ندای لرستان

آخرين مطالب

‌مخابرات ملزم به رفع مشکلات اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه روستاهای معمولان شد مقالات

‌مخابرات ملزم به رفع مشکلات اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه روستاهای معمولان شد
  بزرگنمايي:

ندای لرستان -

ندای لرستان


گروه استان‌ها- مشکلات مخابراتی روستاهای بخش معمولان و قطع آنتن دهی و اینترنت 6000 نفر بررسی و مخابرات ملزم شد که دکل مخابراتی جلگه که این روستاها را پوشش می‌دهد را تجهیز و تقویت کند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر ، قهر باران با سیستم‌های مخابراتی در روستاهای پلدختر به یکی از مشکلات همیشگی مردم تبدیل شده است به طوری که به محض شروع نزول باران به عنوان رحمت الهی،کل سیستم‌های مخابراتی روستاهای محور افرینه، چولهول و زیودار قطع و شش هزار نفر مردم این مناطق از دسترس خارج می‌شوند.
طی چهار بارندگی که در فصل پاییز اتفاق افتاد هر چهار بار این روستاها برای ساعات طولانی از دسترس خارج شدند به طوری که در آخرین روز از فصل پاییز و ورود به زمستان 1400 طی 24 ساعت در دسترس نبودند که در شب یلدا آنتن دهی این مناطق به مدار بازگشت ولی تا دو روز بعد از بارندگی‌ها هم همچنان دچار اختلال و قطعی‌های مکرر بود که مردم این روستاها را به ستوه آورده است.
خبرگزاری تسنیم در گزارشی با عنوان «روایت مشترکانی که با ابری شدن هوا از دسترس خارج می‌شوند» در پنجم دی ماه به این مشکل پرداخت که جلسه بررسی مشکلات مخابراتی روستاهای محور افرینه و زیودار با حضور داوودی معاون شرکت مخابرات لرستان، رضائیان فرماندار پلدختر، امرایی معاون عمرانی فرمانداری، متش پور رئیس شرکت توزیع برق پلدختر و سلطانپور دهیار افرینه در فرمانداری پلدختر برگزار و بر رفع مشکلات مخابراتی این مناطق تاکید شد.
قطع کل سیستم‌های مخابراتی با بارش باران
علی سلطانپور دهیار افرینه در این جلسه با بیان اینکه در چهار بارندگی که در فصل پاییز اتفاق افتاده آنتن دهی و اینترنت دهستان افرینه و روستاهای اطراف قطع شده است اظهار داشت: قطعی‌های مکرر اینترنت مشکلات زیادی برای مردم افرینه به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان ایجاد کرده که سبب نگرانی خانواده‌ها شده است .
وی افزود: طی سالهای گذشته چهار جوان افرینه‌ای به خاطر نبود سالن ورزشی در جاده افرینه به معمولان تصادف کرده جانشان را از دست دادند اکنون نیز این اتفاق در حال تکرار است و مردم این منطقه به محض شروع بارش باران باید برای استفاده از تلفن و اینترنت به معمولان بروند که با توجه به جاده‌های ناایمن ممکن است در این رفت و آمدها مشکلی برای مردم به وجود بیاید.
دهیار افرینه با بیان اینکه مردم از ما نمی‌پذیرند که با ابری شدن هوا و بارندگی کل سیستم‌های مخابراتی برای مدت زمان طولانی قطع شود عنوان کرد: انتظار داریم یک اکیپ رفع نقص در مواقع بارندگی در منطقه استقرار پیدا کند تا در زمان کوتاهی مشکل سیستم مخابراتی منطقه را برطرف کند.
وی با اشاره به اینکه تجهیزات دکل مخابراتی جلگه باید به روز شده تا کمتر شاهد قطع آنتن دهی و اینترنت منطقه افرینه و زیودار باشیم بیان کرد: مسئولان پیگیری‌های لازم برای تسریع در اجرای فیبر نوری را انجام دهند تا مشکل قطعی اینترنت و تلفن همراه برای همیشه مرتفع شده و امیدوارم برگزاری این جلسات گام مثبت و موثری برای مردم داشته باشد.
آستانه تحمل مردم از قطعی‌های مکرر پایین آمده است
سید حبیب الله موسوی بخشدار معمولان در این جلسه با اشاره به اینکه ‌در زمان ابر، بارندگی و رعد و برق اینترنت، همراه اول و شبکه دیجیتال صدا و سیما روستای افرینه به عنوان پرجمعیت‌ترین روستای بخش و مرکز دهستان، 15 روستای منطقه زیودار و هشت روستای منطقه چولهول میانکوه شرقی قطع و جمعیت 14 هزار نفری این روستاها از دسترس خارج می‌شوند اظهار داشت: قطعی‌های مکرر آنتن دهی و اینترنت آستانه تحمل مردم این مناطق را پایین آورده است.
وی افزود:کارتخوان بیش از 80 واحدهای صنفی، قطع سامانه ارتباطی آتشنشانی افرینه و اختلال در روند آموزشی دانش‌آموزان و دانشجویان در بستر فضای مجازی سبب نارضایتی مردم شده است.
بخشدار معمولان عنوان کرد: ضرورت دارد ادارات مخابرات و فناوری اطلاعات در کوتاه مدت با ارتقاء همه جانبه سیستم TV جلگه و برقراری ارتباطات پایدار، همچنین در بلند مدت با تسریع در اجرای خط فیبر نوری ویسیان، معمولان، پلدختر برای همیشه مشکل اینترنت و همراه اول شهر معمولان و 126 روستای تابعه را برطرف کنند.
لزوم رفع دغدغه مردم روستاهای افرینه و زیودار
حسن رضائیان فرماندار پلدختر با بیان اینکه باید دست به دست هم داده و دغدغه‌های مردم را برطرف کنیم اظهار داشت: با توجه به مجازی بودن کلاس‌های درسی دانش‌آموزان و دانشجویان قطع اینترنت سبب مشکلاتی می‌شود که باید هر چه سریعتر مشکلات مخابراتی روستاهای محور افرینه و زیودار برطرف شود تا مردم دغدغه و نگرانی برای تحصیل فرزندانشان نداشته باشند.
وی با اشاره به اینکه ثبات زیرساختی در پلدختر نداریم و با هر بارندگی برای مردم مشکل ایجاد می‌شود افزود: زیر ساخت‌های مخابراتی پلدختر در سیل 98 تخریب شده که ضرورت دارد این مشکلات برطرف و تعوقات مردم رفع شود .
فرماندار پلدختر با بیان اینکه مخابرات پای کار بیاید و مشکلات مخابراتی روستاهای پلدختر را برطرف کند عنوان کرد: مخابرات با انجام راهکارهای مناسب دغدغه مردم روستاها را برطرف و با انجام راهکار مناسب دیگر این مشکل قطعی‌های تلفن و اینترنت در روستاها تکرار نشود.
دکل مخابراتی جلگه تجهیز شود
نادیا امرایی معاون عمرانی فرمانداری پلدختر با بیان اینکه تجهیزات دکل مخابراتی جلگه باید به روز و تعویض شود گفت: اکیپ‌های مخابرات در روزهای بارندگی به صورت میدانی در منطقه حضور داشته باشند تا قطعی‌ها را در حداقل زمان ممکن برطرف کنند.
وی با اشاره به اینکه اجرای فیبر نوری زمانبر است افزود: دکل مخابراتی جلگه که روستاهای بخش معمولان را پوشش می‌دهد باید تقویت شود و در صورت امکان مکالمات به دکل گاوزده منتقل شود تا در مواقع ایجاد مشکل دکل جلگه،آنتن دهی تلفن همراه مردم منطقه افرینه و زیودار قطع نشود.
فضل الله داوودی معاون مخابرات لرستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ما به عنوان یک مسئول دین خود را به مردم پلدختر ادا نکردیم و مدیون مردم هستیم اظهار داشت: ما تلاش خود را در حد اعتباراتی که ابلاغ شده انجام دادیم ولی شهرستان پلدختر و کوهدشت تنها شهرستان‌هایی در استان هستند که زیرساخت فیبرنوری به صورت استانی ندارند و کل ارتباطات این شهرستان به فیبر نوری که سال 72 زیر ساخت ایجاد کرده متصل است که بعد این سالها مردم این مناطق با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.
وی با اشاره به اینکه شبکه ای که ارتباطات پلدختر به آن متصل است بسیار آسیب پذیر است افزود: قطعی‌های سیل 98 و بعد از آن عمدتا ناشی از نبود زیرساخت مناسب بود و هم اکنون هم این مشکلات وجود دارد که سبب نارضایتی مردم شده است .
معاون مخابرات لرستان عنوان کرد: اگر طرح ها و ایده‌هایی که داریم در این زمینه پیاده سازی و اجرا کنیم، شهرستان پلدختر به یکی از برخوردارترین شهرستان‌های استان از لحاظ زیر ساخت مخابراتی تبدیل می‌شود.
برای پلدختر در 4 مسیر فیبر نوری اجرا می‌شود
وی با اشاره به اینکه تمام شهرستان‌های استان دو مسیر فیبر نوری دارند و بناست برای پلدختر در چهار مسیر فیبر نوری اجرا شود بیان کرد: هم اکنون شهر معمولان زیرساخت فیبرنوری ندارد و تنها شبکه ما سایت TVجلگه است که پوشش ارتباطاتی 90 درصد بخش و روستاهای معمولان را انجام می‌دهد که متاسفانه این سایت در مالکیت مخابرات نیست و در اختیار صدا وسیماست و مخابرات قسمتی از آن را اجاره و استفاده می‌کند.
وی با اشاره به اینکه سایت TVجلگه دارای مشکلاتی از جمله راه دسترسی، قطعی برق است که سبب آسیب پذیری آن شده است تصریح کرد: زیرساخت TV جلگه بسیار آسیب پذیر است این سایت راه دسترسی مناسبی ندارد تا در مواقع خرابی سایت اکیپ‌های مخابرات به راحتی به این سایت دسترسی و مشکل را برطرف کنند که همین سبب طولانی شدن زمان قطعی‌ها می‌شود که قرار بود مخابرات به همراه صدا وسیما و اپراتورهایی که در این سایت مستقر هستند راه دسترسی سایت را حل کنند که در صورت رفع مشکل جاده دسترسی در روند حل مشکل سایت تسریع انجام می‌گیرد .
معاون مخابرات لرستان خاطر نشان کرد: چون مالکیت سایت TVجلگه در اختیار صدا وسیماست هر کاری در این سایت باید با همکاری و اخذ مجوز آنها صورت بگیرد.
طولانی بودن روند حل مشکل سایت
داوودی گفت: در بارندگی اخیر به علت آسیب به شبکه برق دکل ارتباطات قطع شد و طولانی بودن روند حل مشکل سایت هم به دلیل قطعی چندساعته برق بود که اتفاق افتاد که باید فکر اساسی برای حل مشکل برق این سایت انجام گیرد.
وی افزود: باید تدابیری اندیشیده شود تا قطعی سایت جلگه به حداقل برسد و تجهیزات این سایت باید تقویت شده و سایت به موتور ژنراتور تجهیز شود تا در صورت قطع برق به برق اضطراری موتور ژنراتور متصل شود که تاکنون ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم چون فضای سایت در اختیار مخابرات نیست که امنیت آن را تامین و تجهیزات لازم را مستقر کند .
معاون مخابرات لرستان با اشاره به اینکه باتری‌های سایت باید تقویت شود عنوان کرد: سیستم تغذیه سایت باید به قدر تقویت شود تا در صورت قطعی برق بتواند نزدیک هفت ساعت دوام بیاورد که هم اکنون دو دستگاه باتری در سایت تعریف کرده تا در صورت قطعی برق شش تا هفت ساعت برق سایت پاسخگو باشند.
قطعی 7 ساعته برق سایت جلگه
وی بیان کرد: متاسفانه قطعی برق سایت جلگه طولانی و عمدتا بیش از شش تا هفت ساعت طول می‌کشد برای همین باتری‌های ذخیره پاسخگو نبوده و موقع اتصال برق حداقل 10تا 12ساعت برای شارژ مجدد این باتری‌ها زمان نیاز است.
داوودی گفت: با توجه به کوهستانی بودن سایت مخابراتی جلگه بهترین گزینه برای حل مشکل این سایت این است که سایت را از سایت اصلی بودن درآورده و شبکه فیبر نوری را اجرا کنیم که مجوز آن اخذ، تامین اعتبار صورت گرفته و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) هم به عنوان پیمانکار آن هم انتخاب شده است همه دستگاه‌ها را ملزم کنیم تا مجوز لازم برای اجرای فیبر نوری ویسیان به پلدختر گرفته و عملیات اجرایی آن شروع شود که در صورت انجام این پروژه، سایت جلگه به یک سایت فرعی تبدیل می‌شود و ارتباطات افرینه و روستاهای محور زیودار قطع نخواهد شد و همه روستاهای مسیر جاده می‌توانند از بستر فیبر نوری استفاده کنند تا مشکل اصلی ما حل شود.
وی با بیان اینکه تلاش کنیم طرح فیبرنوری ویسیان به پلدختر که یک کار ماندگاری است را عملیاتی کنیم تصریح کرد:در کوتاه مدت باید با همکاری سایر دستگاه‌ها مشکلات زیرساختی و برق سایت جلگه برطرف کنیم تا در صورت قطع مجدد دسترسی به سایت آسانتر و رفع خرابی در حداقل زمان ممکن انجام شود که با این راهکار می‌توانیم تا حدودی از شرمندگی مردم این مناطق دربیاییم.
وی افزود: دکل مخابراتی گاوزرده ماهواره ای است و پهنای باند آن دو مگاست و مکالمات جاده‌ای را تامین می کند که نمی‌توان از پهنای باند آن برای افرینه، زیودار و جلگه استفاده کرد.
دولت اعتبارات جبران خسارات زیر ساخت‌های مخابراتی را نداد
معاون مخابرات عنوان کرد: در سیل 98کل زیر ساخت‌های مخابراتی شهرستان پلدختر تخریب شدند و در اعتباراتی که مصوب شد دولت به مناطق سیل‌زده بدهد یک ریال به مخابرات نداده و گفتند مخابرات شرکت خصوصی است ولی تعهداتمان دولتی است و باید پاسخگوی دستگاه‌های دولتی باشیم .
به گزارش تسنیم، امیدواریم تا پیش از بارش باران دکل مخابراتی TVجلگه تجهیز و تقویت شود تا مردم روستاهای بخش معمولان دیگر شاهد قطعی‌های مکرر اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه نباشند و دغدغه خانواده‌ها در روستاهای بخش معمولان برای تحصیل فرزندانشان در بستر فضای مجازی فراهم شود تا در فصل امتحانات از تحصیل جا نمانند.
روایت مشترکانی که با ابری شدن هوا از دسترس خارج می‌شوند مشکل پوشش دهی اینترنت و آنتن دهی موبایل در روستاهای بروجرد برطرف شود گزارش از فیروزه حاتمی
انتهای پیام/646/ش

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/240067/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

دستگیری عاملان نزاع و درگیری دسته‌جمعی در خرم‌آباد

سازش 35 درصد دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

رفع تصرف 187 میلیارد ریالی؛ نجات طبیعت مهدیشهر از چنگال زمین‌خواران

انتصاب مدیرکل جدید آموزش و پرورش لرستان

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

انتصاب مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان

کشف انبار کالای قاچاق در خرم آباد

مصوبه اقتصادی سفر دولت به لرستان همچنان در ابهام/ازنا«فولادی»نشد!

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

ثبت همزمان تصویر 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

اجرای طرح «همیاران طبیعت» در لرستان

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

قتل یک نفر بر اثر تیراندازی افراد ناشناس در الشتر

مشاهده چهار قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه + فیلم

تصاویری از گشت و گذار 4 قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان + فیلم

قتل مردِ جوان با شلیک افراد ناشناس در لرستان

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه + فیلم

افزایش 5000 تنی تولیدات باغی در لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان برکنار شد

(ویدیو) ثبت تصاویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان

ثبت تصاویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان تغییر کرد

مشاهده چهار قلاده خرس قهوه‌ای در این استان

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بدن انسان تا چه حد قادر به تحمل گرما می باشد؟

مغز هسته زردآلو را بخوریم یا نه؟ خواص مغز هسته زردآلو چیست؟

نکاتی مهم در مورد ضدآفتاب ها و طریقه مصرف آنها