهد یافت.
نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: شهید رئیسی و شهید امیر عبداللهیان مسیر رو به پیشرفت کشور را با اقدامات جهادی خود ریل گذاری کردند ولذا هرکسی که بخواهد بر منصب ریاست جمهوری تکیه بزند باید شهید زنده، مجاهد،خادم مردم، فساد ستیز و مطیع محض ولایت باشد، چرا که در این دوره شان ریاست جمهوری و دیپلماسی در نظام اسلامی به قدری ارتقا پیدا کرده است که این امر کار هرکسی نیست.
حجت الاسلام غفوری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: چهار هزار و 500 شهید ایل بزرگ کلهر در سراسر کشور بزرگترین شاهد، گواه و سند بر این مدعاست که شما مردم در مسیر شهدا و حفظ میراث گران بهای شهیدان، مقاوم و ثابت قدم بوده و در مسیر حفظ انقلاب، اسلام و قرآن سر از پا نمی شناسید و همچنان محکم و استوار در همه ی عرصه ها حضور دارید.
امام جمعه کرمانشاه در پایان یادآور شد: کرمانشاه نگین استقامت و پایداری است و ایل بزرگ کلهر مرزدارانی غیور و با اصالت و مردمانی شجاع هستند که در دوران فاع مقدس استقامت کردند و امروز پای کار اسلام و ولایت هستند و از اصالت و هویت خود فاصله نگرفته اند.
در این یادواره برنامه های مختلف دیگری همچون اجرای سرود با عنوان کودکان غزه، مداحی و نواختن نوای سنتی عزا (چمری) و نمایش مقاومت به اجرا در آمد.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/954282/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دلیل ورشکستگی هپکو بعد از خصوصی سازی به روایت جلیلی و دانش جعفری

تولید شیلات در لرستان به بیش از 2 برابر افزایش یافت

تولید خاویار در لرستان به‌اندازه کل کشور می‌شود

اطفای حریق منطقه گنجینه ضرونی کوهدشت

سیاست خارجی مطلوب دولت بعد: تعامل با غرب؛ تنش‌زدایی با همسایگان

قحطی شدید در شمال غزه؛ جان ده‌ها هزار کودک در خطر است

آخرین اظهار نظر درباره‌ی زمان واریز معوقات فروردین بازنشستگان کارگری

جلیلی: برنامه خود را بر اساس مطالعات 11 ساله و کتاب‌های زیادی که در اقتصاد خوانده‌ام، ارائه کردم

ایجاد قرارگاه اقتصاد کشاورزی در لرستان

زنجیره اقتصاد کشاورزی باید در لرستان ایجاد شود

آیا شورای نگهبان به اصلاح طلبان «رودست» زد؟!

چند سوال از دکتر پزشکیان

عصر ایران: خدا می‌داند مترجم جلیلی چگونه سخنان او را در مذاکرات می‌فهمیده و ترجمه می‌کرده

مبارزه با اژدهای هفت سر نیاز به رئیس‌جمهور پاکدست دارد

انتخابات 76؛ پیروزی در اوج ناامیدی

همکاری 25 هزاز لرستانی با ستاد عتبات عالیات

12.7 هکتار زمین بعد از 30 سال به مردم خرم‌آباد بازگردانده شد

معرفی سرپرست جدید اداره کل استاندارد لرستان

روزنامه اصولگرا: اصلاح طلبان میخواهند پزشکیان را رادیکال کنند

نقد دولت فراموش نشود

افرادی دور پزشکیان حضور دارند که از مبانی انقلاب عبور کرده اند

هزینه‌‌های گزاف در کمین رانندگان متخلف؛ جریمه‌های رانندگی بازدارنده می‌شوند؟

خودزنی به سبک اصولگرایان

فعال شدن جایگاه‌های عرضه دام در پایتخت

خبر جدید از مالیات طلا

فتح پاستور با وعده‌های خیالی

افزایش 37 درصدی قیمت دام در آستانه عید قربان

فوری : فروش همستر کمبت در صرافی تبدیل با بهترین قیمت

آزاد سازی 12 هکتار از اراضی دولتی خرم آباد به نفع مردم

اقامه نماز عید قربان فردا در لرستان

ضد رانت

عباس عبدی: مردم متدین بیش از دیگران از این اوضاع عصبانی‌اند

آیا مشارکت در انتخابات افزایش می‌یابد؟

چرا «افزایش مشارکت» اولویت نخست است؟

زمان پاسخگویی درباره کارنامه سه ساله

سعید جلیلی در جمع تولیدکنندگان برتر

گزارش اوجی از تازه‌ترین قراردادهای امضاشده در وزارت نفت

افتتاح 112 پروژه بهداشتی و درمانی در لرستان

تب و تاب انتخابات ریاست جمهوری در لرستان

ویزیت بیش از 4 هزار نفر به همت موسسه مرهم در خرم آباد

فیلم|برگزاری آئین معنوی دعای عرفه در دلفان

بنگاه‌هایی که سقف اجاره‌بها را رعایت نکنند جریمه می‌شوند

برنامه‌های اقتصادی پورمحمدی برای جهش تولید و بهبود معیشت مردم

خرید 90 هزار تن گندم از کشاورزان لرستانی

استقرار 185 مرکز جمع آوری نذورات عید قربان در لرستان

تأکید علما بر حفظ شأن ملت

ارزیابی یک نظرسنجی؛ آبروی پژوهش را حراج نکنیم

خبر مهم درباره قیمت جدید گندم

استاندار: زنجیره اقتصاد کشاورزی در لرستان ایجاد شود

مراسم دعای عرفه در مناطق مختلف لرستان برگزار شد