ندای لرستان

آخرين مطالب

بودجه فرهنگی شهرداری نورآباد بسیار کم است فرهنگي

بودجه فرهنگی شهرداری نورآباد بسیار کم است
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - شهردار نورآباد ممسنی با بیان اینکه متأسفانه در بحث فرهنگی اعتبارات خوبی نداریم، افزود: ما علاقه داریم در امور فرهنگی فعال‌تر باشیم اما متأسفانه هر برنامه‌ای که بخواهیم اجرا کنیم، نیاز به بودجه دارد در صورتی که بودجه فرهنگی ما بسیار کم است.
  باقر گودرزی در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص فعالیت‌های فرهنگی این سازمان گفت: یکی از خدماتی که باید شهرداری به مردم ارائه دهد، در بحث فرهنگی است که در این راستا علاوه بر فعالیت‌های عمرانی، مباحث فرهنگی را هم دنبال می‌کنیم و در اهمیت این بحث همین بس که اگر در مسائل فرهنگی بودجه و اعتباراتی داشته باشیم، شاید کمتر نیاز باشد که بر روی مسائل عمرانی و همچنین خدماتی کار کنیم زیرا بسیاری از مسائل به اخلاق و رفتار شهروندی بازمی‌گردد.
 
وی با بیان اینکه متأسفانه در بحث فرهنگی اعتبارات خوبی نداریم، افزود: ما علاقه داریم در امور فرهنگی فعال‌تر باشیم اما متأسفانه هر برنامه‌ای که بخواهیم اجرا کنیم، نیاز به بودجه دارد در صورتی که بودجه فرهنگی ما بسیار کم است. اگرچه در سال 1400 این بودجه حدود 38 میلیون تومان بود و امسال این رقم به 300 میلیون تومان رسیده است، اما باز هم با این بودجه نمی‌توان برنامه‌های فرهنگی را به طور کامل اجرا کرد.
گودرزی از فعالیت یک فرهنگسرا در این شهرستان که متعلق به آموزش و پرورش است، خبر داد و افزود: به طور کلی و به صورت میانگین وضعیت مالی مردم در این شهرستان خوب است اما روحیه مشارکت در ساخت و ساز شهری و رفع مشکلات شهری کم است.
شهردار نورآباد در ادامه به وضعیت ساختمان این سازمان اشاره کرد و گفت: ساختمان شهرداری در اغتشاشات آبان سال 98 به طور کامل سوخت و اکنون قابلیت سکونت ندارد به همین دلیل ما در ساختمان قدیم فرمانداری منتقل شدیم. گرچه استاندار فارس در نخستین سفر استانی خود به این شهرستان قول دادند تا از محل بودجه مدیریت بحران 4 میلیارد برای ساخت ساختمان شهرداری کمک کنند اما هنوز این بودجه محقق نشده است.
گودرزی یکی از معضلات این شهر را یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه شهر نورآباد در جاده ترانزیتی میان استان‌های فارس و خوزستان قرار دارد و فاقد کمربندی است، به همین دلیل در میدان جمهوری اسلامی این شهر همیشه گره ترافیکی داریم و این یکی از بزرگترین معضلات این شهر است البته برای رفع این مشکل اقدامات و مکاتباتی از طرف شهرداری با مسئولان، فرمانداری، نماینده شهرستان و وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است و امیدواریم ظرف دو سال آینده یک روگذر در این میدان احداث شود تا مشکل ترافیکی آن حل شود.
شهردار نورآباد اظهار کرد: مشکل دیگر این عدم موفقیت در جذب سرمایه‌گذار است گرچه طرح‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری به صورت مشارکتی داریم اما این مسئله میسر نشده است تا بتوانیم درآمد پایدار برای شهرداری تعریف کنیم لذا از همین‌جا از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم تا برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های این شهرستان به خصوص در بحث گردشگری حضور یابند.
وی ادامه داد: در همین راستا مکانی در میدان جمهوری برای سرمایه‌گذاری تعریف کردیم که یک ساختمان 6 طبقه در کاربری‌های مختلف تجاری، اداری، رستوران و غیره است و برای آن به دنبال سرمایه‌گذار هستیم.
گودرزی، یکی دیگر از مشکلات این شهر را نبود درآمد پایدار برای شهرداری عنوان کرد و گفت: این مسئله باعث شده است که نتوانیم به برنامه‌ریزی‌های مدنظر خود برسیم چرا که درآمد پایدار نداریم تا بتوانیم تأمین اعتبار داشته باشیم.
وی همچنین به مباحث عمرانی این شهرستان اشاره کرد و افزود: حدود 250 هزار متر مربع در شهر نورآباد معبر خاکی داریم که زیبنده شهر نیست لذا اولویت ما آسفالت معابر خاکی است.
گودرزی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات ما این است که طرح تفصیلی شهر به دلایل مختلف بسیار دیر اعلام شده است و به همین دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان وجود دارد که موجب شده است مسئله شهرسازی با مشکلاتی از قبیل دفع آب‌های سطحی مواجه شود و با کوچکترین بارشی آب در مرکز شهر بالا آید که راه حل آن تأمین اعتبار برای طرح جذب و دفع آب‌های سطحی است.
شهردار نورآباد همچنین گفت: اکنون سرانه فضای سبز در نورآباد باید به ازای هر نفر 15 متر مربع باشد یعنی باید 90 هزار هکتار فضای سبز داشته باشیم در صورتی که اکنون 55 درصد سرانه فضای سبز داریم و حدود 45 درصد فضای سبز کم داریم.
وی، اولویت این سازمان را در بخش خدمات شهری، فضای سبز و پرداخت حقوق پرسنل عنوان کرد و گفت: اگر درآمدی مازاد بر این سه مورد باشد باید صرف پروژه‌های عمرانی شود و از سوی دیگر ما یک نهاد عمومی غیردولتی هستیم و کمکی از طرف دولت جهت انجام این پروژه‌ها صورت نمی‌گیرد به عنوان مثال در سال 1401 هیچ بودجه‌ای از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جهت آسفالت معابر شهری نداشتیم لذا این مسئله شهرداری‌ها را با مشکل مواجه کرده است به خصوص شهرداری‌هایی که درآمد پایدار ندارند.
گودرزی ادامه داد: ارزش افزوده‌ای که از طرف دولت به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود، ارتباط مستقیم با تورم دارد اما متأسفانه ارزش افزوده در سال 1401 هم به صورت نامرتب و هم بسیار کمتر تحویل شهرداری‌ها می‌شود که این هم یکی از مشکلاتی است که در تمام شهرداری‌ها وجود دارد و مختص شهرداری نورآباد نیست.
شهردار نورآباد در پایان در خصوص بودجه این سازمان نیز گفت: در سال 1400 بودجه مصوب ما 38 میلیارد تومان بود که وصول شد و در سال 1401 با توجه به تورمی که در کشور بوده است و همچنین افزایش دستمزد کارگران این بودجه به سقف 70 میلیارد تومان رسیده است لذا تلاش می‌کنیم بتوانیم این بودجه را وصول کنیم.
 

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/260042/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی