ندای لرستان

آخرين مطالب

یک سفر و طرح هشت ساله توسعه فرودگاه خرم‌آباد در یک قدمی افتتاح مقالات

یک سفر و طرح هشت ساله توسعه فرودگاه خرم‌آباد در یک قدمی افتتاح
  بزرگنمايي:

ندای لرستان- عملیات اجرایی طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد سال 92 با  برآورد اعتبار 52 میلیارد تومانی و حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور آغاز و اعلام شد بیش از 10 هزار زائر لرستانی خانه خدا بزودی از این فرودگاه عازم می شوند اما طرح در مقاطعی تعطیل شد و امروز پس از گذشت هشت سال با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی در انتظار روبان قرمز افتتاح است.

در آن زمان عنوان شد طرح مطالعاتی توسعه باند، تجهیز فرودگاه و تامین امکانات موردنیاز برای پرواز هواپیماهای بزرگ و پهن پیکر دراین فرودگاه درحال انجام است، طرحی که شامل اجرای عملیات توسعه پهنای باند فرودگاه و همچنین پی سی ان ( مقاومت فشاری باند)، پایانه و پاویون مناسب و مجهز برای فرودگاه خرم آباد است.

محمد رسولی نژاد مدیرعامل وقت شرکت فرودگاههای کشور در مراسم آغاز بکار این طرح اظهار داشت: با توجه به مطالبه دیرین مردم و پیگیری مسوولان لرستان برای فراهم آمدن امکان پرواز حجاج از طریق این فرودگاه، باند پرواز فرودگاه خرم آباد به میزان 300 متر توسعه می یابد.

قول و قرارها آنچنان لجام گسیخته پیش می رفت تا جایی که وعده هایی نیز برای افزایش پروازها در زمینه گردشگری زیارتی به مقاصد مشهد، نجف و حتی دمشق در فرودگاه خرم آباد به مردم داده شد.

فرودگاهی که با سابقه بیش از 70 سال از مجموع 54 فرودگاه فعال جزو 16 فرودگاه برتر و مجهز به دستگاه پیشرفته فرود اتوماتیک است همچنان در گیرودار اجرای این طرح بود و مسوولان هر یک آماری از پیشرفت فیزیکی آن می دادند.

در این مدت ده ها مسوول و مدیر کشوری آمدند از طرح توسعه فرودگاه خرم آباد بازدید کردند و با ابراز رضایت از این طرح و امیدواری برای افتتاح هرچه زودتر آن، وعده پرواز حجاج از خرم آباد را بیش از پیش در دل مردم زنده کردند، وعده ای که قرار بود 2 سال پس از آغاز عملیات میدانی به ثمر بنشیند اما اکنون هشت سال از آن کلنگ زنی می گذرد و خبری از اتمام طرح نیست.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز پنجشنبه 18 آذر امسال که در قالب بازدید استانی هیات دولت به لرستان سفر کرده بود پس از بازدید از طرح توسعه فرودگاه خرم آباد این نوید را داد که تا دهه فجر امسال تکمیل و بهره برداری می شود.

طرح 85 میلیارد تومانی توسعه فرودگاه خرم آباد به ارزش 270 میلیارد تومان

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد گفت: طرح توسعه این فرودگاه برای ارتقای ایمنی و امکان برقراری پرواز انواع مختلف هواپیما انجام گرفته است و شرکت های هواپیمایی حضور خود را در فرودگاه بر مبنای تعداد مسافر، مقصد، مسافت و سایر بهره برداری های جانبی تعریف می کنند.

"علی کاملی" با تاکید بر اینکه فرودگاه خرم آباد هیچ محدودیتی برای پذیرش پروازها ندارد اظهار داشت: برقراری پروازها از جمله حج و عتبات عالیات در حوزه اختیارات و وظایف فرودگاه نیست و رایزنی ها باید از طریق استانداری و سازمان حج و زیارت انجام شود.

وی ادامه داد: 85 میلیارد تومان برای طرح توسعه فرودگاه خرم آباد از طرف شرکت فرودگاه های کشور و استان لرستان هزینه و 32 میلیارد تومان مطالبات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) نیز پرداخت شده است.

وی افزود: ارزش روز اجرای این طرح اکنون به 270 میلیارد تومان می رسد و با توجه به اقدامات صورت گرفته، فرودگاه خرم آباد می تواند پذیرای انواع مختلف هواپیما به مقاصد مختلف باشد.

امکان برقراری پروازهای خارجی در فرودگاه خرم‌آباد

مدیر فرودگاه خرم آباد همچنین گفت: این فرودگاه دارای مجوز مرز خارجی است و امکان برقراری پروازهای خارجی را دارد.

کاملی بیان کرد: طرح فرودگاه خرم آباد در ابتدا طرحی ملی بود که سپس در قالب استانی پیگیری و به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران منتقل شد.

وی اظهار داشت: بهسازی ترمینال و محوطه فرودگاه در فاز نخست، سال گذشته با اعتبار پنج میلیارد تومان آغاز شد و تاکنون حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و روشنایی باند نیز  با 99 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی عنوان کرد: گیرنده و فرستنده های ساختمان فرودگاه در حال نصب است و دیوارهای حفاظتی تخریب شده از سیل سال 98 و حتی سال 86 به طول یکهزار و 500 متر و فنس های حفاظتی با اعتبار 2 میلیارد و 400 میلیون تومان انجام شده است.

کاملی با بیان اینکه دوربین های پایش تصویری نیز با اعتبار سه میلیارد تومان و بهسازی ابنیه فرودگاه با 2 میلیارد تومان انجام شد افزود: ارتقای سطح ایمنی و آتشنشانی فرودگاه با اعتبار 9 میلیارد تومان صورت گرفته است.

امکان برقراری سه پرواز روزانه در مسیر تهران

مدیر فرودگاه خرم آباد همچنین اظهار داشت: امکان حداقل روزانه سه پرواز مسافری به تهران از طریق این فرودگاه امکان پذیر است.

کاملی تصریح کرد: تمام تجهیزات فرودگاه های اهواز و اصفهان در خرم آباد نیز وجود دارد اما با توجه به اینکه به بحث گردشگری در لرستان توجه چندانی نشده است هنوز بسیاری از شرکت های هواپیمایی به حضور در استان ترغیب نشده اند.

وی افزود: لرستان استانی سرسبزی با مواهب طبیعی بسیار زیاد است و امکان حمل و نقل هوایی کوچک در آن وجود دارد بنابراین فرودگاه از سرمایه گذاریبخش خصوصی در راستای گردشگری هوایی استقبال می کند.

22 بهمن وعده نهایی دولت تازه برای اتمام طرحی هشت ساله

مدیر فرودگاه خرم آباد ادامه داد: با توجه به بازدید رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از طرح توسعه فرودگاه در جریان سفر دولت به لرستان و صدور دستورات لازم برای تسریع در روند اجرا، طرح همزمان با دهه فجر امسال بهره برداری خواهد شد.

کاملی گفت: هم اکنون 10 پرواز در هفته به مقصد تهران و مشهد در فرودگاه خرم آباد انجام می‌شو و بنابر پیش بینی های صورت گرفته، از بهمن ماه امسال تعداد پروازهای این فرودگاه افزایش خواهد داشت.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/239421/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی