ندای لرستان

آخرين مطالب

برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان پلدختر اجتماعي

برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان پلدختر
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - ستاد ساماندهی امور جوانان پلدختر با موضوع ازدواج جوانان و برنامه های هفته ازدواج برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه جوانان خبرگزاری برنا از لرستان ؛ ظهر روز سه شنبه دومین جلسه شورای ورزش و ستاد ساماندهی امور جوانان پلدختر با موضوع ازدواج جوانان و برنامه های هفته ازدواج در محل فرمانداری پلدختر با حضور اعضای ستاد برگزار شد.
* برای حل مشکلات جوانان باید برنامه های عملی داشت
سرپرست فرمانداری پلدختر در این جلسه با بیان اینکه مسائل مربوط به حوزه جوانان با توجه به شرایط امروز جامعه ما بسیار مهم است ، اظهار کرد: رسیدگی به امور جوانان از اهمیتی مضاعف برخوردار است.
حمید خادم افزود : هر قدمی که برای جوانان برداریم باعث رضایتمندی خدا و مردم خواهد شد و هرچه برنامه ها در راستای حل مشکلات جوانان باشد آرامش قلبی را در پی خواهد داشت.
سرپرست فرمانداری پلدختر خواستار عمل کردن به برنامه های مربوط به جوانان توسط دستگاه های اجرایی عضو ستاد و اجرای مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان شد و تصریح کرد: همیشه در جلسات صحبت های خوبی در رابطه با موضوع جوانان ایراد می شود ولی واقعیت این است که برای حل مشکلات جوانان باید برنامه ها در حوزه عمل محقق شود.
او با اشاره به موضوع اشتغال و لزوم رفع بیکاری جوانان ، گفت : ادارات و دستگاه های اجرایی هرکدام به وسعت خود باید قدم های در راستای اشتغال زایی جوانان بردارند و در این راستا مدیران لازم است راهکار قانونی برای رفع موانع پیش رو پیدا کنند.
سرپرست فرمانداری پلدختر گفت: مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان نباید صوری وظاهری باشد بلکه باید با اجرای دقیق آنها منجر به برداشتن قدم‌هایی در جهت حل مسائل جوانان شد.
* انتقاد از سخت گیری بانکهای پلدختر در زمینه تسهیلات ازدواج جوانان
حجت الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی امام جمعه پلدختر نیز گفت: دغدغه ای که رهبر معظم انقلاب در امر جوانان دارد و با توجه به وقتی که در دیدار های خود برای جوانان می گذارد نشان از جایگاه جوان و جوانان به عنوان یک جایگاه ویژه و عالی است .
او با تاکید بر لزوم توجه به حوزه جوانان در برنامه های اجرایی وزارت ورزش و جوانان ، افزود: متاسفانه به بحث ورزش بیشتر از موضوع جوانان پرداخته می شود و تاکنون توجه چندانی به حوزه جوانان نشده است ؛ هرچند ورزش هم برای جوانان اهمیت دارد ولی لازم است بعد جوانان و ازجمله فعالیت سمن های این حوزه نیز بیشتر دیده شود.
حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: توجه به حوزه جوانان توسط وزارت ورزش وجوانان یک مطالبه است که باید مورد لحاظ قرار گیرد.
او بیان کرد : در بحث جوانان باید هرکس در حیطه مسئولیت خودش کارنامه ای ارائه دهد .
حجت الاسلام موسوی با انتقاد از سخت گیری بانکهای شهرستان در زمینه اعطای وام ازدواج و فرزند آوری به زوجین جوان ، خاطر نشان کرد: هردو این دو موضوع متعلق به جوانان بوده و همچنین از مطالبات مقام معظم رهبری در امر رسیدگی به مشکلات جوانان است لذا با توجه به اهمیت جوانی جمعیت در کشور فرماندار محترم پلدختر بحث پرداخت تسهیلات فرزندآوری توسط بانکهای شهرستان را پیگیری نماید.
امام جمعه پلدختر در ادامه به مجموعه شهید سرمالیان و روند احداث چمن این ورزشگاه اشاره کرد و گفت: اتفاق خوبی که در حال حاضر افتاده است بازسازی و احداث مجدد چمن مجموعه است.
حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه شهرستان پلدختر در روند احداث ورزشگاه دیگر فرصت آزمون وخطا ندارد ، یادآورشد: پس از سیل سال 98 ورزشگاه دچار آسیب و خسارت جدی شد البته اقداماتی انجام گرفت و گل ولای ناشی از سیلاب را از مجموعه تخلیه کردند ولی در روند احداث چمن شرایط مطلوبی ایجاد نشد.
او با تاکید بر اینکه چمن ورزشگاه شهید سرمالیان تنها امید جوانان پلدختر است و باید در زمینه احداث مجدد این چمن کارشناسی دقیق و نظارت کامل انجام گیرد ، گفت : مجموعه ورزشی شهید سرمالیان پلدختر یک نگین است. چون قهرمانی های زیادی در این ورزشگاه برای پلدختر کسب شده است ؛این ورزشگاه برای مردم ما مقدس است و باید نگاه ها به این مجموعه یک نگاه پاک باشد ؛ شهدای گرانقدر و عزیزی از شهرستان در این ورزشگاه مربی بوده و جوان تربیت کرده اندو مردم در این ورزشگاه خاطرات خوشی دارند.
حجت الاسلام موسوی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از پیگیری های قیاسیان مدیر کل ورزش وجوانان لرستان در زمینه مسائل ورزش پلدختر ابراز امیدواری کرد با بازسازی کامل مجموعه ورزشی شاهد آینده روشنی برای ورزش وجوانان این شهرستان باشیم.

ندای لرستان

* لزوم راه اندازی وتوسعه مشاوره های مرکز ازدواج جوانان در پلدختر
مهرداد محمودی رییس ورزش وجوانان و دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان پلدختر نیز در این جلسه با بیان اینکه 22دستگاه در شورای ستاد ساماندهی امور جوانان عضو هستند ، اظهار کرد: موضوع جوانان به یک دستگاه تعلق ندارد و با توجه به اهمیت مسائل مربوط به جوانان باید مدیران هردستگاه در جلسات حضور داشته باشند.
او با بیان اینکه حوزه ورزش وجوانان دو موضوع متفاوت هستند که در دولت های قبلی ادغام شدند ، افزود : باتوجه به موضوعاتی مانند هویت ، آسیب های اجتماعی ، ازدواج و اشتغال باید به حوزه جوانان نیز نگاه ویژه وبرنامه ریزی داشت.
رییس ورزش وجوانان پلدختر با اشاره به مناسبت ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و هفته ازدواج ، خاطر نشان کرد: برنامه هایی برای برگزاری هفته ازدواج پیش بینی می شود که با هم افزایی و تعامل بین دستگاهی اجرا خواهند شد.
او با بیان اینکه هم افزایی بین دستگاه ها باعث انجام کار های بزرگ در زمینه ازدواج جوانان می شود ، عنوان کرد: دستگاه ها برنامه های خود را برای هفته ازدواج به دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان اعلام کنند.
محمودی با اشاره لزوم برطرف کردن موانع پیش روی ازدواج جوانان ، گفت: اشتغال ، مسکن ، درآمد، مخارج سنگین ازدواج ، سخت گیری های خانواده ها ازجمله مواردی است که در زمینه ازدواج جوانان باید به آن توجه کرد.
او با تاکید بر لزوم تقویت باور های دینی و اعتقادی جهت فرهنگ‌سازی در زمینه ازدواج آسان ، تصریح کرد: راه اندازی مشاوره های مرکز ازدواج جوانان برای شهرستان پلدختر پیش بینی شود.
رییس ورزش وجوانان پلدختر همچنین به بحث اوقات فراغت جوانان در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: دستگاه ها و ادارات شهرستان لازم است به این موضوع ورود کنند و برای سلایق مختلف جوانان کلاس های آموزشی اوقات فراغت برگزار شود.
محمودی خواستار فعالیت یک تیم بازرسی جهت نظارت بر کلاس ها و برنامه های اوقات فراغت شد و یادآورشد: در پایان تابستان از دستگاه‌های فعال در زمینه اوقات فراغت تجلیل خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/252520/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یورونیوز: پهپاد‌های مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند

یورو رکورد زد

رئیس بانک مرکزی دولت روحانی دست به قلم شد؛ توصیه به تیم اقتصادی رئیسی

خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند

31 پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است

فعالیت 536کانون فرهنگی هنری در لرستان

احداث 216 مدرسه در مناطق محروم لرستان

ضبط و معدوم‌سازی 700 کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان

تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان

راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان

آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان

بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان

جریمه 3 میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان

تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

سرمقاله شرق/ چگونه عرف قانون را می‌بلعد

سرمقاله اعتماد/ در جست‌وجوی تقویت اعتماد و امید

سرمقاله ایران/ سفر به سریلانکا زیر سایه سیاست تعامل همه‌جانبه

سرمقاله دنیای اقتصاد/ توصیه خیرخواهانه

سرمقاله جهان صنعت/ ضرورت جلب رضایت مردم

سرمقاله جوان/ در هوای مهاجرت 70 میلیون ایرانی!

سرمقاله اطلاعات/ اهمیت سفر رئیسی به پاکستان

سرمقاله آرمان ملّی/ مشروعیت مردمی قانون

هشت هزار و 413 تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد

راه‌اندازی قرارگاه‌های جهادی در مناطق حاشیه‌ای لرستان

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

سرمقاله خراسان/ خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات

سرمقاله کیهان/ ابعادی از ظهور قدرت ایران در عملیات «وعده صادق»

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد

بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان

کوچ بهاره بیش از 11 هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات

لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست