ندای لرستان

آخرين مطالب

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

لزوم نظارت دقیق برعملکرد دستگاه‌ها/دربرخورد با تخلفات مماشات نشود سياسي

لزوم نظارت دقیق برعملکرد دستگاه‌ها/دربرخورد با تخلفات مماشات نشود
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر لزوم نظارت دقیق بر عملکرد بانک‌ها و دستگاه‌ها در استان گفت: در برخورد با تخلفات مماشات نشود.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی شامگاه دوشنبه در دیدار با سرپرست دیوان محاسبات لرستان در سخنانی با بیان اینکه اصل حسابرسی و محاسبه کردن، یک امر منطقی، عقلی، شرعی و قانونی است، جنبه فردی و اجتماعی هم دارد اظهار داشت: در دستورات دینی به ما تاکید شده که خودتان را حسابرسی کنید، قبل از آن که دیگران شما را حسابرسی کنند.
ضرورت نظارت و محاسبه دقیق برای جلوگیری از تخلفات
وی با بیان اینکه وقتی این امر بعد اجتماعی پیدا می‌کند، اهمیت آن چندین برابر می‌شود عنوان کرد: کسی که در رأس نظام جمهوری اسلامی است، خود را خدمت گذار مردم می‌داند، ایشان می‌فرمایند اگر به من خدمت گذار بگویید، بهتر است که رهبر بگویید.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه باید همه امور بر مسیر قانونی و شرعی خودش حرکت کند گفت: فلسفه وجودی دستگاه‌هایی مانند بازرسی قوه قضائیه، دیوان محاسبات، بازرسی ادارات، عاملین ذی حساب، اقتصاد و دارایی و… این بوده که نظارت کنند تا امور بر مسیر قانونی خودش حرکت کند.
حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه وقتی تخلفات و رویدادهای تلخ را مشاهده می‌کنیم، در فلان شهرداری در فلان شهر و… پرونده تخلفاتی تشکیل شده، 20 جلد تخلفات انجام شده است، به دلیل این بوده که نظارت و محاسبه دقیق صورت نگرفته است، افزود: اول که باید پیشگیری کرد و اگر بعد از آن تخلف شد، به اندازه یک جلد کتاب شد، کفایت می‌کند و همانجا باید جلوی آن را گرفت.
وی تصریح کرد: اما می‌بینیم که فرضا پرونده تشکیل شده به اندازه 20 جلد و 30 جلد، این نشان دهنده این است که دستگاه‌های مرتبط وظیفه خود را به درستی انجام نداده اند و اگر این نظارت انجام می‌گرفت ما مبتلا به این موضوعات نمی‌شدیم.
قبل از وقوع تخلف باید پیشگیری صورت گیرد
نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: هر چه بتوانیم مبحث نظارت دقیق بر تفریق بودجه را سرعت و دقت ببخشیم، کار شایسته ای است، اولین درخواست ما از دیوان محاسبات نظارت دقیق، به هنگام، با سرعت و با دقت است.
حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه قبل از اینکه آسیبی وارد شود، از آن جلوگیری شود گفت: باید قبل از وقوع آسیب و انحراف، ورود پیدا کرد و جلوی آن گرفته شود.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سرعت رسیدگی به امور باید افزایش پیدا کند تا به هنگام ورود پیدا کنید ادامه داد: این امر در کلان مطرح شود که وقتی به آرمان به خود رسیده ایم که در زمانی که دستگاه در حال هزینه کردن است، رصد صورت گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: اگر بتوانیم در حین کار، با استفاده از فناوری و امکانات لازم، این کار را به دقت انجام دهیم، مطلوب است.
حجت الاسلام شاهرخی در ادامه با تاکید بر اینکه البته نباید تلقی این باشد که مدیر دستگاه احساس کند که جلوی فعالیت او گرفته می‌شود گفت: باید به گونه‌ای این فرآیند طی شود که افراد پاک دست و امین احساس کنند که کسی امین تر از آنها رفتار آنها را رصد می‌کند و افرادی که عادت دارند از مسیر اصلی خود خارج شوند، باید احساس کنند که تحت نظارت و کنترل هستند.
وی عنوان کرد: هر چه کار شما سرعت بیشتری پیدا کند، مدیر لایق آشکار تر می‌شود.
ضرورت فعال شدن سامانه 198 دیوان محاسبات
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه در گام دوم انقلاب، ما یک دیوان محاسباتی با گام دوم و با برنامه‌های گام دومی می‌خواهیم که آرمان‌ها و اهدافی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بیان کرده، تحقق پیدا کند افزود: در جلسه شورای فرهنگ عمومی، گزارش دادند که این تعداد جلسات در صدا و سیما راجع به گام دوم انقلاب ساخته شده، ما گفتیم که این امر تبیین است و باید به باور و اعتقاد تبدیل شود و بروز رفتاری داشته باشد.
حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه باید مفاد بیانیه گام دوم را در عملکرد مدیران اداری و شرکت‌های دولتی مشاهده کنیم گفت: باید بروز این امر را در رفتار، نوع عملکرد و… ببینیم.
وی با اشاره به موضوع تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز ، گفت: این امر باید سرعت بیشتری پیدا کند، افراد زودتر از این دور هم جمع شوند، ایجاد سامانه مردمی 198 و دیوان فناورانه مردم پایه فعلاً در چاردیواری دیوان محاسبات باقی مانده و به گفتمان تبدیل نشده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: وقتی موفق می‌شویم امر مطلوبی را پیش ببریم که آن را تبدیل به یک گفتمان کنیم.
حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه دو سال قبل بررسی کردیم و دیدیم که خبری از آب، تخصیص آب و… نیست، گفت: در این راستا شروع کردیم و آن قدر آن را گفتیم و همه به کمک آمدند که نتیجه اش مصوبات سفر شد.
لزوم بررسی عملکرد بانک‌ها
وی با تاکید بر فعال شدن حوزه روابط عمومی دیوان محاسبات گفت: مجموعه دیوان محاسبات از صدر تا ذیل باید گام دومی حرکت کنند، آسیب‌هایی که در گام اول داشتیم، رصد شوند، دچار آنها نشویم و با قوت و استحکام بیشتری نقاط قوت را پیش ببریم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: دیوان محاسبات هنوز با دیوان فناورانه و مردم پایه فاصله دارد، مردم هنوز سامانه 198 را نمی‌شناسند، برای رسیدن به اهداف فاصله وجود دارد و باید بعد مردمی کار را قوت بیشتری بدهید و شورای اندیشه ورزی متشکل از افراد حقیقی و حقوقی از حالت رکود و رخوت بیرون آورده شود.
حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه روابط عمومی شما باید فضای مجازی را همواره رصد کند گفت: زمینه‌ای فراهم شود تا افراد دست پاک کار خود را با دقت انجام دهند، سیاه نمایی نشود، دیوان محاسبات یک بخش فناورانه درونی خودش را دارد که باید ارتقا پیدا کند، ارتباط مردمی نیز در این مجموعه از سوی روابط عمومی باید ارتقا پیدا کند.
وی افزود: مدیرعامل بانک ملی که رئیس شورای بانک‌ها است در جلسه‌ای اعلام کردند که 14 هزار میلیارد تومان سرمایه بانک‌های استان است، این امر از سوی دیوان محاسبات رصد شود که چقدر در زمینه ایجاد اشتغال و… مؤثر بوده؟ کجا هزینه شده است؟ چرا بازخورد آن را مشاهده نمی‌کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: بخشی از کار مربوط به سایر دستگاه‌ها مانند بازرسی قوه قضائیه، دستگاه‌های انتظامی و امنیتی و… است، دقت شود در موقعیتی که مردم دچار مشکلات معیشتی هستند، گرفتار افرادی نباشیم که به بیت المال دست درازی کنند و در جاهای دیگری هزینه کنند.
با تخلفات مماشات نشود
حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: اگر یک دیوان محاسبات، فناورانه ، مردم پایه داشته باشیم و سامانه مردمی 198 گسترش پیدا کند، نیاز نیست که کسی برخی موضوعات را به ما بگوید و ما آن را پیگیری کنیم، بلکه با راه اندازی این سامانه، نظارت‌ها ملی می‌شود، امر به معروف و نهی از منکر خود به خود صورت خواهد گرفت.
وی با تاکید بر لزوم رصد شرکت‌های دولتی و بانک‌ها و نظارت دقیق‌تر در این رابطه بیان داشت: شما نظارت‌های خود را قوت ببخشید، ما هم در این راستا حتماً کمک می‌کنیم، جایی که تخلف است و احساس می‌کنید جرمی رخ داده، روی آنها مماشات نکنید، باید بین محصل و دانش آموز پر تلاش با کسی که تلاشی نمی‌کند و می‌خواهد نقص خود را از طریق دیگری جبران کند، تفاوت باشد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: باید مشخص شود که کدام دستگاه‌ها تخلف می‌کنند و در نهایت پیشگیری مهم است.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/242770/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زارع‌پور: رفع فیلتر گوگل پلی یکی از دستور کارهای گروه تعیین مصادیق مجرمانه است

شاخص بورس در سطح دو میلیون و 300 هزار واحد ماند

تصویب افزایش سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول

خلجی: در سدسازی به جایی رسیدیم که برای دیگر کشورها پروژه اجرا می‌کنیم

سبقت شکلات از طلا!

دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی

فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا

انسداد 257 حلقه چاه غیرمجاز در لرستان

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

ماجرای کشف جسد یک زن 59 ساله در تالش

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

اینفوگرافی/ به‌بهانه روز جهانی مننژیت؛ آشنایی با شایع‌ترین علایم این بیماری

استاندار لرستان: مدیران حق ندارند مردم را پشت درب اتاق خود منتظر نگه دارند

میانگین بارندگی‌های اخیر در لرستان 6/3 میلیمتر ثبت شد

علت افزایش قیمت پیاز در بازار

حذف کسب وکارهای غیرقانونی از گردونه رقابت با مجوز الکترونیکی

خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است

زارع‌پور: به زودی ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کنیم

طلا و سکه همچنان در سرازیری قیمت‌ها؛ دلار کاهش یافت؟

فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان

شناسایی بیش از 3000 مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

قاچاقچی پارچه و فندک در لرستان بیش از 12 میلیارد جریمه شد

روایت «فارن پالیسی» از بده‌بستان ابوظبی-تل‌آویو

فقرزدایی نیازمند تغییر ریل

خبر جدید و مهم برای دارندگان سهام عدالت

داعش خراسان؛ پیمانکاران ارزان قیمت تروریسم

رقیب سرسخت ایران در عراق

مصوبات کمیسیون اصل نود برای افزایش کیفیت نان

خاندوزی: تمام بدهی های کشور تا سال 1402 را به صفر رساندیم

واقعیت پیامکی که تهرانی ها را نگران کرد

سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند

نماینده کارگران در شورای عالی کار: تولید، دلاری محاسبه می شود حقوق کارگران ریالی!

فعال کردن 350 هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می طلبد

خشت‌گذاری مدرسه 6 کلاسه در محله فیروزآباد اشکذر

ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

پاس کروزها را گل کنید

دلیل کاهشی شدن قیمت سکه

قیمت عینک شنا هم نجومی شد؛ حدود 10 میلیون کنار بگذارید!

قاچاقچی کالا در لرستان 127 میلیارد و 24 میلیون ریال جریمه شد

همدلی نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است

آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد

هشدار هواشناسی برای سیلاب در 21 استان

هیل: همه رئیسان ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند

روایت «نیویورک تایمز» از قدرت حماس و چشم‌انداز غزه

نماینده مجلس: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: کار ویژه بانک‌های خصوصی تامین مالی بخش خصوصی نیست

خبرگزاری رسمی کره شمالی: هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود