ندای لرستان

آخرين مطالب

خیمه‌های عزا در لرستان برافراشته شد/ ارادتمندان امام حسین(ع) آماده بیعتی دوباره فرهنگي

خیمه‌های عزا در لرستان برافراشته شد/ ارادتمندان امام حسین(ع) آماده بیعتی دوباره
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خیمه‌های عزاداری سیدالشهدا(ع) در سطح شهرهای استان لرستان برافراشته شده و بار دیگر ارادتمندان امام حسین(ع) آماده بیعت هستند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، روزها به سرعت می گذرد و محرمی دیگر از راه می رسد، محرم ماه اشک‌های بی اختیار، ماه گریه بر مظلومیت امام حسین(ع)، ماه گریستن بر غربت اسرای کربلا، ماه هم ناله شدن با مادر علی اصغر(ع)، ماهی که ارادتمندان و عاشقان امام حسین(ع) و یارانش در این ایام بر سر و سینه می‌زنند و به یاد مظلومیت سیدالشهدا(ع) به عزاداری می پردازند.
گذشت بیش از هزار و 400 سال از واقعه کربلا و عاشورا نه تنها نتوانسته آتش عشق حسین در دل‌های ارادتمندان را کم کند بلکه هر ساله این عشق شعله ورتر می شود و از سراسر دنیا محبان سرور و سالار شهیدان خالصانه تر به عزاداری می پردازند.
عشق به حسین قصه دیروز و امروز نیست، این عشق نهفته در سینه همه عاشقان حسینی است که از همان کودکی در روضه های عزاداری حضور داشته اند، این حب حسینی نسل به نسل و سینه به سینه گشته و امروز نوزادانی را می بینیم که در همایش شیرخوارگان حسینی با سربندهایی مزین به نام ائمه اطهار(ع) با خاندان امام حسین(ع) بیعت می کنند.

ندای لرستان

نسیم ماه محرم وزیده است، در هر کوی و برزن بیرق های عزا برافراشته شده اند، نوجوانان و جوان زیادی به استقبال محرم رفته اند و خیمه ها را برپا کرده اند، ایستگاه های صلواتی هم برای پذیرایی از زائران عزاداری راه اندازی شده اند و چه زیباست نوای یا حسین که از هر موکب و حسینه ای به گوش می رسد، چه زیباست این همه شور حسینی که در وجود همه جوانان و نوجوانان به اوج می رسد و زیباتر اینکه هر کدام از همین ارادتمندان برای عرض ارادت و برپایی بهترین مراسم عزاداری هر آنچه در توان دارند را به کار می گیرند.
به رسم هر ساله خانه های زیادی سیاهپوش می شوند و سقاخانه ها یکی پس از دیگری با پارچه های سبز و سیاه آماده عزاداری عزاداران امام حسین(ع) شده اند، از مغازه ها و خیابانها گرفته تا مساجد و تکایا و حسینه ها به نشانه محرم پرچمی منقش به نام امام حسین(ع) را برافراشته اند.
بازار هم این روزها حال و هوای محرمی به خود گرفته، از طبل های چیده شده تا انواع پرچم ها و لباس های مشکی و کودکانی که در این روزها بی تاب خریدن لباس و طبل هستند تا به عنوان کوچکترین عزاداران حسینی، دینِ خود را ادا کنند.
امام حسین(ع) بزرگترین آموزگار درس اخلاق
امام حسین(ع) آموزگار اخلاق بود، بزرگ مردی که برای احیای اسلام و ارزشهای دینی در واقعه عاشورا جان خود را تقدیم کرد و تا ابد هیچگاه این مظلومیت فراموش نمی شود چرا که از روز عاشورا و پس از شهادت سیدالشهدا(ع) تاکنون، انسان های زیادی با تاسی از راه و روش امام حسین(ع) و آموزه های مکتب عاشورا به سعادت رسیده اند.
حجت الاسلام محمد پیریایی کارشناس دینی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: یکی از مهمترین شاخصه های محرم که ایجاد شور و هیجان در وجود جوانان می کند به دلیل حال و هوای معنوی و مذهبی است که ایجاد می شود چرا که امام حسین(ع) انسانی کامل و محب خدا بودند و همین سبب شده تا حب سید الشهدا(ع) در دلهای همه مردم نفوذ داشته باشد.
وی افزود: امام حسین(ع) احیاگر اسلام ناب محمدی بود، اسلامی که تا قبل از این دستخوش پادشاهی و تغییر رویه دینی قرار گرفته بود و عده ای سعی کردند تا این اسلام را به حاشیه ببرند اما امام حسین(ع) در واقعه کربلا برخاست و در قیام عاشورا غوغایی به پا کرد که تا ابد این قیام فراموش نمی شود.
کارشناس دینی تصریح کرد: ظلم ستیزی از دیگر صفات بارز امام حسین(ع) است و ایشان محور آزادی و احیاگر اسلام بودند و توانست با تقدیم جان خود، احکام دین و اسلام را نجات دهد از همین رو از خردسالان گرفته تا جوانان و پیرغلامان در تلاش هستند تا در مسیر خدمت به امام حسین(ع) به عنوان یک عزادار گام بردارند.
حجت الاسلام پیریایی خاطرنشان کرد: شرکت در مجالس عزاداری امام حسین(ع) و هر کاری که سبب شود تا امام حسین(ع) بیشتر معرفی گردد و انسان را از خطا دور کند و به انسانیت نزدیک نماید، از شعائر الهی است.
وی بیان کرد: عزاداری های ایام محرم دارای جنبه های اجتماعی، اخلاقی، اعتقادی و معنوی بوده و با توجه به اینکه امام حسین(ع) احیاگر تمام صفات انسانی است، در این ایام از همه طیف ها و قشرها در هر سن و سالی برای شهادت امام حسین(ع) بر سر و سینه زده و به عزداری می پردازند.

ندای لرستان

امام حسین(ع) برای احیای دین جان خود را تقدیم کرد
کارشناس دینی با اشاره به حضور بی نظیر جوانان در این مراسم گفت: یکی از مهمترین دلایلی که سبب می شود تا جوانان پرشور آماده عزاداری ماه محرم باشند به این دلیل است که امام حسین(ع) والاترین صفات اخلاقی را احیا کرد، امام حسین(ع) به خاطر حفظ اسلام، اخلاق و کرامات و همچنین حفظ دین جان خود را تقدیم کرد و همین از خودگذشتگی بزرگترین عاملی است که همه انسانها را به عزاداری در این ماه سوق می دهد.
حجت الاسلام پیریایی خاطرنشان کرد: سیدالشهدا(ع) در صداقت گفتار و عمل آنقدر مشهور است که همه می دانند حتی طفل شش ماه هم در واقعه کربلا به شهادت رسید و در واقع امام حسین(ع) برای احیای دین جان خود را تقدیم کرد و همین صداقت یکی از عوامل حب و علاقه جوانان به این امام بزرگوار شده است.

ندای لرستان

راه اندازی هیات های سیار روضه در مناطق محروم و روستاها
محمد حسین وحیدی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: در استان لرستان دو هزار هیات مذهبی فعال وجود دارد که در این راستا گردهمایی هیات ها برگزار می شود، همچنین کارگاه هایی برای مداحان و مبلغان نیز برگزار می گردد.
وی افزود: درایام محرم و صفر تعدادی مبلغ به استان اعزام می شوند که در محورهای مشخص شده و تبلیغ و ترویج دین اقدام می کنند.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان تصریح کرد: برگزاری محافل انس با قرآن، مسابقه کتابخوانی، همایش نوگلان حسینی، همایش شیرخوارگان، برپایی ایستگاه سلامت معنوی، پویش پرچم در هر منزل، همایش دختران زینبی بخشی از برنامه های ایام عزاداری سید الشهدا(ع) در لرستان است.
وحیدی بیان کرد: در همین ایام برنامه ریزی شده تا روضه سیار توسط گروه های جهادی و مبلغان در مناطق محروم برگزار شود که مهمترین هدف در ایام محرم و صفر، تمرکز بر مردمی سازی فعالیت های عزاداری است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/254018/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور

وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان

کمیته انضباطی؛ خیبری‌ها 100 میلیون جریمه شدند

انهدام باند سارقان در خرم‌آباد

تجمع مردمی حمایت از «طرح نور» در خرم‌آباد برگزار می‌شود

افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته

نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد

اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند

افزایش 35 درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد

توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم

استاندار لرستان: توانمندسازی افراد کم‌بضاعت جامعه در اولویت قرار گیرد

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

شهیدی که در جبهه به نیازمندان انفاق می‌کرد

دانش‌آموز لرستانی قهرمان فردای ایران شد

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

خرم‌آباد در انتظار ساخت 2 سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!

برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی

آغاز ماراتن آزمون سراسری در لرستان

پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل

آغاز ماراتن علمی 35561 داوطلب آزمون سراسری در لرستان

کشف و ضبط 10 کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد

تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

47 قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند

کاهش 33 میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان

302 کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور