وصول بیش از هزار شکایت کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف
اجتماعي
بزرگنمايي:
ند ای لرستان- علی جهانی در جلسه هماندیشی با اعضای مراجع حل اختلاف در لرستان با
اشاره به نقش مهم روابط کار در صیانت از حق و حقوق کارگران، اظهار کرد:
حوزه روابط کار به لحاظ ارتباط مستقیم با اربابرجوع و آراء صادره بهعنوان
حقالناس بسیار مهم و حساس بوده و یکی از اساسیترین وظایف وزارت تعاون
کار و رفاه اجتماعی در حوزه کار، تنظیم روابط کارگری و کارفرمایی و نظارت
بر اجرای صحیح قانون کار است و اجرای این وظیفه خطیر و مهم بر عهده
کارشناسان روابط کار است.
وی تصریح کرد: هماهنگی و همسو شدن با سازمان تأمین اجتماعی و دیگر
نهادهای مربوطه جهت ارتقای سطح دانش و تجربیات کارشناسان روابط کار با هدف
تسهیل و تسریع در فرایند انجام کار جامعه هدف ضروری است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه میانگین زمان
رسیدگی به شکایات کارگری استان نسبت به سال گذشته به 40 روز در سهماهه
نخست سال جاری تقلیل یافته است، خاطرنشان کرد: مهمترین علت کاهش زمان
رسیدگی به شکایات کارگری استان در سالجاری در پی اصلاح فرایندها، تجهیزات و
همچنین افزایش نیروهای رسیدگی کننده صورت گرفته که این روند در طول امسال
نیز تمام توان خود را در رسیدگی بهتر و قانونی و در اسرع وقت خواهیم گذاشت.
جهانی به تعداد دادخواستهای واصله در سه ماه نخست سالجاری در مراجع
حل اختلاف اشاره کرد و افزود: هزار و یک شکایت کارگری و کارفرمایی در
سهماهه امسال واصل شده که 750 دادخواست در هیئت تشخیص و 220 دادخواست در
هیئت حل اختلاف رسیدگی و منجر به صدور رأی شده است.
وی آراء سازی در مراجع رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی را 36
درصد عنوان و اضافه کرد: با احتساب پروندههای سال قبل حدوداً 80 درصد منجر
به صدور رأی قانونی شده و با ارتقاء سطح کیفی آراء و رضایت اصحاب دعوی 29
درصد از آراء مورد اعتراض در هیأت حل اختلاف قرار گرفته و همچنین با هدف
جلب رضایت اربابرجوع، کاهش بورکراسی اداری و هزینههای اداری و مالی برای
ادارهکل و اصحاب دعوی تلاش شده که 36 درصد از آراء صادره در سهماهه اول
سال 1401 بهصورت سازشی حلوفصل شده است.
-
پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸:۵۹ PM
-
۵۰ بازديد
-
ایسنا
-
علی جهانی
لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/252579/