ندای لرستان

آخرين مطالب

افتتاح بیش از 1247 هزار میلیارد تومان پروژه هفته دولت در لرستان سياسي

افتتاح بیش از 1247 هزار میلیارد تومان پروژه هفته دولت در لرستان
  بزرگنمايي:

ندای لرستان -  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: در هفته دولت بیش از 1247 هزار میلیارد تومان پروژه افتتاحی در دستور کار داریم.
دکتر بهرام ستاری دستنایی پیش از ظهر امروز در شورای اطلاع‌رسانی لرستان که با حضور استاندار استان و جمعی از مدیران استان که در سالن جلسات استانداری لرستان و اصحاب رسانه برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری شهادت سرو و سالار آزادگان جهان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت بازگشت سرافرازانه آزادگان به کشور، اظهار کرد: اصحاب رسانه و تبلور قلم آنان هم در شهیدان حسن باقری، غلامرضا رهبر، علیرضا حیدریان و شهید محمود صارمی که الگویی برآمده از لرستان و افتخاری برای این استان بوده هویداست.
وی تصریح کرد: همه ما بر مبنای رسالتی که این شهدا چه در بحث نخبگی مثل شهید حسن باقری، چه در بحث رشادت‌گونه مثل شهید غلامرضا رهبر، چه در بحث روایت‌گری مثل شهید علیرضا حیدریان و چه در بحث الگویی مثل شهید صارمی قطعا در عرصه رسانه‌ای مورد توجه قرار خواهند گرفت و افتخارمان بر این است که در این راستا بتوانیم حرکت مثبتی داشته و گام موثری برداریم.
آگاهی بخشی در عرصه اطلاع رسانی وظیفه خبرنگاران را دو چندان می‌کند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در ادامه با بیان اینکه نظام مردمی که برگرفته از آرای مردمی است براساس توصیه حکیمانه مقام معظم رهبری این است که هرچه آگاه‌تر باشد قطعا می‌تواند پای انقلاب و نظام گام‌های موثر و مثبتی را بردارد و این آگاهی‌بخشی در عرصه اطلاع رسانی وظیفه خبرنگاران را دو چندان می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز اگر مردم در عرصه‌های مختلف پای نظام و انقلاب خود ایستاده‌اند به خاطر ایفای نقش تاثیرگذار اصحاب رسانه در عرصه‌های مختلف بوده که مردم را با آن آگاهی وارد عرصه کرده است و قطعا ملت آگاه، رسانه آگاه، روشن و بصیری دارد.
ستاری دستنایی با اشاره به چالش‌های پیش‌روی خبرنگاران استان، اظهار کرد: بررسی این مهم را در دستور کار قرار می‌دهیم و البته هماهنگی‌ها دو طرفه برای استمرار و پیگیری این امر ضرورت دارد.
وی اضافه کرد: هفته آینده قبل از اجرای برنامه‌های هفته دولت شورای اطلاع‌رسانی ویژه‌ای پیرامون مباحثی که در این جلسه طرح موضوع شد تشکیل و به خیلی از چشم‌اندازهایی که مدنظر شما خبرنگاران است خواهیم پرداخت.
اطلاع رسانی و مستندسازی عزاداری‌های مردم لرستان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در ادامه از اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه و مستندسازی و ثبت عزاداری‌های مردم لرستان توسط عکاسان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تقدیر و خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه بسیار ظریف و زیبا نقش بی‌بدیل تاسوعا و عاشورا را به ثبت رساندند، در این راستا از رسانه‌ها و هیات‌های مذهبی استان تشکر می‌کنم.
ستاری دستنایی اضافه کرد: شورای اطلاع‌رسانی وظیفه اطلاع‌رسانی را بر عهده دارد و در این شورا از هر معاونتی نماینده‌ای حضور دارد تا مطالب و اقدامات مربوط به خود را بیان و پاسخگوی اصحاب رسانه باشد.
وی بر راه‌اندازی کمیته پیگیری و استمرار آن تاکید کرد و ادامه داد: در جلسات گذشته سه محور در دستور کار قرار داده شد که یکی از آنها تشکیل کمیته پیگیری از سوی اصحاب رسانه بود تا اطلاعات لازم، تبدیل وضعیت‌ها و شکایات را به ما دهند و به آنها بپردازیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: هرکدام از دوستان رسانه مورد شکایتی داشتند و اطلاع پیدا کردیم بلافاصله ورورد پیدا و رسیدگی شده است.
پروژه‌های قابل افتتاح استان در هفته دولت
ستاری دستنایی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح استان در هفته دولت، اظهار کرد: در این هفته بیش از 1247 هزار میلیارد تومان پروژه افتتاحی در دستور کار داریم.
وی در ادامه با بیان اینکه همه معاونت‌های استانداری لرستان فعال و شبانه‌روزی تلاش می‌کنند که این تلاش آنان قابل تقدیر است، گفت: البته اختلاف‌نظرهایی در بحث‌های اجرایی وجود دارد که امری طبیعی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در خصوص سرکشی به برخی پروژه‌های حوزه عمرانی استان گفت: در زیر مجموعه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان، مدیرکلی تحت عنوان پدافند غیرعامل وجود دارد که کار اساسی آنها پیشگیری از برخی وقایع و حوادثی است که رخ می‌دهد و آسیب‌شناسی دستگاه‌های اجرایی و پروژه‌های عمرانی نظیر آب و برق ضروری است.
ستاری دستنایی بیان کرد: اگر در برخی سفرها به این پروژه‌ها سرکشی می‌کنیم نه به این خاطر که رسالت کاریمان نیست بلکه به این دلیل است که باید نقایص را از طریق پدافند غیرعامل پیگیری و تعیین تکلیف کنیم.
شناسایی 62 نقطه آسیب اجتماعی در لرستان
وی با اشاره به اینکه هیچ کدام از کارگروه‌های حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی لرستان معطل نیست به گونه‌ای که در حوزه معاونت سیاسی اجتماعی با حمایت استاندار لرستان، طرح فقر مطلق آغاز شده و با توجه به اینکه فقر مطلق آسیب جامعه است همه تلاشمان این است که بتوانیم این مقوله را به سرانجامی برسانیم، افزود: اعلام کردیم افرادی که زیر 500 هزار تومان درآمد ماهیانه دارند ثبت‌نامشان انجام و در دست بررسی و اقدام، قرار گیرند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه طرح محرومیت‌زدایی موضوعی است که در حوزه عمرانی و به تبع آن در حوزه اجتماعی تحت عنوان توانمندسازی مطرح است و در این راستا 62 نقطه آسیب اجتماعی در استان شناسایی شده که با همکاری شرکت بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی در کشور و به تبع آن در استان این مهم آغاز شده و در بحث شورای محله، خانه محله و مسئول محله‌ای این فعالیت‌ها از صفر تا 100 در حال انجام است.
ستاری دستنایی با بیان اینکه در طرح محرومیت‌زدایی موضوعات آب آشامیدنی، جاده دسترسی، سرپناه و بیمه در دستور کار قرار گرفته و این موارد از طریق کمیته امداد حضرت امام (ره)، بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) انجام شده است، افزود: در این راستا دستگاه‌های پشتیبانی مشخص شده و دبیرخانه آن در حوزه اجتماعی قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: از طریق طرح محرومیت‌زدایی 2020 نقطه آسیب‌ اجتماعی در کشور شناسایی شده که باید تا پایان 1404 تعیین تکلیف و به سرانجام برسند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اضافه کرد: قطعا نقیصه‌های سیاسی اجتماعی را می‌پذیریم و با جان دل در راستای رفع آنها تلاش خواهم کرد اما هیچ کار معطلی در این حوزه نداریم.
تشکیل خانه احزاب در لرستان
ستاری دستنایی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت تشکل‌های سیاسی در لرستان با بیان اینکه تاکنون پنج کار را انجام داده و اگر چه به نتیجه عملیاتی نرسیدند اما برای اینکه بتوانیم شناسنامه احزاب در لرستان به روز کنیم در تمام شهرستان‌ها اطلاعات احزاب جمع‌آوری و به روز رسانی شده که پس از تجمیع و جمع‌بندی نهایی و مشخص شدن تشکل‌های فعال و نیمه‌فعال با حضور استاندار لرستان، اولین جلسه را با احزاب برگزار و خانه احزاب را تشکیل خواهیم داد تا این کار معطل نماند و به نتیجه‌ای برسیم.
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح اقتصادی در لرستان گفت: زحمات بسیاری زیادی در این راستا اصحاب رسانه و حوزه‌های مختلف استانداری لرستان متحمل شدند اما نکته قابل توجه مصوبات سفر هیات دولت به استان و پروژه‌های اقتصادی (زودبازده، میان مدت و بلند مدت) است که نتیجه آن را در جلسه بعدی به رسانه‌ها ارائه خواهیم داد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان خاطر نشان کرد: همه کارهایی که در استان در حال شکل‌گیری و پیگیری است مرهون زحمات همگان از جمله اصحاب رسانه، ارباب جرائد، پیگیری‌های استاندار لرستان و مجموعه استانداری است، به عنوان نمونه مدیریت ارشد استان با پیگیری‌های مستمر در تهران پروژه‌هایی نظیر سد معشوره و راه‌آهن را از دستور به مصوبه تبدیل کردند که اینمهم می‌تواند در آینده استان مثمر ثمر باشد و همه این تلاش‌ها ستودنی و قابل تقدیر هستند.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/254911/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

شهیدی که در جبهه به نیازمندان انفاق می‌کرد

دانش‌آموز لرستانی قهرمان فردای ایران شد

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

خرم‌آباد در انتظار ساخت 2 سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!

برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی

آغاز ماراتن آزمون سراسری در لرستان

پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل

آغاز ماراتن علمی 35561 داوطلب آزمون سراسری در لرستان

کشف و ضبط 10 کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد

تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

47 قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند

کاهش 33 میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان

302 کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

کشف 400 میلیارد کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان

توزیع 3 هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

آخرین خبر‌ها از 2 ایستگاه پمپاژ آب پلدختر

برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان