ندای لرستان

آخرين مطالب

لرستان نیازمند توجه ویژه قوای سه‌گانه است اجتماعي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه این استان به‌واسطه مسائل اقتصادی دچار ضعف بوده و نیازمند توجه ویژه قوای سه‌گانه است، گفت: بزرگانی که کلامشان نافذ و تأثیرگذار است می‌توانند این استان را یاری کنند، چراکه ما نیازمند تحول همراه با جهش هستیم، تحول به تنهایی گذشته استان ما را جبران نمی‌کند، بلکه تحول همراه با جهش لازم است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در جلسه دیدار طلاب با حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، امام‌جمعه موقت تهران، با تأکید بر اینکه رسالت علما و دانشمندان همان رسالتی است که بر عهده انبیای الهی و پیشوایان معصوم بوده است، اظهار کرد: یک جریان سالم، فرهنگی، دینی، متنفذ و تأثیرگذار در طول تاریخ با ایثار، جهاد، شهادت و فداکاری از رسول گرامی اسلام آغاز شد و به‌وسیله پیشوایان معصوم و نایبان امام عصر(عج) ادامه پیدا کرد و این جریان سالم، فرهنگی، دینی و تأثیرگذار در این عصر به ما رسیده است.
وی با اشاره به اینکه در قرن چهاردهم، کشور ما مورد اشغال بیگانگان قرار گرفت و بیگانگان سرنوشت کشور ما را تعیین کرده و شخصی دست‌نشانده را برای حاکمیت ما قرار دادند، گفت: روحانیت و حوزه‌های علمیه مورد تهاجم پهلوی اول قرار گرفت، در چنین موقعیت سخت و دشواری امام راحل(ره) برای دفاع از روحانیت از درون حوزه علمیه قد علم کرد.
شاهرخی با تأکید بر اینکه خداوند متعال از دل همین سختی‌ها و دشواری‌ها، حکیم و مفسری را تربیت کرد که از سال 42 رسالت خود را آغاز و آمریکا، اسرائیل و طاغوت داخلی را مورد هجوم قرار داد، اضافه کرد: 15 سال این هجوم و تهاجم از سوی امام راحل(ره) و یاران با وفایش ادامه پیدا کرد، گرچه در این مدت جمع زیادی به زندان افتادند، شکنجه شدند، تبعید شدند و به شهادت رسیدند.
امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه در این جمع ما هم علمایی حضور دارند که تبعید شدند و جمعی هم به درجه رفیع شهادت نائل شدند، افزود: اما با این سختی‌ها و دشواری‌ها خداوند در روز 22 بهمن 57 انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب را به مردم متدین و انقلابی و شریف ایران اسلامی هدیه کرد.
وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی فرصتی را برای حوزه‌های علمیه فراهم کرد تا ارتباطش با مردم در داخل و خارج از کشور فراهم شود، افزود: در این یک قرن در استان لرستان، عالمان و مجتهدان به نامی در تبلیغ، تبیین، تدریس در نقاط مختلف به نشر معارف اسلامی و آموزه‌های اهل‌ بیت(ع) پرداختند.
شاهرخی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در طول تاریخ کانون فضیلت‌ها، مرکز و سرچشمه مکارم و اخلاق اسلامی بوده است، گفت: حوزه‌های علمیه معارف و اخلاق اسلامی را در بین مردم ترویج دادند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به نقش مردم و علمای لرستان در پشتیبانی از جنگ تحمیلی و حضور در صحنه‌های مختلف دفاع مقدس، افزود: لرستان در دفاع مقدس هم امنیت خودش را حفظ کرد و هم در ایجاد امنیت در استان‌های دیگر حضوری پررنگ و ارزشمند داشت که قابل تقدیر است و ما همچنان نیازمند همان جریان سالم، فرهنگی، دینی، فعال، متنفذ و تأثیرگذار هستیم که برگرفته از تبیین، استدلال و پاسخگویی به شبهات براساس بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» باشد.
وی با تأکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی 13 مدرسه علمیه برادران و 13 مدرسه علمیه خواهران با جمعیت تقریبی سه هزار و 500 نفر در استان فعال هستند، یادآور شد: در استان لرستان رویش‌های انقلاب اسلامی به وفور از گروه‌های جهادی، جوانان انقلابی و حزب‌الهی شکل گرفته است، به‌طوری‌ که برخی از این گروهای جهادی در دورترین و محروم‌ترین نقاط استان مشغول فعالیت‌های فرهنگی و محرومیت‌زدایی هستند.
شاهرخی با تأکید بر اینکه لرستان به‌واسطه اینکه هم مرز با استان‌های مرزی بوده در طول جنگ تحمیلی از سوی دشمن بعثی آسیب‌های فراوانی دید و بارها مورد هجوم هواپیماهای دشمن قرار گرفت، اضافه کرد: استان به‌واسطه مسائل اقتصادی دچار ضعف است و نیازمند توجه ویژه است. در طول بیش از دو سال، 21 وزیر و معاون وزیر را ملاقات کرده‌ام تا وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان را به اطلاع آنها برسانم، برخی می‌گفتند ما چنین اطلاعی از استان لرستان نداریم، تصورمان این است که لرستان به جهت رشد اقتصادی وضعیتی بهتر از این دارد، این در حالی است که تورم، بیکاری، عدم رونق مطلوب کسب‌وکار، آسیب‌های اجتماعی سال‌هاست که گریبانگیر این استان شده است.
امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه صنایع بزرگ ما یا تکمیل نشده تعطیل شده‌اند و یا تکمیل شده، تعطیل شده‌اند، گفت: در حادثه سیل سال 98 بیش از 20 هزار میلیارد تومان به لرستان خسارت وارد شد و هنوز نیمی از آن خسارات باقی مانده است، اگر هم جبران شود به شرایط قبل از وقوع سیل می‌گردیم.
وی با اشاره به اینکه لرستان نیازمند توجه ویژه قوای سه‌گانه است، تصریح کرد: بزرگانی که کلامشان نافذ و تأثیرگذار است می‌توانند این استان را یاری کنند، چراکه ما نیازمند تحول همراه با جهش هستیم، تحول به تنهایی گذشته استان ما را جبران نمی‌کند، بلکه تحول همراه با جهش لازم است.
شاهرخی با تأکید بر اینکه اعتبارات قطره‌چکانی که به این استان داده می‌شود نمی‌تواند در لرستان ایجاد تغییر محسوس کند، ادامه داد: ما بیش از 20 هزار میلیارد تومان سرمایه صنایع تعطیل شده موجود داریم و اگر اراده مصممی از سوی دستگاه اجرایی و قضایی باشد می‌تواند هزاران نفر را در این استان مشغول به کار کنند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه خانه‌های عالم، مصلی‌ها و مساجد نیمه تمام در استان نیازمند تکمیل هستند و توجه به کانون‌های قرآنی، فرهنگی و دینی می‌تواند در ارتقای فرهنگی و دینی استان نقش‌آفرین باشد به ظرفیت‌های فراوان لرستان در حوزه آب، زمین‌های حاصلخیر، باغات، دامداری‌ها اشاره کرد و گفت: آینده برای استان ما و کشور روشن است، چون داشتنی‌های ما فراوان‌تر از کاستی‌هاست و با یاری خدا، تعاون، خرد جمعی، هم‌صدایی و وحدت این آینده روشن برای استان و کشور ما رقم خواهد خورد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/252493/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

دستگیری عاملان نزاع و درگیری دسته‌جمعی در خرم‌آباد

سازش 35 درصد دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

رفع تصرف 187 میلیارد ریالی؛ نجات طبیعت مهدیشهر از چنگال زمین‌خواران

انتصاب مدیرکل جدید آموزش و پرورش لرستان

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

انتصاب مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان

کشف انبار کالای قاچاق در خرم آباد

مصوبه اقتصادی سفر دولت به لرستان همچنان در ابهام/ازنا«فولادی»نشد!

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

ثبت همزمان تصویر 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

اجرای طرح «همیاران طبیعت» در لرستان

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

قتل یک نفر بر اثر تیراندازی افراد ناشناس در الشتر

مشاهده چهار قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه + فیلم

تصاویری از گشت و گذار 4 قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان + فیلم

قتل مردِ جوان با شلیک افراد ناشناس در لرستان

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه + فیلم

افزایش 5000 تنی تولیدات باغی در لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان برکنار شد

(ویدیو) ثبت تصاویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان

ثبت تصاویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان تغییر کرد

مشاهده چهار قلاده خرس قهوه‌ای در این استان

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بدن انسان تا چه حد قادر به تحمل گرما می باشد؟

مغز هسته زردآلو را بخوریم یا نه؟ خواص مغز هسته زردآلو چیست؟

نکاتی مهم در مورد ضدآفتاب ها و طریقه مصرف آنها