ندای لرستان

آخرين مطالب

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان؛ گامی بلند برای توسعه و معرفی ظرفیت‌ها/ اذعان تجار عراقی بر کیفیت و تنوع تولیدات اقتصادي

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان؛ گامی بلند برای توسعه و معرفی ظرفیت‌ها/ اذعان تجار عراقی بر کیفیت و تنوع تولیدات
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند؛ نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان چهارم تا شش بهمن ماه در محل نمایشگاه دایمی با حضور 108 شرکت اقتصادی و در قالب 65 غرفه شروع به کار کرد.
از نکات قابل توجه برگزاری این نمایشگاه که به گفته مسوولان برای اولین بار در استان برگزار شد، حضور تجار و بازرگانان عراقی از چهار استان اربیل ، سلیمانیه ، حلبچه و نجف بود، اتفاقی که در صورت تداوم و همت متولیان امر می‌تواند گامی برای معرفی و صادرات توانمندی‌های لرستان در حوزه‌های مختلف باشد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
بازدید از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه و مشاهده توانمندی‌های اقتصادی لرستان، بازدید از واحد‌های بزرگ استان همچنین بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان و مذاکرات رو در رو هیات تجاری با تولید کنندگان لرستانی از جنبه‌های مثبت برگزاری این نمایشگاه بود.
با وجود ارزیابی مثبت هیات تجاری عراق و فعالان اقتصادی استان از نمایشگاه اما برخی از تولیدکنندگان حاضر در نمایشگاه معتقد بودند: تجار و بازرگانان عراقی حاضر در نمایشگاه در برخی زمینه‌ها از جمله صنایع دستی اطلاعات چندانی نداشتند و این یک ضعف به شمار می‌آید.
صرف نظر از کاستی‌های این نمایشگاه که برخی غرفه‌داران به آن اشاره کردند، اما بدون شک برگزاری چنین رویدادهای نه تنها از حیث مراودات اقتصادی و انعقاد قراردادهای تجاری بلکه در زمینه جذب گردشگر هم می‌تواند موثر باشد.
در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان با تعدادی از فعالان اقتصادی استان، تجار و بازرگانان عراقی و تعدادی از مسوولان گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

ندای لرستان

نمایشگاه پلی برای ارتباط بین صنایع و تجار عراقی
علی ارجمندی، مدیربازرگانی شرکت گوهر قوطی بروجرد در حاشیه برگزاری نمایشگاه معتقد است: بدون شک هیچ فعالیتی در زمینه اقتصادی بدون نتیجه نیست و این نمایشگاه پلی برای ارتباط بین صنایع استان با تجار عراقی خواهد شد.
وی گفت: اما یک برنامه‌ریزی دقیق تری در برخی زمینه‌ها از جمله مذاکرات رو در رو نیاز بود.
ارجمندی بیان کرد: با توجه به تردد و سر و صداهای بالا نیاز بود مذاکرات قبل از برگزاری نمایشگاه انجام شود تا واحد‌های اقتصادی بتوانند خود را به خوبی معرفی و بعد از بازدید نمایشگاه طرف اقتصادی خود را پیدا کنند.
مدیربازرگانی گوهر قوطی بروجرد خاطرنشان کرد: البته در مجموع برگزاری این نمایشگاه در راستای معرفی محصولات تولیدی نه‌تنها برای تجار عراقی بلکه برای خود استان هم موثر بود.
نمایشگاه موقعیت صادرات را فراهم کرد
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سویدا از فعالان اقتصادی استان نیز با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه برای ما پیامدهای خوبی داشت، اظهار کرد: محصولات ما مورد توجه هیات تجاری از اربیل، سلیمانیه و نجف قرار گرفت و در همین زمینه مذاکرات خوبی را هم انجام دادیم.
شعبان افزود: بدون شک برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در معرفی ظرفیت‌های استان و رونق اقتصادی موثر است.
وی بیان کرد: از استانداری و اتاق بازرگانی تقدیر می‌کنیم که چنین موقعیتی را ایجاد کردند تا ما بتوانیم محصول خود را معرفی کنیم.

ندای لرستان

ندای لرستان

محصولات لرستان می‌توانند در بازار عراق جایگاه داشته باشند
حامد الرماحی، نایب رییس اتاق بازرگانی نجف نیز در حاشیه بازدید از غرفه‌های نمایشگاه، گفت: نمایشگاه عالی بود و محصولات تولیدی استان می‌تواند در بازار عراق جایگاه خوبی داشته باشند.
او با اشاره به مناسب بودن نرخ کالاهای تولید لرستان، افزود: با توجه به کیفیت و قیمت مناسب کالاهای تولید استان برای مراودات تجاری بیشتر تلاش می‌کنیم.
نمایشگاه، فرصتی برای معرفی محصولات
خسروی، فناور و تولید کننده لباس‌ها خنک نیز با اظهار رضایت از برگزاری نمایشگاه توضیح داد: یکی از بهترین و قدرتمندترین نمایشگاه‌های استان بود که تاکنون برگزار شده بود، در واقع این نمایشگاه فرصتی برای معرفی محصولات استان در حوزه‌های مختلف بود.
وی گفت: محصول ما هم مورد تایید هیات تجاری قرار گرفت و در همین زمینه مذاکراتی با هیات تجاری عراق داشتیم که امیدواریم نتیجه خوبی به دنبال داشته باشد.
این فناور و تولید کننده موفق تاکید کرد: برای معرفی کالاهای استان به دیگر کشورها برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ضروری است.

ندای لرستان

ندای لرستان

توانایی‌های لرستان برایم جالب بود
حمید گرواند از فعالان موفق حوزه آبزی پروری نیز گفت: واقعا این نمایشگاه یکی از بهترین نمایشگاه‌هایی بود که تاکنون دیده‌ام و برای خود من توانایی‌های لرستان در حوزه‌های مختلف جالب بود.
او بیان کرد: این نمایشگاه باید زودتر برگزار می‌شد تا توانمندی‌های صادراتی لرستان به کشورهای دیگر به ویژه عراق معرفی می‌شد.
این تولید کننده معتقد است: مسوولان باید در راستای معرفی و صادرات محصولات استان در بخش‌های مختلف تلاش کنند.
نمایشگاه سکوی پرش شرکت‌های دانش بنیان
سجاد محرابی، مدیرعامل شرکت خرم گستر الکترونیک نیز برگزاری چنین نمایشگاهی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این نمایشگاه فرصتی برای شرکت ‌های دانش بنیان و نوپا برای معرفی و گسترش ارتباطات با شرکت‌های خارجی است.
او معتقد است: نمایشگاه سکوی پرشی برای شرکت‌های دانش بنیان است تا بتواند پیشرفت کنند.
او که یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق استان است و در زمینه تولید برد فعالیت دارد ، عنوان کرد: شرکت‌های دانش بنیان در حوزه الکترونیک استان حرف برای گفتن دارند و با توجه به اینکه کشور عراق دانش فنی تولید برد را ندارد می‌توانند از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند.
محرابی تأکید کرد: البته شرکت‌های دانش بنیان نیازمند حمایت بیشتر مسوولان و اتاق بازرگانی برای ارتباط بیشتر با تجار عراقی هستند، نکته دیگر اینکه نمایشگاهی با حضور شرکت‌های دانش بنیان در کشور عراق هم برگزار شود.

ندای لرستان

ندای لرستان

محصولات لرستان حرف برای گفتن دارد
ماجد جلال خلیل از تجار اربیل و نماینده اتاق بازرگانی اربیل نیز در حاشیه بازدید از غرفه‌های نمایشگاه، گفت: نمایشگاه بسیار جالبی بود و قطعا تولیدات لرستان در بازار اقلیم کردستان به ویژه اربیل حرف برای گفتن دارد.
او از قطعات ماشینی که در نمایشگاه وجود داشت، بسیار راضی بود و عنوان کرد: لرستان علاوه بر اینکه توانایی اقتصادی بالایی دارد از جاذبه‌های گردشگری خوبی هم برخوردار است.
از نمایشگاه راضی هستیم
عضو اتاق بازرگانی نجف اشرف هم نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان را خوب و موفق ارزیابی کرد و افزود: ما از این نمایشگاه خیلی راضی هستیم و دوست داریم این نمایشگاه در نجف برگزار شود و در این زمینه هم همکاری می‌کنیم.
او با بیان اینکه لرستان استان زیبایی است و طبیعت خوبی دارد، گفت: فکر نمی‌کردیم تولیدات لرستان در این سطح باشد اما واقعا تولیدات خوب است و می‌تواند در بازار عراق به ویژه نجف جایگاه خوبی پیدا کند.
دعوت از تجار عراقی متناسب با محصولات تولید شده
رضا بیاتی، فعال حوزه صنایع چوب نیز با اشاره به اینکه نمایشگاه پربار است، عنوان کرد: اما مسوولان آمادگی لازم را برای محصولات صنایع دستی نداشتند یعنی تجار عراقی که دعوت شده بودند هیچ کدام در زمینه صنایع دستی یا چوب فعالیت اقتصادی نداشتند.
وی افزود: امیدواریم اتاق بازرگانی در آینده برای حضور تجار عراقی که در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند برای حضور در استان برنامه‌ریزی کنند.
بیاتی گفت: در واقع باید برنامه‌ریزی شود که متناسب با محصول و کالای تولید استان تجار دعوت شوند.

ندای لرستان

ندای لرستان

انعقاد قرارداد در حاشیه نمایشگاه
یکی دیگر از تولیدکنندگان موفق استان نیز از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان اظهار رضایت کرد و گفت: این نمایشگاه نه تنها زمینه را برای معرفی و صادرات محصولات استان فراهم می‌کند بلکه باعث می‌شود از نزدیک با مسوولان استان در خصوص مشکلات و خواسته‌های‌مان صحبت کنیم.
بیرانوند که در حوزه تولید لوله پلی اتیلن فعالیت دارد و از کارآفرینان موفق است، اظهار کرد: از طرفی برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی دید و ذهن ما را نسبت به تولید و بازار هدف باز تر می‌کند.
او در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: با حضور در نمایشگاه موفق شدیم با چند تن از تجار عراقی در اربیل و نحف مذاکره کنیم و در زمینه معرفی و خرید محصول نیز قرارهایی گذاشتیم.
کیفیت محصولات لرستان کم نظیر است
سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق نیز در حاشیه نمایشگاه و در گفت‌وگو با فارس با اظهار رضایت از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان، گفت: بازدیدی که از نمایشگاه و غرفه‌های مختلف داشتیم موید کیفیت و توانمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف بود، علاوه بر این قیمت مناسب از دیگر مزایای تولیدات لرستان بود.
نصراله رشنودی عنوان کرد: این نمایشگاه در راستای معرفی محصولات مهم است، اما برای صادرات ما نیازمند تعاملات تجاری هستیم.
به گفته او برگزاری نمایشگاه در مقصد و مبدا می‌تواند نقش موثری در معرفی ظرفیت‌های لرستان باشد، اما با توجه به هزینه بر بودن برپایی نمایشگاه در اقلیم کردستان ما ترجیح دادیم از تجار و بازرگانان عراقی دعوت کنیم که در استان حضور پیدا کنند.
سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق گفت: این نمایشگاه که با هماهنگی استانداری لرستان، اتاق بازرگانی خرم‌آباد و کنسولگری اربیل انجام شد یک اتفاق خوب بود.
رشنودی اظهار کرد: در بازدید از غرفه‌های مختلف متوجه شدیم که توان تولیدکنندگان لرستان بالا است و قابلیت صادراتی کم نظیری به ویژه در حوزه صنایع دستی، علمی و فناوری و گیاهان دارویی دارند.
اظهار نگرانی از عرضه محصولات لرستان به بازارهای خارجی
وی خاطرنشان کرد: اما اینکه تاکنون نتوانسته‌ایم محصولات تولیدی استان را به دیگر کشورها ارایه کنیم جای نگرانی دارد و باید این نقص را برطرف کنیم تا ظرفیت‌های استان در بازار منطقه عرضه شوند.
به گفته رشنودی نظر هیات تجار عراقی در خصوص تولیدات استان مثبت بود، علاوه بر این بازرگانان عراقی از میزبانی لرستانی‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان احساس رضایت داشتند.
وی در پایان صحبت‌های خود گفت: هیات تجاری استقبال خوبی از تولیدات لرستان داشتند که امیدواریم منجر به توافقاتی تجاری خوبی شود.
توجه به نیاز بازار هدف در صادرات
نایب رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که اتاق بازرگانی انجام می‌دهد اعزام شرکت‌ها تجاری و فعالان اقتصادی به منظور آشنایی با تجار و فعالان اقتصادی استان است، عنوان کرد: این اتفاق باعث معرفی محصولات به تجار و بازرگانان دیگر کشورها و از طرفی صادرات محصولات به بازارهای هدف می‌شود.
محمد خاکی افزود: در همین راستا ما از چند ماه گذشته مذاکرات خود را با اتاق‌های بازرگانی عراق برای حضور در استان شروع کردیم و در نهایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان را در محل نمایشگاه دائمی خرم‌آباد برگزار کرد.
وی گفت: علاوه بر همایش تجاری که در اتاق بازرگانی تشکیل شد، هیات تجاری عراق از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی و واحد‌های بزرگ استان بازدید کردند.
نایب رییس اتاق بازرگانی خرم‌آباد به مذاکرات رو در رو تجار عراقی با فعالان اقتصادی استان نیز اشاره کرد و افزود: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد انعقاد قرارداد برای صادرات محصولات استان باشیم.
خاکی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به حضور هیات‌های تجاری از 4 استان سلیمانیه، اربیل، حلبچه و نجف در استان، توضیح داد: با توجه به اینکه عراق شریک دوم تجاری ما این و بیش از 30 درصد صادرات استان به عراق است، این نمایشگاه می‌تواند باعث افزایش صادرات شود.
وی خاطرنشان کرد: البته با برگزاری یک نمایشگاه نمی‌توان صادرات را افزایش داد، زیرا کارهای صادراتی زمان بر است اما قطعا می‌تواند در بلند مدت منجر به مراودات تجاری و در نهایت صادرات شود.
نایب رییس اتاق بازرگانی خرم‌آباد گفت: البته خیلی بهتر خواهد شد اگر در آینده هیات تجاری و فعالان اقتصادی را برای ارتباط بیشتر به کشور عراق اعزام کنیم.
خاکی معتقد است: برای افزایش صادرات باید به بسته بندی و تولید محصولات متناسب با نیاز بازار هدف توجه کرد.
فراهم شدن زمینه صادرات با برگزاری نمایشگاه
رییس سازمان صمت لرستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره با اینکه یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه است، اظهار کرد: این نمایشگاه در راستای معرفی توانمندی‌های برگزار شد و با توجه به اینکه کشور عراق به عنوان اولویت اول ما در حوزه تجارت است از هیات تجاری این کشور برای حضور در این نمایشگاه دعوت شد.
جعفری افزود: یک هیات تجاری عراقی بالغ بر 37 نفر از نمایشگاه توانمندی‌های لرستان که 108 شرکت در قالب 56 غرفه بود ، بازدید کردند.
وی بیان کرد: امیدواریم برپایی این نمایشگاه بتواند زمینه را برای صادرات بیشتر محصولات استان فراهم کند و محصولات استان بتوانند سهمی را در بازار عراق پیدا کند.
رییس سازمان صمت گفت: با توجه به تنوع محصولات صنعتی، غذایی، شیمیایی و فولاد امیدواریم شاهد افزایش صادرات استان باشیم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/267253/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان تا سه‌شنبه

دارندگان کارت سوخت بخوانند

راهپیمایی جمعه خشم در لرستان

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

وقوع رگبارهای پراکنده باران در لرستان

آغاز عملیات اجرایی ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد

آغاز ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

برگزاری آزمون استخدامی تأمین اجتماعی در لرستان

نجات دو کوهنورد گرفتار در دره شیرز کوهدشت

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

نجات جان 2 کوهنورد گرفتار در دره «شیرز» کوهدشت

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

52 میلیون و 885 هزار لیتر سوخت در روستا‌های لرستان توزیع شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

کاراته‌کای نوجوان لرستانی به اردوی تیم ملی دعوت شد

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

راهپیمایی «جمعه خشم» در الشتر

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

خشم نمازگزاران لرستانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

حمایت مردم ازنا از فلسطین و غزه

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب

پرداخت بیش از 90 درصد تسهیلات تبصره 18 در لرستان

غروب آفتاب در دره زیبای شیرز لرستان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

آغاز کوچ 11 هزار خانوار عشایری در لرستان