ندای لرستان

آخرين مطالب

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران:

بدهی شهرداری تهران بیش از 2 برابر بودجه سال جاری است/ مزیت فروش املاک شهرداری در بورس کالا شهرداری تهران

بدهی شهرداری تهران بیش از 2 برابر بودجه سال جاری است/ مزیت فروش املاک شهرداری در بورس کالا
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - فلاح جزییاتی از چگونگی تامین منابع درآمدی لایحه بودجه 1400 شهرداری تهران ارایه کرد و گفت: شهرداری تهران بیش از 2 برابر بودجه سال جاری بدهی دارد و این بدهی دست و پای ما را بسته است و به همین دلیل این امکان را با هماهنگی با بورس کالا فراهم کردیم که با روش‌های نوین، دیون پیمانکاران پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار شهر ، ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران صبح امروز -چهارشنبه 29 دی 1400- در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره لایحه بودجه 1401 شهرداری تهران گفت: لایحه پیشنهادی شهرداری تهران هم در منابع هم در مصارف، حدود 50 درصد نسبت به مصوب بودجه 1400 افزایش دارد.
او یکی از دلایل افزایش سقف بودجه را ایجاد تحولاتی عنوان کرد که قرار است در حوزه‌های حمل‌ونقل، محیط‌زیست، نگهداشت شهر و پسماند و حوزه‌های اجتماعی رخ دهد و درباره تامین منابع درآمدی بودجه هم توضیح داد: بخش قابل توجهی از درآمدها، قرار است از طریق ابزارها و شیوه‌های نوین مالی تامین شود.
شهر در گذشته قفل شده بود
به گفته معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، همچنین گره‌هایی که در حوزه‌های شهرسازی در سالیان گذشته رخ داده بود که هم شهر را قفل کرده بود و هم به نوعی سبب نارضایتی مردم شده بود و همینطور منابع شهرداری را هم تحت تاثیر قرار داده بود و قرار است با اقدامات و برنامه‌هایی این گره باز شود.
فلاح درباره مولدسازی اموال غیرمنقول و املاک شهرداری تهران گفت: این اصطلاح به تازگی در کشور رایج شده و در بودجه‌های سنواتی، دولت هم به آن توجه کرده است که بتوان از دارایی‌های منجمد خود در جهت توسعه کشور استفاده و آنها را به نقد تبدیل کرد.
او ادامه داد: شهرداری برای سال 1401 برنامه‌ای در نظر گرفته تا اموال و املاک شهرداری، از طریق شیوه‌های نوین به پروژه‌های عمرانی تبدیل شود.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه آنچه تا به امروز در شهرداری تهران رخ می‌داد، این بود که اموال و املاک را به ازای کار به پیمانکاران داده و یا در فروش از روش‌های سنتی مزایده استفاده می‌شد، توضیح داد: شیوه‌ای که ما در پیش گرفتیم در بورس کالا نزدیک به یکسال است که رایج شده و بخش بورس املاک فعال شده است. بخشی از دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی هم به آن توجه کرده‌اند و شهرداری تهران هم با تفاهمی که با بورس داشت، وارد این عرصه خواهد شد.
ایجاد شفافیت با فروش ملک در بورس کالا
فلاح گفت: حداقل مزیت فروش املاک در بورس کالا این است که در هفت روز کاری پیوسته رخ می‌دهد، در حالی که در روش مزایده یک ماه برای فروش ملک زمان صرف می‌شد؛ اگر در موارد قبلی در قیمت‌گذاری شفافیت لازم وجود نداشت، اما با این روش شفافیت زیادی ایجاد می‌شود و در بورس به صورت کامل قابل رصد است.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه املاک و اموال شهرداری که متعلق به مردم است، مولد می‌شود، افزود: این املاک و اموال به قیمت واقعی و به قیمت بازار فروخته می‌شود، در حالی که در شیوه قبلی حدود 50 درصد از ارزش دارایی‌های شهرداری به دلایلی کاسته می‌شد. دیگر مزیت بورس کالا قابل رصد بودن آن است و دقیقا منابع حاصل از این را صرف حوزه‌های عمرانی شهر خواهیم کرد و بخش منابع جاری را جدا کرده‌ایم.
پرداخت بدهی پیمانکاران با فروش ملک
او گفت: بدهی قطعی شهرداری تهران به بانک‌ها بیش از 59 هزار میلیارد تومان است و این رقم همراه با بدهی به پیمانکاران و سایر بخش‌ها به بیش از 85 هزار میلیارد تومان رسیده است، در واقع شهرداری تهران بیش از 2 برابر بودجه سال جاری بدهی دارد. به همین دلیل این امکان را با هماهنگی با بورس فراهم کردیم که با روش‌های نوین دیون پیمانکاران پرداخت شود.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران بیان کرد: یکی از دلایل شهرداری برای ورود به بورس کالا و فروش املاک این بود که پیمانکارانی که از شهرداری طلب دارند و تا به امروز پرداخت بدهی‌شان با روش غیرنقد بوده است، هرچه سریع‌تر به مبالغ بدهی خود برسند. حالا به آنان توصیه شده که کد بورسی بورس کالا را بگیرند و وارد بازار شوند و املاکی که شهرداری برای فروش می‌گذارد، حواله دین قرار دهند که امیدواریم با این روش بدهی پیمانکارانی که از هفت تا هشت سال قبل تا الان پرداخت نشده، تسویه شود.
ایجاد اسناد خزانه اسلامی شهرداری
فلاح از تشکیل تیم بانکی برای پرداخت بدهی‌های بانکی خبر داد و افزود: به دنبال سازوکارهایی هستیم تا بدهی بانکی را هر چه سریعتر تعیین تکلیف کنیم. از طرف دیگر قرار است از ابزار اوراق بدهی و اسناد خزانه اسلامی که در دولت است، مشابه آن را با عنوان اسناد خزانه اسلامی شهرداری طراحی کنیم که حداقل، بدهی‌ها تعیین تکلیف شود، چرا که این بدهی‌ها دست و پای ما را بسته است و طرح دعوی در مراجع قضایی و پرونده‌های متعدد داریم.
به گفته او؛ یکی دیگر از پروژه‌هایی که در پیش گرفتیم، استقرار کامل خزانه واحد است؛ تا پیش از این حساب‌ها پراکنده بود و عدد قابل توجهی حساب قابل رصد نبود، اما حالا حساب‌های واحد را شکل دادیم و همه منابع درآمدی ما در خزانه قابل رصد و شفاف است.
معاون شهردار تهران ادامه داد: قرار است این پروژه را با الکترونیک و هوشمند کردن، کامل‌تر کنیم. همچنین پرداخت به ذینفع نهایی را در دستور کار داریم و در نهایت برنامه ما، حذف چک است که خود سبب ایجاد نظم و انضباط می‌شود و از این محل عدد قابل‌توجهی خلق سرمایه می‌شود.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/242841/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیستان و بلوچستان فراموش شده

تاریخ انقضای اتهام‌زنی به روحانی؟

هم میهن گزارش داد: واکنش‌ها به احیای گشت ارشاد

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران: 2.8 میلیارد دلار ارز در نخستین ماه سال 1403 تامین شد

ممنوعیت تبلیغ کولر گازی، راهکار مقابله با کمبود برق؟

ادامه روند کاهشی قیمت انواع سکه؛ دلار به کانال 64 هزار تومان برگشت

رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی: دولت کارش التماس به دشمن بود "بگذار نفت صادر کنم"

بازدید نماینده مردم بروجرد از مجتمع فرآوری خاک‌های صنعتی

اجرای طرح تشدید نظارت بر کالاهای اساسی در لرستان

اجرای طرح زراعت چوب در تنگ فنی پلدختر

قم قهرمان مسابقات اسب سواری

بیشه خرم‌آباد از بین 8 روستای گردشگری کشور برای ثبت جهانی انتخاب شد

بارشهای رگباری در راه لرستان

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

انتصاب مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش لرستان

بامداد بی‌رمق

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

درگذشت یار محمودها و پایداری

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

فرحی گرام : آچار فرانسه اینستاگرام

برقراری ثبات نسبی در بازار ارز

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد

نواختن زنگ سلامت در مدارس لرستان

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مسخره‌بازی

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

جشن هزار دف پالنگان

صادرات 20 تن ماهی قزل آلای لرستان به خارج از کشور

علت تعدیل نیرو در کارخانه فروآلیاژ ازنا مشخص شد

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در خرم آباد

واکنش فرماندار ازنا به ادعای اخراج 160کارگر یک کارخانه

حل و فصل 35 درصد از دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان

اختراع جدید دانشمندان؛ ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید