ندای لرستان

آخرين مطالب

شهردار الیگودرز تشریح کرد؛

رشد 50 درصدی بودجه شهرداری/اجرای پروژه‌های شهری و توسعه فضای سبز گفتگو

رشد 50 درصدی بودجه شهرداری/اجرای پروژه‌های شهری و توسعه فضای سبز
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- شهردار الیگودرز با اشاره به رشد 50 درصدی بودجه این شهرداری، از اجرای پروژه‌های عمران شهری، توسعه فضای سبز، پرداخت منظم حقوق پرسنل، تهیه اطلس سرمایه‌گذاری و ... در شهر خبر داد.

علی میرزا بسحاق در گفت و گو با خبرنگار  در سخنانی با اشاره به اینکه شهر الیگودرز هزار و 350 هکتار محدوده خدمات شهری دارد و شهرداری بایستی به مردم در این مناطق ارائه خدمات داشته باشد اظهار داشت: جمعیت شهر الیگودرز 92 هزار نفر است.
پیگیری برای بازنگری طرح شهری الیگودرز
وی با بیان اینکه 197 هکتار از مجموعه و محدوده خدمات شهری الیگودرز با تهیه طرح بازنگری شهر حذف شد عنوان کرد: با توجه به اینکه زمین در محدوده شهر الیگودرز کم است، این میزان حذف زمین از محدوده شهری، موجب افزایش قیمت زمین شده است.
شهردار الیگودرز با بیان اینکه الان در شهر الیگودرز زمین برای ساخت و ساز جدید کم داریم ادامه داد: در حال حاضر پیگیر بازنگری طرح شهری الیگودرز هستیم، اقدامات و برنامه‌ها در این رابطه انجام شده و تا یک سال آینده این بازنگری طرح شهر الیگودرز انجام و محدوده حذف شده به مجموعه شهری الیگودرز الحاق خواهد شد و مشکل کمبود زمین هم در شهر الیگودرز رفع خواهد شد.
بسحاق با تاکید بر اینکه در کنار این امر بازنگری طرح تفضیلی شهر الیگودرز را استارت زده‌ایم بیان داشت: اگر 197 هکتار یاد شده به محدوده شهری الیگودرز برگردد، بر روی قیمت زمین در شهر تأثیرگذار خواهد بود.
وی در ادامه سخنان خود گفت: 18 هکتار نیز به محدوده شهری الیگودرز برای ساخت واحدهای مسکن ملی اضافه خواهد شد، این میزان زمین نیز برای ساخت دو هزار و 500 واحد مسکن ملی در نظر گرفته شده است.
احداث پارک 4 هکتاری در شهر
شهردار الیگودرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهرداری الیگودرز از سال 1317 راه اندازی شده و الیگودرز سومین شهر لرستان بوده که در آن شهرداری تأسیس شده است تصریح کرد: 87 سال از تأسیس شهرداری الیگودرز می‌گذرد و به لحاظ جمعیت، الیگودرز پنجمین شهر استان لرستان محسوب می‌شود.
بسحاق در ادامه سخنان خود به سرانه فضای سبز در شهر الیگودرز اشاره کرد و بیان داشت: سرانه فضای سبز در شهر الیگودرز به ازای هر نفر متأسفانه زیر میانگین کشوری است، این عدد در شهر الیگودرز هفت متر برای هر نفر است که این عدد در کشور 12 متر مربع است.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه فضای سبز شهر الیگودرز تصریح کرد: امسال احداث یک پارک چهار هکتاری را در شهر الیگودرز در دستور کار قرار داده‌ایم.
شهردار الیگودرز با تاکید بر اینکه احداث این پارک چهار هکتاری در شرف تکمیل است گفت: اگر این پارک تکمیل و احداث شود، مقداری سرانه فضای سبز در شهر الیگودرز افزایش پیدا خواهد کرد.
بسحاق بیان داشت: این پارک چهار هکتاری تا هفته دولت در شهر الیگودرز به مرحله افتتاح و بهره برداری خواهد رسید.
حقوق معوق نداریم
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تعداد نیروی انسانی مشغول به کار در مجموعه شهرداری الیگودرز عنوان کرد: در مجموع 406 نفر نیروی شرکتی، رسمی و حجمی در مجموعه شهرداری الیگودرز فعالیت دارند.
شهردار الیگودرز با بیان اینکه بالغ بر 134 نفر از این تعداد نیروی رسمی هستند گفت: 169 نفر نیروی حوزه خدماتی، تاسیساتی و عمرانی، حدود 104 نفر نیز نیروی فضای سبز هستند که در حال حاضر مشغول به کار هستند.
بسحاق در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ماهانه 3.5 میلیارد تومان از سوی شهرداری حقوق به مجموعه نیروهای شهرداری پرداخت می‌کند افزود: همچنین بیش از یک میلیارد تومان نیز بابت بیمه نیروها شهرداری پرداخت می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری الیگودرز بابت حقوق نیروها معوقه ندارد بیان داشت: امسال در شهرداری الیگودرز یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را در دستور کار خود قرار دادیم.
بهره‌برداری از پارک خانواده در هفته دولت
شهردار الیگودرز با اشاره به اینکه با همکاری و هم فکری اعضای شورای اسلامی شهر الیگودرز، تکمیل پروژه‌های نیمه کاره شهر الیگودرز را در اولویت قرار داده‌ایم عنوان کرد: بین دو تا سه پروژه نیمه کاره داشتیم که برای تکمیل در دستور کار قرار گرفته‌اند.
بسحاق، یکی از این پروژه‌های نیمه کاره را احداث پارک خانواده برشمرد و عنوان کرد: این پروژه از سال 1384 کلنگ زنی شده که متأسفانه سالهای متوالی نیمه کار باقی مانده است.
وی گفت: وسعت این پارک نیز چهار هکتار است که شامل زمین چمن مصنوعی فوتبال، ساختمان رفاهی، رختکن، نماز خانه، سرویس بهداشتی، کافی شاپ، سیستم آبیاری و… است.
شهردار الیگودرز با تاکید بر اینکه زمین چمن این مجموعه به مرحله تکمیل و افتتاح رسیده است ادامه داد: حدود 1.5 هکتار چمن در این رابطه در حال ایجاد است و مجموع اعتباری که امسال برای این پروژه در نظر گرفته شده تا تکمیل شود چهار میلیارد تومان است.
بسحاق ادامه داد: البته برای تأمین روشنایی این پارک نیز 1.5 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: این پارک خانواده بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در هفته دولت به مرحله تکمیل و افتتاح خواهد رسید.
بسحاق با اشاره به پیگیری برای احداث پارک بانوان در شهر الیگودرز عنوان کرد: فراخوان احداث این پارک در حال انجام است و برای اولین بار امسال کلنگ احداث پارک بانوان به زمین زده خواهد شد.
رشد 50 درصدی بودجه شهرداری
شهردار الیگودرز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سال 1400 میزان بودجه شهرداری الیگودرز 65 میلیارد تومان بوده که این عدد در سال جاری 112 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
بسحاق با اشاره به اینکه از این میزان 45 میلیارد تومان برای حوزه عمرانی در نظر گرفته شده است بیان داشت: همچنین ما بقی این بودجه نیز در حوزه جاری در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در قالب این 45 میلیارد تومان، پروژه‌های مهمی را در شهر در دستور کار قرار داده‌ایم، در مجموع بودجه شهرداری الیگودرز طی امسال نسبت به سال گذشته رشد 50 درصدی داشته است.
شهردار الیگودرز یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی در شهر الیگودرز را ساماندهی ورودی و خروجی‌های شهر الیگودرز برشمرد و عنوان کرد: پروژه ساماندهی ورودی شهر الیگودرز از سمت اصفهان در شرف تکمیل است و تقریباً بین 60 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
اجرای پروژه‌های عمران شهری
بسحاق گفت: همچنین پروژه ساماندهی ورودی شهر الیگودرز از سمت ازنا به طول 2.5 کیلومتر نیز فعال است، پیمانکار در آن در حال فعالیت است.
وی با اشاره به پروژه ساماندهی ورودی شهر الیگودرز از سمت خمین نیز بیان داشت: برای این پروژه نیز امسال یک میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم.
شهردار الیگودرز با تاکید بر اینکه در مجموع سه پروژه ساماندهی ورودی شهر الیگودرز داریم گفت: دو مورد از آنها در شرف تکمیل است و یک مورد دیگر (ورودی سمت خمین) نیز به زودی استارت کار در آن زده خواهد شد و این پروژه نیز تا پایان فصل عمرانی تکمیل خواهد شد.
بسحاق در ادامه با اشاره به پروژه احداث رستوران گردان در شهر الیگودرز تصریح کرد: این پروژه نیز در دو طبقه، 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی عنوان کرد: این پروژه رستوران گردان نیز تا پایان فصل عمرانی به نتیجه خواهد رسید.
آسفالت معابر و خیابان‌های شهر
شهردار الیگودرز در ادامه سخنان خود با اشاره به آسفالت معابر و خیابان‌های شهر الیگودرز بیان داشت: امسال بالغ بر 25 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر و خیابان‌های شهر الیگودرز در نظر گرفته‌ایم.
بسحاق با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته 2.5 برابر اعتبار برای آسفالت معابر و خیابان‌های شهر در نظر گرفته‌ایم گفت: این امر به صورت محله محور در حال انجام است.
وی با در ادامه با اشاره به فعالیت کارخانه آسفالت شهرداری الیگودرز گفت: همچنین در کنار این امر، دو پیمانکار در شهر در حال فعالیت هستند و امیدواریم امسال بتوانیم رضایت نسبی مردم را در حوزه آسفالت معابر و خیابان‌های شهر کسب کنیم.
شهردار الیگودرز با اشاره به حمایت‌های نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی از اقدامات و برنامه‌های مجموعه شهرداری تصریح کرد: با این حمایت‌ها و دعوت از رئیس بازآفرینی شهری کشور به الیگودرز، 200 تن قیر رایگان برای محلات شهر الیگودرز اختصاص پیدا کرد.
بسحاق در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه مقرر شده که در صورت ایجاد زیرساخت‌های لازم این میزان قیر برای شهر الیگودرز در نظر گرفته شود گفت: این میزان قیر و آسفالت نیز به طور عمده برای محلات حاشیه نشین و دارای معابر و خیابان‌های خاکی در نظر گرفته می‌شود.
لزوم پرداخت طلب‌های شهرداری توسط ادارات
وی با اشاره به تولید مصالح شن و ماسه، بتن، قطعات بتنی و ایجاد کارخانه آسفالت جدید در شهر الیگودرز عنوان کرد: در این صورت شاهد درآمد پایدار برای مجموعه شهرداری الیگودرز خواهیم بود.
شهردار الیگودرز با اشاره به یک سری پروژه‌های مشارکتی در دستور کار نیز بیان داشت: اگر بتوانیم بخش خصوصی را در این رابطه پای کار آوریم، شاهد درآمد پایدار در مجموعه شهرداری الیگودرز خواهیم بود.
بسحاق با اشاره به طلب 200 میلیارد تومانی شهرداری الیگودرز از ادارات مختلف تصریح کرد: همچنین در رابطه با عوارض، از مردم بالغ بر 17 میلیارد تومان طلب داریم.
وی با تاکید بر ضرورت پرداخت این میزان طلب از سوی ادارات و مردم بیان داشت: از مجموع 33 هزار واحد مسکونی در شهر الیگودرز تنها 25 درصد از آنها عوارض خود را به موقع پرداخت می‌کنند.
شهردار الیگودرز در ادامه سخنان خود میزان بدهی شهرداری الیگودرز در سال گذشته را بالغ بر 52 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بیشترین بدهی شهرداری به سازمان تأمین اجتماعی، آرای صادره دادگستری، پیمانکاران، دارایی، مالیات و… بود.
بسحاق افزود: از مجموع 52 میلیارد تومان بدهی، 25 میلیارد تومان را پرداخت کرده‌ایم و حدود 30 میلیارد تومان دیگر باقی مانده است.
تعمیر ماشین آلات شهرداری
وی در ادامه سخنان خود به وضعیت ماشین آلات شهرداری الیگودرز اشاره کرد و گفت: متأسفانه ماشین آلات شهرداری الیگودرز بسیار فرسوده است و این شهرداری فاقد ماشین آلات عمرانی قابل قبول است.
شهردار الیگودرز با تاکید بر اینکه کل دارایی شهرداری الیگودرز در حوزه ماشین آلات عمرانی چهار دستگاه کمپرسی است و چند بار از طریق سازمان شهرداری‌های کشور برای اختصاص این ماشین آلات پیگیری کرده‌ایم گفت: قول‌هایی به ما داده‌اند، اما متأسفانه هنوز به سرانجام نرسیده است.
بسحاق با بیان اینکه حوزه ماشین آلات خدمات شهری الیگودرز نیز فرسوده بوده است که سال گذشته همه آنها را تعمیر اساسی کردیم و ناوگان خدمات شهری را تقریباً تعمیر کرده‌ایم افزود: چهار دستگاه ماشین آلات جمع آوری زباله و دو دستگاه ماشین آلات جمع آوری لجن داریم که در سطح شهر مشغول به کار هستند.
وی بیان داشت: همچنین شهرداری دو دستگاه آمبولانس در شهر الیگودرز دارد، دو دستگاه دیگر را هم از بخش خصوصی اجاره کرده‌ایم.
برنامه‌ریزی برای تهیه اطلس سرمایه‌گذاری در شهرداری
شهردار الیگودرز از پیگیری و برنامه ریزی برای تهیه اطلس سرمایه گذاری در شهرداری الیگودرز خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار جاروی مکانیزه را به خدمات شهری الیگودرز اضافه کردیم.
بسحاق با اشاره به جایگاه مطلوب شهرداری الیگودرز در جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در لرستان عنوان کرد: این امر در الیگودرز به حداقل رسیده و شبانه روز گشت‌های شهرداری در این رابطه در سطح شهر فعال هستند.
وی با اشاره به ساماندهی دست فروشان از سوی شهرداری الیگودرز در پنج محله گفت: پیگیر هستیم که اقدام به ایجاد شهرک صنوف آلاینده در خارج از شهر الیگودرز با همکاری بخش خصوصی کنیم.
شهردار الیگودرز از رضایت مردم از اقدامات و اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر الیگودرز خبر داد.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/255244/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

قتل یک نفر بر اثر تیراندازی افراد ناشناس در الشتر

مشاهده چهار قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه + فیلم

تصاویری از گشت و گذار 4 قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان + فیلم

قتل مردِ جوان با شلیک افراد ناشناس در لرستان

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه + فیلم

افزایش 5000 تنی تولیدات باغی در لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان برکنار شد

(ویدیو) ثبت تصاویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان

ثبت تصاویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان تغییر کرد

مشاهده چهار قلاده خرس قهوه‌ای در این استان

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بدن انسان تا چه حد قادر به تحمل گرما می باشد؟

مغز هسته زردآلو را بخوریم یا نه؟ خواص مغز هسته زردآلو چیست؟

نکاتی مهم در مورد ضدآفتاب ها و طریقه مصرف آنها

چند نکته برای رهایی از شر یبوست مزمن

مکمل های طبیعی برای مبارزه با افسردگی

7 نشانه ابتلا به سیروز کبدی

3 راهکار مهم برای رشد سریع تر ناخن ها

تاثیر توت فرنگی روی پوست

پزشک خوب| استارت آپی که حوزه سلامت روان را متحول کرد

مراقبت های بعد از لمینت و کامپوزیت دندان

آشنایی با اسکولیوز و راه های درمان آن

خطرات ناشی عدم استفاده درست از کالسکه و صندلی ماشین کودک

روش تضمینی برای درمان ریزس مو سکه ای

کاشت مو، انواع روشها و هزینه عمل کاشت مو

چطور در خانه تکانی از پوست خود مراقبت کنیم؟

خطرناک ترین شوینده های خانه تکانی کدامند؟

خواص بی نظیر شوید خشک برای سلامتی بدن

تخصصی ترین پلتفرم برای نوبت دهی و مشاوره آنلاین حوزه زیبایی

با این تغذیه خواب آلودگی بهاری را از بین ببرید

علائم آلرژی بهاری را می شناسید؟

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

قتل یک دندان‌ساز در الشتر

افزایش 5 هزار تنی تولیدات باغی در لرستان

لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

نجات دو کوهنورد در ارتفاعات شیرز لرستان

تأمین سوخت مورد نیاز 414 سورتی پرواز در لرستان

آغاز فصلی نو یا انتخابی مصلحتی در ورزش زورخانه ای لرستان

قتل یک نفر با شلیک افراد ناشناس در لرستان

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است