ندای لرستان

آخرين مطالب

شهردار تهران در پاسخ به اعضای شورا:

کاهش فاصله شمال و جنوب با جدیت دنبال می‌شود/ صدور ماهانه 6 هزار پروانه ساخت در بافت فرسوده شهرداری تهران

کاهش فاصله شمال و جنوب با جدیت دنبال می‌شود/ صدور ماهانه 6 هزار پروانه ساخت در بافت فرسوده
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - زاکانی با بیان اینکه برنامه‌های ما آرزوهای بزرگ نبوده بلکه واقعیت است، اظهار کرد: کاهش فاصله شمال و جنوب با بازطراحی انجام می‌شود و این موضوع با جدیت دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر ، علیرضا زاکانی در هفتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالات و تذکرات اعضای شورا با بیان اینکه تونل شهید متوسلیان توسط بخش خصوصی انجام می شود، اظهار کرد: بزرگراه شهید شوشتری به صورت مشارکتی انجام می شود که آورده هایی نیز برای ما خواهد داشت. در زمینه بزرگراه شهید بروجردی تملک ها را آغاز کردیم که گشایش ها انجام شود.
شهردار تهران با بیان اینکه در خصوص شهر آفتاب کارکردها افزایش پیدا می کند، خاطرنشان کرد: در این زمینه تعداد نمایشگاه های این مجموعه را افزایش خواهیم داد.
وی با تأکید بر اینکه «تهران، کلانشهر الگوی جهان اسلام» شعار نبوده بلکه چشم انداز است، گفت: مدیریت ما التماسی نبوده بلکه احترامی است. پیش رفتن بر اساس قانون جامع پایتخت زمان بر خواهد بود.
زاکانی همچنین تصریح کرد: ما از فرصت حضور آقای قالیباف در مجلس استفاده خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه برنامه های ما آرزوهای بزرگ نبوده بلکه واقعیت است، اظهار کرد: کاهش فاصله شمال و جنوب با بازطراحی انجام می شود و با جدیت دنبال خواهیم کرد. تحولات بزرگی در منطقه 11 و 17 انجام شده و در منطقه 18 بالغ بر 800 هکتار دستخوش مصوبات کمیسیون ماده پنج قرار گرفته است.
شهردار تهران با اشاره به اینکه طرح ها مصوب شده و آرزو نیست، خاطرنشان کرد: وقتی خیابان قزوین مصوب شد دست آن منطقه باز شد. اصلاح دماوند در اولویت ماست و تغییر آن تحول در چند منطقه است که هرکدام از این اقدامات، کارهای زیادی به شمار می رود.
زاکانی افزود: ما هر دو هفته یکبار 18 یا 19 مصوبه داریم که کار دو ماهه ما کار یک ساله بوده است. این موارد قابل مقایسه نیست. شورا دستاوردهای خود را نابود نکند.
وی با بیان اینکه ماهیانه پنج تا شش هزار پروانه ساخت در بافت فرسوده صادر می شود، گفت: این اقدام یک تحول بزرگ است و اگر به آن توجه نشود مشکلات زیادی در حوزه ایمنی گریبان گیر ما خواهد شد.
زاکانی با بیان اینکه یکی از کارهای جدی ما در حوزه صیانت افزایش توان یگان حفاظت است، گفت: ما برای پرداخت حقوق، حتی ریالی چیزی را نفروخته ایم و نیاز نداشته ایم که برای پرداخت حقوق، اجناس را بفروشیم.
وی تأکید کرد: شهرداری در دو سال قبل در تکانه مالی شدیدی قرار داشته است. قرار نیست خود و شورا را با دوره قبلی مقایسه کنم. سال گذشته برای سه ماه پرداخت حقوق، پول قرض گرفته اند اما ما 10 ماه حقوق را بدون ریالی قرض، پرداخت کرده ایم.
شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری 87 هزار میلیارد تومان بدهی داشت، تصریح کرد: سه هزار میلیارد تومان از سوی بانک صنعت و معدن مطرح شد و ما از ظرفیت قانونی رفع موانع تولید استفاده کردیم و این میزان بدهی را کاهش دهیم. جلسات متعددی را برگزار کردیم تا این سه هزار میلیارد تومان از بدهی ها کم شود.
وی ادامه داد: موارد و سرمایه هایی که داریم باید برای بدهی خود استفاده کنیم. با بانک شهر تفاهم کرده ایم که ساختمان اطلاعات را در اختیار قرار دهیم و یک سوم بدهی را کاهش دهیم. این اقدامات را انجام می دهیم که سالانه 15 هزار میلیارد تومان بدهی به عنوان سود بانکی نپردازیم.
زاکانی تأکید کرد: ما از یک تهدید به عنوان فرصت استفاده می کنیم و برای دیگر بانک ها نیز این اقدام را انجام خواهیم داد.
شهردار تهران با بیان اینکه چشم انداز ده ساله سلیقه نبوده بلکه الزام قانونی ما به شمار می رود، گفت: ما از این الزام قانونی، فرصت خلق کرده ایم. 270 هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مترو نیاز داریم. نباید چشم انتظار دولت باشیم هرچند دولت بزرگترین خدمت را در این زمینه به ما ارائه می دهد. دولت در این دوره 77 میلیون یورو را پیگیری می کند. دولت قبل خواب بوده و این دولت بیدار است و موضوعات را پیگیری می کند.
وی همچنین تصریح کرد: مقام معظم رهبری در خصوص تهران بیانات متعددی داشته اند. برنامه ها بر اساس طرح جامع و طرح تفصیلی است اما ما کاملا مسیر قانونی را طی می کنیم و چشم انداز بر اساس اسناد بالادستی و مبتنی بر مشارکت است.
زاکانی با بیان اینکه در خصوص درآمدها هر هفته یک یا دو جلسه برگزار می شود، گفت: تقسیم کار انجام می شود. شهر سلیقه ای اداره نمی شود و بر اساس قانون است.
شهردار تهران تأکید کرد: به جای برنامه پنج ساله، برنامه ها چهار ساله خواهد بود. نامه ای به شورا ارسال کردم که شورا سیاست های خود را اعلام کند تا ما بر آن اساس برنامه های خود را ارائه دهیم.
زاکانی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که سهم بودجه شهرداری از 22 هزار میلیارد تومان به 50 هزار میلیارد تومان برسد، گفت: خودمان را برای 83 هزار میلیارد تومان آماده می کنیم. اگر امکان پذیر نشد از مردم عذرخواهی می کنیم اما توقع خودمان را از خودمان بالا خواهیم برد.
وی افزود: در زمینه آلودگی هوای شهر تهران، جلساتی را برگزار کردیم و با اینکه خارج از وظایف شهرداری است، موارد را پیگیری می کنیم.
شهردار تهران با اشاره به تفکیک پهنه های مدیریت پسماند، یادآور شد: اگر این تفکیک با فناوری های نوین صورت بگیرد، مزاحمت برای ساکنان ایجاد نمی شود. جنبه سنتی ما مشکلات را رقم می زند و اگر بر اساس فناوری باشد مشکل ساز نخواهد بود.
وی به افزایش حقوق کارکنان شهرداری اشاره کرد و افزود: غیر از 10 درصد افزایش حقوق، میزان 20 تا 25 درصدی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
زاکانی با بیان اینکه ما هم آرمان گرا و هم واقع بین هستیم، اظهار کرد: ما برای تمام مواردی را که مطرح کردیم، برنامه های خود را آغاز کرده ایم. این موارد آرزو نیست.
شهردار تهران با تأکید بر اینکه اقدامات در شأن مردم است، تصریح کرد: چشم انداز 10 ساله ناظر بر قانون است و برش سالیانه آن در بودجه مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: قرار بر این شد برای پروژه های شهری، ماه شمار در نظر گرفته شود که مردم در جریان برنامه ها باشند که طرح ها چه زمانی اتمام می رسد.
زاکانی با اشاره به اینکه در خصوص شهر انسان محور سال گذشته هزار و 500 کیلومتر بر مدار خانواده جانبازان و معلولان قرار گرفت، اظهار کرد: بخشی از آن در سال قبل انجام شد و 600 کیلومتر آن نیز در سال جاری در دستور کار قرار دارد.
وی اضافه کرد: 780 کیلومتر راه مردم دور شده و به دنبال آن هستیم که با ایجاد تقاطع ها به 57 کیلومتر برسد که مصرف انرژی و زمان را کاهش خواهد داد.
شهردار تهران با اعلام اینکه در بخش سرمایه گذاری اقدامات ادامه خواهد یافت، گفت: اینگونه نیست که در همایش فرصت های سرمایه گذاری، اقدامات را دو روزه پیگیری کرده و آن را رها کنیم. سرمایه 230 پروژه خرد و بزرگ شناسایی شده است. ما با بانک ها و بخش خصوصی در حال برگزاری جلسه هستیم و موارد را در این زمینه دنبال می کنیم.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/252697/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد

توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم

استاندار لرستان: توانمندسازی افراد کم‌بضاعت جامعه در اولویت قرار گیرد

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

شهیدی که در جبهه به نیازمندان انفاق می‌کرد

دانش‌آموز لرستانی قهرمان فردای ایران شد

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

خرم‌آباد در انتظار ساخت 2 سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!

برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی

آغاز ماراتن آزمون سراسری در لرستان

پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل

آغاز ماراتن علمی 35561 داوطلب آزمون سراسری در لرستان

کشف و ضبط 10 کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد

تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

47 قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند

کاهش 33 میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان

302 کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

کشف 400 میلیارد کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان

توزیع 3 هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند