ندای لرستان

آخرين مطالب

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

بیکاری و تعطیلی کارخانه‌ها در لرستان جای تأسف است سياسي

بیکاری و تعطیلی کارخانه‌ها در لرستان جای تأسف است
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه وضعیت بیکاری و تعطیلی کارخانه‌ها در این استان جای تاسف است، تاکید کرد: مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان با سرعت بیشتری پیگیری و عملی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی روز جمعه در دیدار با معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت در سخنانی با تاکید بر اینکه ایران در حوزه اقتصادی و ظرفیت‌ها جز 20 کشور جهان است اما در حوزه صادرات و ایجاد ثروت دارای مشکلات زیادی است و زیرساخت‌ها در این رابطه کافی نیست اظهار داشت: کارهای اساسی زیادی باید انجام گیرد تا به نقطه مطلوب برسیم.
نادیده گرفته شدن لرستان در اختصاص اعتبار به طرح‌های صنعتی بزرگ
وی با بیان اینکه مهم این است که در مسیر حرکت کنیم و دچار آزمایش و خطا نشویم گفت: کارها و اقدامات اساسی و پایه‌ای انجام دهیم، افرادی که متعهد و کار دان هستند و دانش و تجربه لازم را دارند مورد استفاده قرار بگیرند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه لرستان استان خاصی است و رئیس جمهور نیز تاکید کردند که لرستان را در محور اشتغال ویژه می‌بینند تصریح کرد: این پیامدهایی باید برای استان داشته باشد، آن هم در سالی که به عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال» نامگذاری شده است.
حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه وزیر صمت اعلام کردند 17 یا 18 میلیارد دلار برای 48 طرح بزرگ صنعتی در 13 استان در نظر گرفته می‌شود افزود: جایگاه لرستان در این 13 استان کجاست؟ مشخص شد که اصلاً لرستان در این 17 یا 18 میلیارد دلار سرمایه گذاری و 48 طرح بزرگ جایگاهی ندارد، من برای رئیس سازمان صمت استان، استاندار لرستان، 9 نماینده نیز سخنان وزیر را ارسال کردم و تاکید کردم که این امر پیگیری شود.
بیکاری و تعطیلی کارخانه‌ها در لرستان جای تأسف است
وی بیان داشت: با وجود ظرفیت کلانی که در همه زمینه‌ها لرستان دارد و 28 درصد سنگ‌های تزئینی کشور و سه درصد از سنگ‌های تزئینی دنیا در لرستان قرار دارد، برخی از کارخانه‌های سنگ استان با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند و یا سنگ خام فروشی می‌شود و با چندین برابر قیمت بعد از فرآوری دوباره به کشور و استان بر می‌گردد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه در طرح آمایش صنعت، استانی که به عنوان محور اشتغال نامگذاری شده، باید مورد توجه قرار بگیرد و این امر نیز باید از سوی سازمان صمت استان، استاندار و نمایندگان مورد پیگیری قرار بگیرد ادامه داد: بیکاری، تورم، عدم رونق کسب و کار و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آنها در لرستان جای تأسف است، این در حالیست که استان دارای ظرفیت‌های گوناگون کشاورزی، باغداری، صنعت و … است.
حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه جای تأسف است که کارخانه‌هایی مانند فولاد ازنا ، عظیم خودرو بروجرد، سیمان خرم آباد، پارسیلون کارخانه‌هایی مانند چرم و پوست که تنها نامی از آنها باقی مانده، این وضعیت را دارند گفت: علت زیادی از مشکلات این واحدها به وزارت صنعت، معدن و تجارت بر می‌گردد.
وی با بیان اینکه در شهرک‌های صنعتی کارگاه‌های زیادی داریم که نیمه تعطیل هستند و با ظرفیت کافی کار نمی‌کنند تصریح کرد: از 500 هزار خانواده در لرستان، 100 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند، حدود 40 هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی داریم، راجع به لرستان باید با سرعت بیشتری کارها انجام بگیرد.
مصوبات سفر رئیس جمهور با سرعت بیشتری پیگیری شود
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به پیگیری‌ها در سطح کلان و ملی برای رفع مشکلات استان عنوان کرد: صنایع تبدیلی می‌تواند در لرستان تغییر و تحولی ایجاد کند، پنج هزار تن انار در کوهدشت داریم، 30 هزار تن انجیر سیاه در پلدختر داریم، صدها هزار تن محصولات باغی داریم و این در حالیست که استان به لحاظ داشتن سردخانه و صنایع تبدیلی دارای مشکلات فراوانی است.
حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر تکمیل سدهای نیمه تمام، شبکه‌های آبیاری، صنایع تبدیلی و… در لرستان و نقش مؤثر آنها در افزایش درآمد استان عنوان کرد: مصوبات مربوط به سفر رئیس جمهور به خصوص در حوزه صنعت و معدن باید با سرعت بیشتری پیگیری و عملیاتی شوند.
وی تاکید کرد: مردم باید احساس کنند که تحولی در حال انجام است، آشکار ببینند، استانی مانند لرستان با این همه ظرفیت و پیشینه عقب ماندگی با این اعتبارات قطره چکانی راه به جایی نمی‌برد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به نقش مؤثر لرستان در دفاع از نظام و انقلاب بیان داشت: باید مراقب باشیم استان دست خوش اتفاقات ناگوار نشود، وضعیت استان ما و رسیدگی به صنعت لرستان یک وضعیت و توجه خاصی را می‌طلبد.
حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به افزایش قیمت کالاها بیان داشت: قرار بود که افزایش قیمت را تنها در چهار کالا داشته باشیم، دولت باید به قول‌های خود در این رابطه عمل کند، این انتظار را داریم که گرانی‌ها متوقف و قیمت‌ها به قبل از حذف ترجیحی برگردد چرا که نظم و انضباطی در وضعیت بازار مشاهده نمی‌شود، تنظیم بازار باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که مردم استانی مانند لرستان در مضیقه هستند.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/251593/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

جوی آرام و پایدار در لرستان

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

بازدید استاندار لرستان از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی