ندای لرستان

آخرين مطالب

پروژه‌های دارای فرصت سرمایه‌گذاری لرستان به هلدینگ‌های کشوری عرضه می‌شوند / استان نیازمند ایجاد نهضت سرمایه گذاری است اجتماعي

پروژه‌های دارای فرصت سرمایه‌گذاری لرستان به هلدینگ‌های کشوری عرضه می‌شوند / استان نیازمند ایجاد نهضت سرمایه گذاری است
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - رئیس اتاق بازرگانی لرستان با بیان اینکه در استان لرستان نیازمند ایجاد نهضت سرمایه گذاری هستیم، گفت: با هماهنگی استانداری بنا داریم پروژه‌های دارای فرصت سرمایه گذاری لرستان را به هلدینگ ها و شرکت‌های کشوری عرضه کنیم. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد ، حسین سلاح‌ورزی عصر امروز در نشست خبری اظهارداشت: واقعیت این است که در 50 سال گذشته کشور در چرخه تله رشد پایین اقتصادی و نرخ پایین سرمایه‌گذاری گرفتار شده است که ریشه این مشکلات تورم ایجاد شده در کشور طی 50 سال گذشته است.
وی افزود: طی سال‌های گذشته هر دولتی که روی کار آمده و سعی در رفع مشکلات کشور داشته به دلایل مختلفی از جمله جنگ تحمیلی و دوره‌های مختلف تحریم ها عملاً اتفاقی نیفتاده است به دلیل اینکه دولت‌ها با اولویت قرار دادن سیاست‌های رفاهی عموم مردم منجر به کسری عمیق بودجه شده‌اند و این کسری بودجه به شکل تورم خود را نشان داده است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: طی سال‌های گذشته استان لرستان نه تنها از فضای ایجاد شده در اقتصاد کشور مستثنی نبوده بلکه به دلایل مختلف زیر ساختی از نظر نرخ بالای بیکاری، پایین بودن درآمد سرانه و عدم سرمایه‌گذاری و توان وام دهی کافی بانک‌ها کمتر توسعه یافته است. 
وی با بیان اینکه واقعیت این است به وضعیت کشور و به تبع استان لرستان امیدوار هستم بیان کرد: اگر دولت سیزدهم در سیاست حذف ارز ترجیحی که در پیش گرفته ثابت قدم باشد به طور یقین سال آینده می‌توانیم شاهد کاهش رشد نرخ تورم باشیم. 
سلاح‌ورزی با بیان اینکه حذف ارز 4200 تومانی در دولت سیزدهم کار بزرگ و موثری است گفت: اگر در حذف ارز 4200 تومانی کج سلیقگی‌هایی که سبب اثر گذاری بر قیمت‌ها شد، اتفاق نمی‌افتاد به طور یقین تبعات حذف ارز 4200 تومانی که حتما منجر به کاهش کسری بودجه و تورم خواهد شد نمود بیشتری داشت. 
وی تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم چنانچه تورم در کشور کنترل شود نا اطمینانی در اقتصاد کاهش پیدا می‌کند احتمال رشد سرمایه‌گذاری اقتصاد پایدار در کشور و لرستان اتفاق خواهد افتاد. 
رویکرد آستان قدس رضوی در ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه راهبردی و بلندمدت است تأمین مواد اولیه و سرمایه در گردش 2 نیاز مهم برای رونق اقتصادی کرمانشاه است 5 میلیارد دلار برای ایجاد پارک جامع پتروشیمیایی متانول در هرمزگان سرمایه‌گذاری می‌شود رئیس اتاق بازرگانی لرستان خاطر نشان کرد: در استان لرستان به نوعی شاید یک پنجره فرصت تاریخی برای استان با وجود استاندار واغلب مدیران ارشد و اثر گذار بومی فراهم شده است که می‌توانند با توجه به شناخت کافی و تعصبی که نسبت به استان دارند می‌توانند فرصت خوبی برای استان باشند. 
وی اظهار داشت: با توجه به سهم لرستان از سرزمین، منابع طبیعی و جمعیت کشور به صورت نرمال و منصفانه قاعده براین است که جایگاه لرستان در جدول توزیع برخورداری اقتصادی در میانه جدول باشد ولی واقعیت این است سهم لرستان همیشه از نظررشد اقتصادی تقریباً نصف سهم نرمال ولی سهم بیکاری استان دو برابر رنج نرخ بیکاری کشوراست و همیشه جز دو یا سه استان آخر کشورهستیم. 
سلاح‌ورزی افزود: هیچ دست غیب و دولتی نمی‌تواند ظهور کند که مشکلات و عقب‌ماندگی های مطرح شده لرستان را جبران کند و تنها با سرمایه‌گذاری این عقب ماندگی‌ها جبران می‌شود، و شاید به طور متوسط باید سالیانه حدود 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در استان اتفاق بیفتد که پس از یک دوره 5 ساله مردم احساس کنند بیکاری در استان کمتر و رفاه مردم بیشتر شده است. 
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در استان لرستان نیازمند ایجاد نهضت سرمایه‌گذاری جهت ترویج اینکه لرستان بستر خوبی برای سرمایه گذاری است هستیم عنوان کرد: طی 2 ماه آینده با هماهنگی استانداربنا داریم مجموعه پروژه‌ها و طرح‌هایی که دستگاه‌های اجرایی استان به عنوان فرصت‌های سرمایه گذاری دارند دریک همایش که در تهران برگزار می‌شود به هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری عرضه کنیم که امیدواریم شروعی برای جذب سرمایه گذار و تامین مالی پروژه ها باشد. 
انتهای پیام/645/ی

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/254742/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

جوی آرام و پایدار در لرستان

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

بازدید استاندار لرستان از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

غبارروبی گلزار شهدا خرم‌آباد با حضور استاندار جدید لرستان

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد

مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان

حضور بیش از 60 پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان

اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است

دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

افزایش 93 درصدی سطح زیر کشت کلزا در سلسله

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد