ندای لرستان

آخرين مطالب

با حضور زاکانی؛

آیین تکریم و معارفه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد/ شفیعی مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شد شهرداری تهران

آیین تکریم و معارفه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد/ شفیعی مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شد
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - مراسم تکریم و معارفه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور شهردار پایتخت و جمعی از مدیران این معاونت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر ، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین تکریم و معارفه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که ظهر امروز -شنبه 9 مهر 1401- در محل ساختمان این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: می توانم شهادت دهم که آقای شفیعی در این یک سال دوره مسئولیت، برای شهر کم‌فروشی نکرد و تمام علم و دانش و تلاشش را برای شهر به کار گرفت و با همه وجودم از ایشان تشکر می کنم؛ تشکر دیگر از ایشان هم به این دلیل است که پذیرفت هم به عنوان مشاور شهردار و هم به عنوان مدیرعامل سازمان حمل و نقل در خدمت ایشان باشیم. 
وی با بیان اینکه از آقای بهرامی هم تشکر می کنم که قبول کرد که در این دوره در این کسوت در خدمتشان باشیم، افزود: در دوره جدید شرایط ویژه ای را باید دنبال کنیم؛ سال گذشته جنبه اشراف و انجام اقدامات زیرساختی داشت تا بتوانیم در مسیری قرار بگیریم که با مسئولیت پذیری که نسبت به مسائل تهران داریم گره از زندگی مردم باز کنیم لذا سال قبل در حوزه مالی و اقتصادی طبق آخرین برداشتی که صورت گرفت موفق شدیم که 99 درصد از منابع را محقق کنیم. 
زاکانی با اشاره به اینکه هدفی که امسال در بودجه دیده شد، 50 هزار و 500 میلیارد تومان اولیه بود که سقف دوم آن 60 هزار میلیارد تومان و البته آنچه ما در شهرداری دنبال کردیم 83 هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: در 6 ماه اول از حد مورد انتظار شورای اسلامی شهر، در این مسأله عبور کردیم. 
شهردار تهران با بیان اینکه حوزه حمل و نقل به 300 هزار میلیارد تومان پول لازم دارد تا به درجه ای از اعتبار و خدمت برسد، اضافه کرد: به غیر از حوزه حمل و نقل، 400 هزار میلیارد تومان پروژه مشارکتی تعریف کردیم؛ در واقع باید درکنار بودجه، از طریق مولدسازی امکانات و مشارکت این مسیر را ادامه دهیم.
وی با اشاره به اینکه افق ما سال 1410 است و این سال را مبنای الگوسازی و نوسازی شهری بر محور حمل و نقل عمومی تعریف کردیم، عنوان کرد: برای نوسازی و بازسازی ناوگان باید یک برنامه جدی را طراحی کنیم و این اولین انتظاری است که وجود دارد؛ کارهای بسیار خوبی در یک سال گذشته از جمله در بحث ایمنی انجام شد و استمرار این کارها و در کنار آن سرعت بخشیدن به بازسازی و نوسازی حمل و نقل امری قطعی و ضروری است. 
زاکانی تحول در ارائه خدمت در موضوعاتی مانند لجستیک بار و مسافر و حمل و نقل ترکیبی و هوشمندسازی این حوزه را از دیگر نیازها برشمرد و افزود: توسعه شبکه حمل و نقل دیگر محور مهم اقدامات است تا بتوان افزایش ظرفیت ناوگان را در مسیر درست برای افزایش ظرفیت خدمت به کار گرفت.
شهردار تهران یادآور شد: همچنین در تکمیل خطوط ناقص و شروع خطوط جدید باید اهتمام لازم را به کار بگیریم و باید با خلاقیت، اعتبارات لازم برای توسعه مترو را تهیه و در واقع منابع آن را از خود شهر به دست بیاوریم. مطالعات این کار از گذشته شروع شده و باید به جد دنبال شود و ما را به یک فرصت جدید برساند. 
وی فعال کردن مجموعه ها را از دیگر محورها عنوان کرد و ادامه داد: به عنوان مثال در بحث واگن سازی، ظرفیت زیادی وجود دارد اما به اقتضای آن ظرفیت ها، خروجی لازم اتفاق نیفتاد اما برای آینده باید جدیت به خرج دهیم و این موضوع را دنبال کنیم. همچنین در بحث نوسازی ناوگان مترو و تامین 630 دستگاه واگن، به عبور از گردنه صندوق توسعه نیاز است. باید دست به دست هم دهیم و این مشکلات را حل کنیم. 
زاکانی با بیان اینکه سال گذشته مقدمه سازی خوبی انجام شده و امسال باید بر آن بنیان، کار جدی و اساسی را داشته باشیم، تاکید کرد: کار خوبی که ناظر به موتور و موتور سواری در شهر اتفاق افتاد نیاز به همت و پیگیری دارد. علاوه بر این بسیاری از حقوق شهر از جمله 60 درصد سهم شهرداری از جرائم راهنمایی و رانندگی در کوچه پس کوچه های دولت گم‌ می شود که باید آنها را پیگیری کنیم. 
شهردار تهران با اشاره به اینکه پایتخت برهم انباشتگی سنگین مشکلات دارد که ترافیک، آلودگی هوا و بد مسکنی و بی مسکنی مهمترین آنها است، گفت: در یک سال گذشته 60 پروژه در قرارگاه حمل ونقل عمومی و پاک در داشبوردهای مختلف تنظیم شده که باید در جهت انجام آن بتوانیم کارویژه های جدی و اساسی را دنبال کنیم.
به گزارش شهر در ادامه این مراسم سید مجتبی شفیعی معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حوزه حمل‌ونقل و ترافیک را در مجموعه مدیریت شهری و شهرهای بزرگ از حساس‌ترین و پیچیده ترین حوزه ها برشمرد و اظهار کرد: از اعتماد شهردار تهران در طول این یک سال تشکر می کنم و برداشت خودم این است که پتانسیلی که در این سال‌ها در این حوزه به دست آوردم پتانسیل قابل اتکایی است و وظیفه دارم آن را در اختیار نظام و کشور قرار دهم. هر کجا باشم این خدمت را انجام می دهم.
وی ادامه داد: اقداماتی که انجام شد به مثابه فرزندی است که در حال تولد است و امیدواریم از شاکله ای که با مطالعه و طراحی برنامه ها ایجاد کردیم نگهداری ویژه ای انجام شود چرا که هنوز این طفل به مرحله تولد نرسیده و امیدواریم این برنامه ها با حضور آقای بهرامی پیگیری شود. با توجه به گستردگی برنامه های تخصصی، دایره مشورت های ایشان گسترده باشد تا از همه مباحث تخصصی استفاده شود. 
بر اساس این گزارش جلال بهرامی معاون جدید حمل و نقل و ترافیک نیز در این مراسم گفت: در این معاونت همچنان از نظرات آقای شفیعی استفاده می کنیم و این از بزرگی ایشان است که پذیرفت در این معاونت همچنان مشغول به کار باشد.
وی با تاکید بر اینکه تلاش برای ایجاد همدلی می تواند در خروجی کار اثرگذار باشد، افزود: اعتقاد دارم در علومی که در دست داریم درگیر علت آن علم نشدیم و فقط درگیر معلول علوم شدیم در حالی که باید ابتدا سراغ علت ها برویم.
بهرامی با بیان اینکه در هر تصمیمی برای خدمت به مردم باید مشارکت بخش خصوصی دیده شود، اضافه کرد: باید تلاش کنیم مشارکت را جایگزین مزایده و مناقصه کنیم. باید اهلیت را در این حوزه در نظر بگیریم و کار را به دست اهل آن بسپاریم. 
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/257539/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان تا سه‌شنبه

دارندگان کارت سوخت بخوانند

راهپیمایی جمعه خشم در لرستان

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

وقوع رگبارهای پراکنده باران در لرستان

آغاز عملیات اجرایی ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد

آغاز ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

برگزاری آزمون استخدامی تأمین اجتماعی در لرستان

نجات دو کوهنورد گرفتار در دره شیرز کوهدشت

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

نجات جان 2 کوهنورد گرفتار در دره «شیرز» کوهدشت

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

52 میلیون و 885 هزار لیتر سوخت در روستا‌های لرستان توزیع شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

کاراته‌کای نوجوان لرستانی به اردوی تیم ملی دعوت شد

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

راهپیمایی «جمعه خشم» در الشتر

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

خشم نمازگزاران لرستانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

حمایت مردم ازنا از فلسطین و غزه

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب

پرداخت بیش از 90 درصد تسهیلات تبصره 18 در لرستان

غروب آفتاب در دره زیبای شیرز لرستان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

آغاز کوچ 11 هزار خانوار عشایری در لرستان