ندای لرستان

آخرين مطالب

چشم‌انتظاری 6 ماهه برای دریافت حقوق/ قصه هزار و یک درد کارگران شهرداری خرم‌آباد اقتصادي

چشم‌انتظاری 6 ماهه برای دریافت حقوق/ قصه هزار و یک درد کارگران شهرداری خرم‌آباد
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد خواستار دریافت معوقات 6 ماهه خود هستند ولی مسئولان ذی‌ربط بی‌توجه از کنار این مسئله عبور کرده و پاسخی نداده‌اند.
  قشر کارگری از محروم‌ترین افراد جامعه به شمار رفته و با عدم حقوق مکفی، نداشتن امنیت شغلی و عدم توجه مطلوب به آنان در وضعیتی به سر می‌برند که گذراندن زندگی را سخت می‌کند.
رنج تمام‌نشدنی کارگران شهرداری در راستای مطالبات به حقشان مبنی بر رعایت پرداخت به‌موقع حقوق ماهیانه و بیمه نمودن آنان توسط پیمانکاران ذی‌ربط، به بحرانی تبدیل‌شده که هر بار که این قشر زحمتکش اگر اعتراضی نیز داشته باشند، صدایشان کمتر شنیده می‌شود.
این کارگران حوزه خدماتی در تمام ایام کرونا حتی یک روز تعطیلی هم نداشته‌اند بلکه در دوران اوج این بیماری، علی‌رغم میل باطنی برای گذراندن زندگی، مجبور به فعالیت بوده‌اند.

ندای لرستان

وضعیت پرداخت حقوق‌ها مطلوب نیست
محمد مهدوی از کارگران شهرداری و فضای سبز خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: وضعیت پرداخت حقوق در این اوضاع اقتصادی، مطلوب نیست و متأسفانه شهرداری هر دو سه ماه یک‌بار حقوق را پرداخت می‌کند، درحالی‌که بنده مستأجر هستم و به‌جز این کار شغل دیگری ندارم و تنها زندگی خود را با یارانه می‌گذرانیم که آن‌هم جوابگو نیست.
وی افزود: متأسفانه وضعیت پرداخت بیمه‌ها نیز مناسب نیست و هرچند ماه یک‌بار آن‌ها را پرداخت می‌کنند؛ وقتی از مسئولان ذی‌ربط می‌پرسیم که چرا بیمه‌ها را پرداخت نمی‌کنید، به حرف ما توجهی نکرده و پاسخی هم نمی‌دهند.
این کارگر شهرداری عنوان کرد: حقوق ما کارگری و به میزان 4 میلیون و 200 هزار تومان است و چیزی به اسم حق اولاد، خانواده، مسکن و… را نیز دریافت نمی‌کنیم ولی بااین‌حال این مبلغ ناچیز را نیز هرچند ماه یک‌بار پرداخت می‌کنند.

ندای لرستان

علیرضا میبدی از کارگران شهرداری و فضای سبز خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: متأسفانه از ابتدای امسال، تنها حقوق یک ماه ما را پرداخت کرده‌اند، از طرفی هم فقط این کار را داریم و جای دیگر مشغول نیستیم و از طرفی دیگر نیز به دلیل کهولت سن نمی‌توانیم در جای دیگر کار کنیم.
وی افزود: در این وضعیت اقتصادی که قیمت‌ها لحظه‌ای افزایش می‌یابند نه‌تنها حقوق ما را پرداخت نکرده‌اند بلکه حتی نمی‌دانیم این ماه نیز حقوقمان را پرداخت می‌کنند یا خیر!
این کارگر شهرداری عنوان کرد: متأسفانه سه سال است که شهرداری لباس و دستکش نیز برای ما تهیه نکرده‌اند و حتی این چکمه‌ها را نیز خودمان خریداری کرده‌ایم، از طرفی وقتی اعتراض می‌کنیم حتی پاسخمان را نمی‌دهند.
وی تصریح کرد: ما یک خانواده هفت نفره هستیم که تنها حقوق ما همین مقدار اندک است که آن را نیز پرداخت نمی‌کنند و از طرفی هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم، یک‌بار به وضع موجود اعتراض کردیم ولی مارا اخراج کردند و بعد مجدد مشغول شدیم.

ندای لرستان

اکبر امیدی از کارگران شهرداری و فضای سبز خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: از ابتدای سال تنها دو میلیون و 300 هزار تومان حقوق دریافت نموده‌ام و متأسفانه به ما اعلام نکرده‌اند که امسال حقوق چقدر افزایش یافته و در سال جدید به چه مبلغی رسیده است.
وی افزود: برخی سازمان‌ها اعلام می‌کنند ما باید حداقل شش میلیون و 300 هزار تومان ماهانه دریافت کنیم ولی متأسفانه شهرداری و پیمانکارها هیچ‌کدام اقدامی در این راستا ندارند.
این کارگر شهرداری عنوان کرد: مقصر اصلی وضعیت کنونی شهرداری، به شورای شهر برمی‌گردد؛ شورای شهر وضعیت نامناسبی را فراهم کرده است، در گذشته پارکی که 20 کارگر داشت، در حال حاضر تنها 4-5 نفر در آن کار می‌کنند چون شهرداری می‌خواهد هزینه‌های خود را کاهش دهد و سود آن در جیب خودشان برود؛ حتی در گذشته تپه شهدای خرم‌آباد 6-7 کارگر شهرداری داشت اما در حال حاضر تنها سرکارگر آن‌ها در آنجا کار می‌کند و همه آن‌ها را اخراج کرده‌اند؛ ما دو شیفته کار می‌کنیم ولی بااین‌حال اصلاً نمی‌توانیم هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنیم.

ندای لرستان

وضعیت سخت و طاقت‌فرسای کارگری
محمدرضا دهقان از کارگران شهرداری و فضای سبز خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: من بیمه‌شده‌ام و تنها به خاطر بیمه در اینجا کار می‌کنم؛ حقوق ما تقریباً هر 3 تا 6 ماه یک‌بار پرداخت می‌شود؛ در حال حاضر من با پدر و مادرم زندگی می‌کنم و هزینه‌ زندگی آنچنانی ندارم ولی اگر خانواده تشکیل بدهم با این وضعیت، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوم.
وی افزود: از 5 صبح کار ما شروع می‌شود و تا 6 عصر ادامه دارد وضعیت بسیار سخت است، ولی تحمل آن فقط به خاطر بیمه‌مان است.
لباس و کفش مخصوص کار نداریم
احمدرضا احمدی یکی دیگر از کارگران شهرداری و فضای سبز خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: متأسفانه شهرداری حقوق ما را به‌صورت منظم پرداخت نمی‌کند و در حال حاضر حقوق اردیبهشت نیز پرداخت‌نشده است؛ در این وضعیت اقتصادی که هر لحظه قیمت‌ها افزایش می‌یابد، حتی نمی‌توانیم خریدهای روزانه را انجام دهیم.
وی افزود: ما از صبح زود تا غروب کار می‌کنیم ولی بااین‌حال تنها حقوق ما 4 میلیون و 200 هزار تومان است که آن را نیز پرداخت نمی‌کنند؛ الآن سه سال است که حتی لباس، دستکش یا کفشی برای کار ما تهیه نکرده‌اند و بالباس‌های کهنه و رنگ و رو رفته‌ سه سال قبل کار می‌کنیم.

ندای لرستان

به گزارش سفیرافلاک، با توجه به اینکه کارگران شهرداری از اقشار ضعیف جامعه هستند و زندگی را به‌سختی می‌گذرانند، می‌طلبد پیمانکاران و مسئولان ذی‌ربط در این راستا اهتمام ویژه‌ای برای پرداخت به‌موقع حقوق و رعایت حقوق بیمه‌ای آنان را داشته باشند و به احوالاتشان رسیدگی داشته باشند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/252177/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

جوی آرام و پایدار در لرستان

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

بازدید استاندار لرستان از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

غبارروبی گلزار شهدا خرم‌آباد با حضور استاندار جدید لرستان

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد

مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان

حضور بیش از 60 پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان

اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است

دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

افزایش 93 درصدی سطح زیر کشت کلزا در سلسله

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد