ندای لرستان

آخرين مطالب

نماینده ولی‌فقیه در لرستان مطرح کرد؛

انتقاد از وضعیت عمران شهری خرم‌آباد سياسي

انتقاد از وضعیت عمران شهری خرم‌آباد
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با انتقاد از وضعیت عمران شهری خرم‌آباد تاکید کرد: نیروهای سفارشی و توصیه‌ای به شهرداری تحمیل نشود.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی روز سه شنبه در جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر خرم آباد در سخنانی با تاکید بر اینکه امام علی ( ع) یکی از صفات مؤمنین و متقین را این دانست که خداوند در نزد آنها بزرگ است و غیر خدا در نظر آنها کوچک است اظهار داشت: مؤمن تکلیف گرا است و به دنبال رسیدن به بندگی خداوند و حقیقت بندگی است.
وی با اشاره به 31 خرداد و شهادت دکتر چمران گفت: ایشان شخصیتی علمی بودند که در معتبرترین دانشگاه دنیا فارغ التحصیل شدند، رفاه و آسایش زندگی برای او فراهم بود، اما حقیقت بندگی او را از آن دیار وادار به هجرت به مصر، لبنان و ایران می‌کند و در ایران در دایره اطاعت امام راحل قرار می‌گیرد و در دهلاویه به شهادت می‌رسد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر ضرورت تکلیف گرایی عنوان کرد: در این راستا سرلوحه همه کارهای ما این باشد که خدا در نظر ما بزرگ باشد، غیر خدا در نظر ما کوچک باشد، در این صورت همه مشکلات حل می‌شود.
ضرورت همکاری با مدیریت شهری
حجت الاسلام شاهرخی در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش‌های مجموعه شورای شهر و شهرداری تصریح کرد: سابقه شهرداری در خرم آباد به یک قرن می‌رسد، البته در آغاز فعالیت شهرداری، خدمات منحصر به دو محله بزرگ خرم آباد بودند، با گسترش شهر این خدمات گسترش پیدا کرد و به جهت کمیت و کیفیت نیز گسترش پیدا کرد.
وی با اشاره به حوزه‌های مختلف فعالیت شهرداری ادامه داد: در قانون اساسی 34 ماده و 9 تبصره به عنوان وظیفه بر عهده شورای اسلامی شهرها قرار داده شده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه این وظایف، وظایف سخت و سنگینی است، از طرف دیگر احساس مسئولیت در قبال محله باید مورد توجه همه مردم قرار بگیرد و شهر را مانند خانه خودمان بدانیم، با شهرداری‌ها در عمران و آبادی شهر مشارکت کنیم.
حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر همکاری با مدیریت شهری بیان داشت: اگر عوارض محقق نشود، اداره شهر امکان پذیر نخواهد بود، در جلسات با مدیران و خطبه‌های نماز جمعه بر ضرورت پرداخت عوارض شهرداری‌ها تاکید کرده‌ام.
هویت شهر را نباید قربانی بعضی مسائل کنیم
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخ و تمدن لرستان و شهر خرم آباد افزود: بر اساس کاوش‌ها، لرستان جز نخستین زیستگاه‌های بشری است، آثار باستانی مانند فلک الافلاک ، پل شکسته، گرداب سنگی، سنگ نوشته و… حکایت از تاریخ و تمدن لرستان و شهر خرم آباد دارد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه با گذشت تاریخ اتفاقاتی در مرکز استان رخ داد که به این مجموعه‌ها آسیب وارد شد بیان داشت: اگر همه ظرفیت‌ها را به عنوان یک مجموعه در نظر بگیریم و مدیریت واحدی بر آنها حاکم می‌شد، شاهد چنین وضعیتی نمی‌شدیم.
حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی شهر خرم آباد گفت: اگر به این ظرفیت‌ها توجه می‌شد، شاهد ارتقای فرهنگی در شهر خرم آباد بودیم، انتظار می‌رود که شورای اسلامی شهر و شهرداری خرم آباد با نگاه به آئین نامه‌ها و قوانین، این گذشته را جبران کند و طرح‌ها و برنامه‌های آینده به عنوان یک مجموعه دیده شود.
وی با تاکید بر اینکه هویت شهر را نباید قربانی بعضی از مسائل کنیم گفت: برای آنچه که مربوط به هویت و شناسنامه شهر است، پلاک در نظر گرفته شود تا کسی جرأت نکند برخی اقدامات را انجام دهد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: در کارهایی که انجام می‌گیرد، نگاه، نگاه به آینده باشد.
اعتماد عمومی مردم باید جلب شود
حجت الاسلام شاهرخی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه بر اساس آمار در سراسر کشور هزار و 300 شهرداری وجود دارد و مجموعه افرادی که شاغل در شهرداری‌ها هستند حدود 300 هزار نفر هستند افزود: حدود 120 هزار نفر نیز با اخذ آرای مردم موفق به خدمت در عرصه شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور شده‌اند.
وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان متولی ارائه خدمات عمومی و مدیریت بخشی از امور شهری و روستایی در خدمت گذاری در حد و اندازه‌ای که موجب رفاه و آسایش مردم شوند تأثیر گذار هستند گفت: باید چاره جویی کنیم تا اعتماد و سرمایه اجتماعی مردم نسبت به شوراهای اسلامی شهر و شهرداری که طی سال‌ها گذشته آسیب دیده را ارتقا دهیم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر شناسایی این آسیب‌ها گفت: همچنین کاستی‌ها و روزنه‌هایی که سبب این آسیب‌ها، عدم اعتماد و رضایت مردم شده را برطرف کنیم.
حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه کسب رضایت مردم یک اصل اساسی در همه سازمان‌ها و ادارات است افزود: رضایت و اعتماد مردم آسیب دیده و شهرداران و شورای اسلامی شهرها باید با کار مضاعف و شبانه روزی خود را وقف خدمت به مردم کنند و گذشته را جبران کنند.
شوراها حق دخالت در عزل و نصب شهرداری‌ها را ندارند
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس تبصره یک ماده 82 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، اعضای شوراها و بستگان درجه یک آنها به هیچ وجه حق انجام معامله با شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به آنها را ندارند افزود: انعقاد هر نوع قرارداد با آنها ممنوع است، در غیر این صورت ضمن لغو قرارداد و سلب عضویت از شورا، پرونده به مراجع ذی صلاح باید ارسال شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه بر اساس ماده 82 این قانون نیز، اعضای شوراها حق ندارند در نصب و عزل کارکنان شهرداری‌ها، شرکت‌ها و یا مؤسسات وابسته به آنها دخالت کنند گفت: واگذاری مسئولیت اجرایی، عضو هیئت مدیره و یا مدیرعاملی اعضای شوراها در دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه ممنوع است.
حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه شرکت در مزایده‌ها، مناقصه‌های شهرداری و ادارات دولتی از سوی اعضای شورای شهرها به صورت مستقیم و غیر مستقیم جرم محسوب می‌شود ادامه داد: دخالت در کمیسیون معاملات و واگذاری پیمانکاری به وابستگان خود به صورت مستقیم و غیر مستقیم از سوی اعضای شورا ممنوع است.
وی بیان داشت: بر اساس تحقیقاتی که از پرونده‌های تخلفاتی انجام شده، مهم‌ترین تخلفات شوراها شامل تخلفات ساختمانی، دخالت در کمیسیون ماده 100 و مزایده‌ها، سو ء استفاده از اطلاعات طرح‌های تفصیلی، دریافت حقوق یا پاداش از شهرداری‌ها است.
ضرورت پرهیز از توصیه‌های فرا قانونی
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر داشتن نگرش عادلانه و لازم در زمینه خدمت رسانی در محلات مختلف شهرها گفت: شناسایی مشکلات، معضلات و آسیب‌های شهرداری و همچنین تلاش برای جستجوی راه حل مناسب برای رفع آنها، پرهیز از هر گونه نگرش و اقدام سیاسی، قومی و محلی در خدمت رسانی به مردم، توجه به سالم سازی و ارتقای سطح سلامت اداری در شهرداری‌ها و… باید مورد توجه قرار بگیرد.
حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر ضرورت پرهیز از توصیه‌های فرا قانونی در شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: همچنین این نهادها به تعهدات خود عمل کنند. شوراها و شهرداری آگاهانه چنین مسئولیتی را پذیرفته‌اند و می‌دانسته‌اند که در شهری هستند که چنین وضعیت دارد، متعهد شده‌اند که اصلاحات و تحول را در شهر به وجود آورند.
وی گفت: در چندین دوره شوراها و شهرداری‌ها به اینجا رسیده‌ایم که چند صد نفر نیروی اضافی به شهرداری‌ها تحمیل شده است، این مطلوب نیست و تمام کسانی که در این وضعیت دخالت داشته‌اند در نزد خدا و مردم مسئول و مورد سوال هستند.
وضعیت عمرانی شهر خرم‌آباد مطلوب نیست
نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: علیرغم تلاش‌هایی که صورت گرفته، وضعیت شهر ما، وضعیت مطلوبی نیست، خود شما هم بارها در صحن شورا به این اعتراف داشته‌اید، تقریباً وضعیت برخی از شهرهای استان از وضعیت شهر خرم آباد بهتر است، وضعیت شهر خرم آباد نیازمند تغییر و تحول است.
حجت الاسلام شاهرخی بر ضرورت حفظ و افزایش فضای سبز، آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها، بازآفرینی شهری، رسیدگی به حاشیه شهرها، اخذ پلاک برای درختان، پرداخت حقوق معوق کارکنان شهرداری و… تاکید کرد و افزود: در این راستا اقدامات علمی، کارشناسی و… برای رفع این مشکلات انجام گیرد، مردم انتظار دارند که بدانند در یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت چه اقدامی در بخش عمرانی، فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر انجام می‌گیرد؟
وی تاکید کرد: نیروهای سفارشی و توصیه‌ای به شهرداری تحمیل نشود، این پدیده زشت در همه ادارات و شهرداری‌های ما باید تمام شود.
خرم آباد با مراکز استان‌های همجوار چندین دهه فاصله دارد
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر ضرورت همکاری مردم با شهرداری‌ها، پرداخت عوارض شهرداری‌ها از سوی سازمان‌ها و… تاکید کرد و گفت: بحث شفافیت و سلامت اداری در شهرداری و شوراها مورد توجه قرار بگیرد، انتظار مردم فعالیت‌های عمرانی پر فروغ است، مرکز استان ما برخی از مراکز استان‌های همجوار چندین دهه فاصله دارد، این فاصله از سوی شهرداری و شورا کاهش یابد و برنامه‌ها را در این رابطه اعلام کنند.
حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به پرداخت‌های نامتعارف در شهرداری و شوراها گفت: پرداخت‌ها شفاف باشد تا جایگاه اعضا و مجموعه خدشه دار نشود.
وی گفت: شوراها در امور فرهنگی، اجتماعی، هنری، ارتقای فرهنگ عمومی و… خودشان را نشان دهند.
وضعیت برج‌های «دوقلو» مایه نگرانی است
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه وضعیت برج‌های «دوقلو» مایه نگرانی است اظهار داشت: وضعیت این پروژه باید به سامان شود و از این وضعیتی که دارد خارج شود.
وی با اشاره به افزایش عوارض شهرداری گفت: این امر باید عقلانی و منطقی باشد چرا که مردم نسبت به این امر انتقاد و نگرانی دارند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان همچنین با انتقاد از وضعیت تنظیف در برخی مناطق شهر بیان داشت: همچنین مشکلات حوزه فضای سبز رفع شود چرا که این امر در برخی مناطق رها شده است.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/252210/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مبادلات طلا ساماندهی می‌شود

وصول 110 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته

اتمام بررسی جداول لایحه بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق

ابراز تاسف معاون وزیر صمت از کاهش عرضه محصولات پتروشیمی

هشدار وزارت کار: اخبار رسمی کالابرگ‌ را تنها از مراجع رسمی دنبال کنید

319 هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

قاچاقچی پارچه و فندک در لرستان جریمه شد

افزایش 17 برابری خرید شمش طلا در حراج مرکز مبادله

هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی به مزایده گذاشته شد

خبر خوب برای کارگران؛ اخراج سخت شد

تیرخلاص به خودروی کارکرده

رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد

تک‌صدایی در لرستان نباید داشته باشیم/ هدف‌گذاری برای سفر دوم دولت

وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور

سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است

معرفی 48 واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی

3 پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند

تأمین هزار و 224 هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان

اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است

اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب 98 در حوزه راه پرداخت نشده است

تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان

تجلیل از پدر دو بیتی لکی لرستان

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 5 اردیبهشت 1403

آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم

فروشنده تجهیزات تقلب کنکور در لرستان دستگیر شد

منظره زیبا و بهاری دریاچه گهر

زارع‌پور: رفع فیلتر گوگل پلی یکی از دستور کارهای گروه تعیین مصادیق مجرمانه است

شاخص بورس در سطح دو میلیون و 300 هزار واحد ماند

تصویب افزایش سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول

خلجی: در سدسازی به جایی رسیدیم که برای دیگر کشورها پروژه اجرا می‌کنیم

سبقت شکلات از طلا!

دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی

فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا

انسداد 257 حلقه چاه غیرمجاز در لرستان

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

ماجرای کشف جسد یک زن 59 ساله در تالش

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

اینفوگرافی/ به‌بهانه روز جهانی مننژیت؛ آشنایی با شایع‌ترین علایم این بیماری

استاندار لرستان: مدیران حق ندارند مردم را پشت درب اتاق خود منتظر نگه دارند

میانگین بارندگی‌های اخیر در لرستان 6/3 میلیمتر ثبت شد

علت افزایش قیمت پیاز در بازار

حذف کسب وکارهای غیرقانونی از گردونه رقابت با مجوز الکترونیکی

خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است

زارع‌پور: به زودی ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کنیم

طلا و سکه همچنان در سرازیری قیمت‌ها؛ دلار کاهش یافت؟

فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان

شناسایی بیش از 3000 مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان