ندای لرستان

آخرين مطالب

15 انبار احتکار کالا شناسایی شد؛

بازار در مسیر ثبات و قرار/ از وفور کالا تا لزوم تشدید نظارت مقالات

بازار در مسیر ثبات و قرار/ از وفور کالا تا لزوم تشدید نظارت
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- بازار لرستان در مسیر ثبات قرار گرفته است، کالاهای مورد نیاز در فروشگاه‌ها بین مردم توزیع می‌شود، اما آنچه ضرورت دارد که از سوی متولیان مورد توجه قرار بگیرد موضوع کنترل قیمت‌ها است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: با گذشت حدود یک هفته از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها در لرستان و پشت سر گذاشتن روزهای پر التهاب در بازار، هم اکنون آرامش نسبی در فضای بازار استان مشاهده می‌شود، کالاهایی همچون مرغ، برنج، تخم مرغ، روغن و لبنیات به تدریج در حال ذخیره سازی و وارد شدن به بازار استان است.
در حالی قیمت برخی کالاها از جمله گوشت مرغ تا 60 هزار تومان نیز رسید که امروز شاهد عرضه این کالا در بازار به قیمت 41 تا 45 هزار تومان در بازار استان هستیم، در فروشگاه‌های استان لبنیات به میزان لازم وجود دارد و با نرخ مصوب و حتی پایین‌تر از قیمت مصوب، در اختیار مصرف کنندگان قرار داده می‌شود، کالای روغن که طی روزهای گذشته شاهد کمبود آن در بازار استان بودیم در قالب محموله‌های جداگانه روزانه وارد بازار استان می‌شود و می‌توان گفت با برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته، هم اکنون شاهد حاکم شدن فضای آرامش بر بازار استان هستیم.
آنچه در این رابطه حائز اهمیت است، ورود دستگاه‌های نظارتی، انتظامی و همچنین سپاه در راستای برخورد با تخلفاتی همچون احتکار کالاها، گران فروشی، کم فروشی و… است به طوری که بیش از 15 انبار احتکار کالا در استان تا کنون شناسایی شده است، موضوعی که باید از سوی دستگاه‌های نظارتی مانند تعزیرات حکومتی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
بازدید سرزده استاندار از بازار خرم‌آباد
فرهاد زیویار استاندار لرستان در بازدید سرزده از وضعیت بازار و همچنین فروشگاه‌های سطح شهر خرم آباد اظهار داشت: در رابطه با ذخیره سازی کالاها، تولید و تأمین کالاهای مورد نیاز مردم هیچ گونه مشکلی در استان نداریم.

ندای لرستان


وی بیان داشت: استان لرستان تولید کننده برخی از همین اقلام و کالاهای اساسی از جمله مرغ در کشور به حساب می‌آید.
استاندار لرستان با اشاره به تولید مازاد مرغ در لرستان بیان داشت: بخشی از گوشت مرغ تولیدی لرستان بعد از رفع نیاز مردم در استان، به استان‌های دیگر صادر می‌شود.
زیویار تاکید کرد: مردم به هیچ عنوان نگران نباشند چرا که برنامه ریزی و مدیریت لازم در راستای تأمین و توزیع کالاهای اساسی در بازار و فروشگاه‌های استان صورت گرفته است.
تأمین و عرضه کالاهای مورد نیاز در بازار
سیروس ابراهیمی معاون اقتصادی استاندار لرستان نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه در بحث تأمین و توزیع کالاهای اساسی در استان هیچ گونه مشکلی نداریم اظهار داشت: کالاهای مورد نیاز مردم به مرور وارد بازار می‌شود.

ندای لرستان


وی با اشاره به توزیع 70 تن روغن خوراکی در بازار و فروشگاه‌های سطح استان لرستان طی روز گذشته عنوان کرد: امروز نیز 50 تن روغن خوراکی وارد استان شده است.
معاون اقتصادی استانداری لرستان بیان داشت: در رابطه با تأمین و همچنین عرضه کالاهای مورد نیاز مردم مشکلی نداریم و برنامه ریزی لازم نیز در این رابطه صورت گرفته است.
ابراهیمی در ادامه همچنین از تشدید نظارت‌ها در بازار استان خبر داد و گفت: دستگاه‌های متولی در قالب بازرسی‌های لازم، بر فضای بازار نظارت و کنترل لازم را دارند و با تخلفات و همچنین احتکار کالا در انبارها برخورد قاطع خواهند داشت.
کشف بیش از 15 انبار احتکار کالا
حمید القاصی مهر مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان از تشدید نظارت‌ها در بازار استان خبر داد و اظهار داشت: روزانه در دو نوبت صبح و عصر رصد و نظارت بازار از سوی گشت‌های نظارتی صورت می‌گیرد.

ندای لرستان

وی تاکید کرد: این نظارت‌ها به گونه‌ای بوده که طی یک هفته گذشته بیش از 15 انبار احتکار کالا در استان لرستان کشف و ضبط شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان گفت: گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی همچون روزهای گذشته برای کنترل و نظارت بازار فعال بوده و مراحل، نحوه توزیع و عرضه و قیمت کالاها و اقلام اساسی مورد نیاز و مصرف مردم از جمله مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن رصد می‌شود.
القاصی مهر عنوان کرد: در این گشت‌ها، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت ، پلیس امنیت اقتصادی، بسیج اصناف و بازرسان و کارشناسان دیگر دستگاه‌های نظارتی و زی ربط حضور دارند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان با اشاره به بازدید میدانی از فروشگاه‌های سطح شهر تصریح کرد: در این بازرسی‌ها انبارهایی از احتکار روغن کشف شد که در محل در بین مردم و مصرف کنندگان توزیع شد.
القاصی مهر عنوان کرد: با محتکرین کالاهای اساسی و گران فروشان که در حق مصرف کنندگان اجحاف می‌کنند برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

ندای لرستان

وی تاکید کرد: گشت‌های شعب سیار تعزیرات حکومتی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه به صورت مستمر فعال و سامانه 135 آماده دریافت گزارشات و شکایات مردمی است.
مردم تخلفات را گزارش بدهند
بهمن جعفری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در این رابطه به مهر گفت: تیم‌های ما کار بازرسی و نظارت را بر بازار انجام می‌دهند و از حداکثر ظرفیت بازرسان، همکاران و… در راستای نظارت و کنترل قیمت‌ها در بازار استفاده می‌شود.
وی با بیان اینکه کالاهای مشمول قیمت گذاری جدید بدون توجه به زمان تولید و با قیمت جدید عرضه خواهند شد افزود: چهار قلم کالا شامل روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات با نرخ جدید، اگر پیش از 22 اردیبهشت ماه امسال تولید شده باشند، با قیمت‌های جدید در بازار عرضه خواهند شد و سایر کالاهایی که ربطی به حذف ارز ترجیحی ندارند نباید افزایش قیمت داشته باشند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان داشت: در راستای جلوگیری از افزایش قیمت و کنترل بازار، موضوع بازرسی و نظارت بر بازار را تشدید کرده‌ایم.
جعفری با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در راستای کنترل بازار بیان داشت: از هم استانی‌های گرامی نیز تقاضا داریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف شامل گران فروشی، کم فروشی، عدم صدور فاکتور، عدم درج قیمت، احتکار، عرضه خارج از شبکه کالا و… آن را به شماره تلفن 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع بدهند.
وی بیان داشت: در برخورد با تخلفات هیچ گونه تعارف و مماشاتی نخواهیم داشت و ضمن برخورد قاطع و تشکیل پرونده، متخلفان به مراجع ذی صلاح معرفی خواهند شد.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/249718/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد

مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان

حضور بیش از 60 پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان

اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است

دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

افزایش 93 درصدی سطح زیر کشت کلزا در سلسله

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

آبفای لرستان 100 پروژه در دست اجرا دارد

انهدام باند سارقان و کشف 26 فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

باند سرقت منازل در خرم‌آباد منهدم شد

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور

وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان

کمیته انضباطی؛ خیبری‌ها 100 میلیون جریمه شدند

انهدام باند سارقان در خرم‌آباد

تجمع مردمی حمایت از «طرح نور» در خرم‌آباد برگزار می‌شود

افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته

نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد

اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند

افزایش 35 درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد

توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم

استاندار لرستان: توانمندسازی افراد کم‌بضاعت جامعه در اولویت قرار گیرد

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

شهیدی که در جبهه به نیازمندان انفاق می‌کرد