ندای لرستان

آخرين مطالب

در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد؛

پادگان 07 برای لرستان حفظ شود/مسئولان برنامه اشتغال را اعلام کنند سياسي

پادگان 07 برای لرستان حفظ شود/مسئولان برنامه اشتغال را اعلام کنند
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه پادگان 07 به عنوان یک میراث ارزشمند برای لرستانی‌ها حفظ شود گفت: مسئولان استان برنامه اشتغال را اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در سخنانی با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی و با اشاره به ولادت امام رضا (ع) اظهار داشت: امام رضا (ع) ولی نعمت معنوی، فکری و مادی ملت ایران و شیعیان جهان است.
ابعاد زندگی امام رضا (ع) در جامعه بازگو شود
وی با بیان اینکه پایان امامت رضا ( ع) به اینجا منتهی شد که هم تفکر امامت و ولایت و پیوند با خاندان اهل بیت مستحکم شد و ظالمان بنی عباس در مقابل این امام جوان عاجز ماندند افزود: امام رضا (ع) امام ما است و زندگی ایشان برای همه ما درس و آموزه است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: امام رضا (ع) اگر در بین ما بود، پاک‌ترین، با تقوا ترین و زاهد ترین افراد را به عنوان انصار خودش انتخاب می‌کرد گفت: کاری کنیم که چنین خصوصیات و فضیلت‌هایی را در خود جمع کنیم تا جز انصار امام عصر ( عج ) باشیم.
حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) در سال 148 هجری در مدینه متولد شد و تا قبل از مرگ نیز در مدینه بود و به هدایت مردم و بیان و تبلیغ معارف اسلامی می‌پرداخت ادامه داد: در سراسر مملکت اسلامی علاقه مندانی داشت و او را دوست می‌داشتند، پس تلاش کنیم که خود را به آنچه که ایشان فرموده و در مسیر درس‌هایی که از زندگی ایشان برای همه ما مفید و ارزشمند است قرار دهیم.
وی تاکید کرد: فرهیختگان ابعاد شخصیتی و زندگی امام رضا (ع) را در جامعه بازگو کنند، از خادم یارانی هم که در استان ما در راستای آموزه‌های رضوی تلاش می‌کنند و فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و دینی دارند تشکر و قدر دانی می‌کنم، از همه اصناف و اقشار مختلفی که به عنوان سربازان امام رضا (ع) در همه صحنه‌ها به خصوص در مقابله با ویروس کرونا ، سیلاب 98 و… حضور داشته‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم.
سرود «سلام فرمانده» بیعت با امام زمان ( عج ) است
نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مقام معظم رهبری در حرم امام راحل سخنان مهم و مبسوطی فرمودند که در آنها به بیان خصوصیات منحصر به فرد امام راحل و ویژگی‌های مکتبی ایشان پرداختند و الگویی که به عنوان جمهوری اسلامی برای اداره کشور ارائه کردند را ترسیم و تشریح کردند گفت: رهبری فرمودند که کارنامه هر کسی تابع تلاش و اراده او است، هر جایی که تلاش کردیم و مستحکم ایستادیم و با برنامه پیش رفتیم موفق عمل کردیم و هر جایی که تنبلی کردیم و برخی از کارگزاران سستی به عمل آوردند، موفق نبودیم.
حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه در لرستان نیز بعد از جنگ تحمیلی در هر جایی که با برنامه و قوی ورود پیدا کردیم موفق بودیم و این مشکلاتی که الان مشاهده می‌شود در سایه ضعف‌هایی است که در گذشته بوده و باید تلاش کنیم که آنها برطرف شوند گفت: دقت کنیم چون دشمن می‌خواهد از این ضعف‌ها و کاستی‌ها بین نظام و مردم ایجاد جدایی کند، باید کاملاً هوشیار بود.
وی تاکید کرد: مناسبت‌های ملی و معنوی زیادی در کشور داریم و مردم ما همیشه در این مناسبت‌ها، وفاداری خود را به نظام اسلامی نشان داده‌اند، مردم ما قدر شناس زحمات مسئولانی هستند که پر تلاش ورود پیدا می‌کنند و در فضای مسالمت آمیز نیز اگر اعتراض و انتقادی باشد آن را بیان می‌کنند، مهم این است که در بیان این انتقادها رخنه‌ای برای نفوذ دشمن به وجود نیاوریم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه موضوعی که نشان دهنده استحکام لایه‌های گوناگون جامعه ما هست، فضایی است که در کشور به عنوان سرود ملی فرمانده در جای جای ایران اسلامی اجرا می‌شود، افزود: در استان ما نیز در روزهای گذشته و فردا اجرا خواهد شد، این حضور به یک معنا تنفر میلیون‌ها نفر از مردم در داخل و خارج از کشور از خیانتکارانی است که همراه و همگام با دشمن در جشنواره فیلم کن به مقدسات اهانت کردند.
حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: در حقیقت این اجتماعات اولاً بیعتی با حضرت امام عصر ( عج ) و سپس با نایب امام عصر مقام معظم رهبری است، مردم ما و کودکان و نوجوانان و جوانان در این مراسم ملی و مذهبی حضور پیدا خواهند کرد.
مسئولان لرستان برنامه اشتغال استان را اعلام کنند
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت سیزدهم به وعده‌هایی که می‌دهد باید عمل کند، افزود: قرار بود چهار کالا افزایش قیمت پیدا کند، اما الان ما مشاهده می‌کنیم این افزایش قیمت در خیلی از کالاها به وجود آمده است، دولتی که رئیس جمهور آن صادق الوعد است و علم مبارزه با فساد و مفسدین را بر دست گرفته باید با همین القاب باقی بمانده و مانع افزایش قیمت‌ها شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: حتی برخی از وزرا اعلام کردند که بعد از حذف ارز ترجیحی برخی از کالاها قیمتشان کاسته می‌شود، بنابر این مردم درخواست دارند همان طور که دولت صادق الوعد است مانع این افزایش قیمت‌ها شود، بلکه قیمت‌های افزایش یافته را به گذشته و سابق برگرداند.
حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه مردم درخواست دارند که همان طور که دولت اعلام کرده چهار میلیون مسکن در کشور در چهار سال ساخته می‌شود و بیش از 80 هزار مسکن نیز سهمیه لرستان است، در باب اشتغال هم مقامات استانی اعلام کنند که در هر سال چه تعداد شغل پایداری که بیمه و بازنشستگی دارد با اعتبارات ملی، استانی، بخش خصوصی و… ایجاد خواهد شد؟ تا بتوان در پایان هر سال میزان موفقیت دستگاه را محاسبه کرد گفت: مردم استان ما درخواست دارند که در تولید و اشتغال و رفع بیکاری در سطح کشور در رابطه با لرستان هم مقامات استانی در این جهت سرعت بیشتری به عمل آورند.
وی بیان داشت: مشاور رئیس بنیاد شهید که استان لرستان آمدند، توجه کنند که برای اشتغال بیش از دو هزار نفر از فرزندان شهدا و هفت هزار از فرزندان شهدا و ایثارگران باید برنامه‌های مدون و اجرایی را اعمال کنند.
واکنش نماینده ولی‌فقیه به موضوع پادگان 07
نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی و لشکر 84 لرستان خود را فدای ملت می‌داند و مردم هم خود را فدای ارتش می‌دانند، بهترین فرزندان این استان در ارتش جمهوری اسلامی و لشکر 84 لرستان تقدیم انقلاب اسلامی شده‌اند و به شهادت رسیده‌اند افزود: از این رو ایجاب می‌کند که مسئولان استانی شرایطی را فراهم کنند تا معوض پادگان 07 ارتش جمهوری اسلامی پرداخته شود و این مکان فرهنگی به عنوان یک میراث ارزشمند برای استان باقی بماند و از تبدیل شدن به برج‌های ساختمانی خوددداری شود.
حجت الاسلام شاهرخی تاکید کرد: مردم ما درخواست دارند که شهرداری، شورای اسلامی شهر و شرکت مادر تخصصی کوثر برجی که در میدان 22 بهمن با وضعیتی هست تعیین تکلیف شود، مردم ما از سران سه قوه درخواست دارند که کارخانه‌ها و کارگاه‌های تعطیل شده، نیمه تعطیل و یا آنهایی که فقط اسمی بر سر زبان‌ها باقی مانده را هر چه سریع‌تر به خط تولید برگردانند.
ضرورت رعایت حجاب و عفاف
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حجاب و عفاف از ضرورت‌های دین است و بیانگر نجابت، شرافت، عزت و کرامت بانوی مسلمان است افزود: مردم ایران اسلامی و لرستان مردمی متدین هستند، بانوان این استان بانوانی متدینه و مومنه هستند، حضور آنها در مناسبت‌های گوناگون، نمازهای جمعه و جماعات گواه بر این مطلب است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: حجاب حفظ و مصونیت از آسیب‌ها است، حجاب، عفاف و پوشش کامل به شکل چادر که برگرفته از حجاب و عفاف حضرت فاطمه (س) است بیانگر نجابت، شرافت و عزت بانوی مسلمان است، این روشن است، در خانه‌ای که باز باشد، وسیله نقلیه ای که از حفاظت لازم برخوردار نباشد، یک مرکز طلا و جواهر فروشی که از مصونیت برخوردار نباشد مورد طمع سارقان و افراد بد سرشت قرار می‌گیرد، در مورد حجاب و عفاف و حیا نیز این چنین است، اگر حجاب و عفاف، چه مردم و چه زن ناقص بود ولو از رو بی توجهی، سبب آسیب‌های جبران ناپذیر می‌شود.
حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه آرایش، خود آرایی، لباس‌های خلاف شئونات اسلامی و گویا هر روز برخی خود را برای رفتن به مجلس عروسی تزئین می‌کنند و به این شکل و شیوه آثار منفی برای بانوان دارد و آنها را از جایگاه عزت و کرامت تنزل می‌دهد و وقار و منزلت آنها را زیر سوال می‌برد گفت: گاهی برای بینندگان آثار مخربی در پی دارد، هم به خود و هم به دیگران آسیب می‌زنند، چنین وضعیتی شایسته جامعه اسلامی نیست.
وی تاکید کرد: چنین بانوانی باید به فکر دخترانی باشند که در خانه و تحت تعلیم و تربیت آنها هستند، چنین حالتی را در رژیم مفسد پهلوی تجربه کردیم، دوباره به آن تجربه گذشته بر نمی‌گردیم، مردم متدین و بانوان گرامی و دختران پاک سرشت ما هیچ گاه به آن دوران بر نمی‌گردند، مراکز تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و… در این زمینه مسئولیت دارند و باید به وظایف خویش عمل کنند، شورای امر به معروف و نهی از منکر در استان به وظیفه خود عمل کند، در این راستا نیازمند کمک همگانی هستیم.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/251587/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان

کشف 4 تن روغن قاچاق

کشف 4 تن روغن‌نباتی قاچاق در الیگودرز

روایت فارن پالیسی از ماجراجویی های پرهزینه تل آویو

ماجرای عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

4 تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد

دریافت بیش از 490 میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان

«بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

یورش به کلمبیا؛ پلیس تحصن دانشجویان هوادار فلسطین را برچید

«دلار چند؟»

دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست

نجات آقای « ب.ز»

پیام ناتو به روسیه با برپایی بزرگ‌ترین مانور از زمان جنگ سرد

بلا و بهای خام‌اندیشی

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور

علیه کارگر؛ تبعات قراردادهای موقت

محدودیت‌های نانوشته علیه معلمان

عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

فرقان؛ ردپای مارکسیسم

مردی که تسلیم نمی‌شود

خبر خوب برای دارندگان خانه در بافت فرسوده

بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید

وعده مخبر درباره افزایش 35 درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر عملیاتی شد

جوان الیگودرزی در دریاچه سد حوضیان غرق شد

تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا اعتراضات را شعله‌ور کرد

نفوذ سرمایه‌داری در سنگر کمونیست‌ها

ایران هسته‌ای مخلوق شرایط و تحولات است

هشدارها و حسرت‌های دو رئیس‌جمهور

رو هوا بزن! 56000 تومان جایزه

دلار به دنبال بازه آرامش

صادرات زعفران ایرانی با نام افغانستان!

دغدغه‌های انتقال فرآورده‌های نفتی از ایران با گازوئیل

کاهش 2 درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان

معاون سازمان راهداری: 40هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد

امضای 2 سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات

دانشمندان عمیق‌ترین گودال آبی جهان را در مکزیک کشف کردند

ادای احترام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدای مازندران

با الگوپذیری از معلم شهید مطهری نقش واقعی معلم و استاد را در کشور به ثمر برسانیم

با هم‌ دوست باشید

عاقبت دانه‌درشت‌ها

قراردادی با چین وجود دارد؟

جنجال جدید طلافروشان

آخرین وضعیت عرضه ارز در مرکز مبادله

وزیر جهادکشاورزی: اجازه نمی‌‌دهیم محصولاتی که خودمان داریم وارد کشور شود

شناسایی فرار مالیاتی 860 میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی

پاسخ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس