ندای لرستان

آخرين مطالب

صنایع راکد دورود چشم انتظار نگاه ویژه دولت است اقتصادي

صنایع راکد دورود چشم انتظار نگاه ویژه دولت است
  بزرگنمايي:

ندای لرستان -

ندای لرستان


گروه استان‌ها- فرماندار دورود با اشاره به صنایع راکد این شهر گفت: فاز 4 سیمان دورود و صنایع گهر، فارسیت و بهراد از جمله صنایع نیمه فعال، غیرفعال و مشکل‌دار شهرستان هستند که برای راه‌اندازی این طرح‌ها نیازمند توجه ویژه دولت است. - اخبار استانها -
خدانظر دریکوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دورود ، با اشاره به چهار پروژه عمرانی مهم در شهرستان دورود اظهار داشت: این پروژه‌ها چندین سال است که مطالبه جدی مردم شهرستان هستند اما از پیشرفت مناسبی برخوردار نیستند، کمربندی دورود علی‌رغم اینکه در مسیر کمربندی شرق به غرب قرار دارد و بار ترافیکی بالایی دارد که از درون شهر عبور می‌کنند و همواره تصادفات منجر به فوت بالایی هم دارد.
وی با بیان اینکه سال‌های سال است که احداث این کمربندی شروع شده اما پیشرفت فیزیکی آن چنانی ندارد و مطالبه جدی و به‌حق مردم شهرستان است، افزود: این پروژه حدود 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما فعلا با تخصیص 150 میلیارد تومان هم می‌توانیم یک لاین دوطرفه آن را بازگشایی کنیم که امیدواریم دولت تخصیص 100 درصدی اعتبار به آن بدهد و اعتبارات جدید هم برای آن لحاظ شود.
فرماندار دورود با اشاره به فاضلاب شهری دورود عنوان کرد: سطح آب‌های زیرزمینی دورود بالا است و امکان حفر چاه جذبی در این شهرستان وجود ندارد و سال‌ها است که مردم عوارض فاضلاب را پرداخت می‌کنند اما فاضلاب‌های شهری به رودخانه سرازیر می‌شود که دام‌ها و زمین‌های کشاورزی از آنها استفاده می‌کنند و برای سلامت مردم مضر است و چنانچه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان راه‌اندازی شود این مشکلات برطرف می‌شود.
برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان لرستان تشریح شد؛ از بازدیدهای سرزده تا دیدار با اقشار مردممطالبه‌های مردم "دلفان" در سفر اخیر رئیس جمهور به استان لرستان مطرح می‌شودفعال‌سازی پروژه‌های راکد رویکرد اصلی در سفر رئیس جمهور به استان لرستان است وی با اشاره به احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهری، بیان کرد: اکنون تنها یک ایستگاه پمپاژ تصفیه‌خانه حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخش فاضلاب نیز حدود 18 تا 20 درصد پیشرفت دارد و به دلیل نبود اعتبار عملا این طرح تعطیل شده و نیاز است که به صورت ویژه بررسی شود.
فرماندار دورود با اشاره به اینکه شهرستان دورود تنها یک بیمارستان دولتی دارد که جوابگوی خیل عظیم بیماران نیست، تصریح کرد: مردم روستاهای اطراف برای درمان که مراجعه می‌کنند جوابگو نیست و بیمارستان دومی که در حال ساخت است تنها 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به دلیل نبود اعتبار روند احداث آن بسیار کند است.
وی با اشاره به لزوم راه‌اندازی فاز چهارم سیمان دورود خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه روند تزریق اعتبارات قطره چکانی است جوابگوی پیشرفت مناسب طرح‌ها نیست، فاز چهار این کارخانه حدود 2 تا 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که سرمایه‌گذار می‌تواند سرمایه‌گذاری کند و برگشت سرمایه بسیار راحت هم اتفاق می‌افتد چون هم مصرف دارد و هم نیروی کار فراهم است.
دریکوند با اشاره به بخش صنایع این شهرستان گفت: صنایع فارسیت دورود چندین سال است که تعطیل شده نیروی کار در حال فعالیت در این کارخانه به دلیل نبود مواد اولیه بیکار شده‌اند و تلاش زیادی کرده‌ایم شرکت با تولیدات جدید راه‌اندازی مجدد شود.
وی با اشاره به صنایع بهراد که در زمینه تولید لوله‌های آب فعالیت می‌کند افزود: این کارخانه هم به دلیل اختلاف مالکان تعطیل شده و اگر راه‌اندازی شود می‌تواند به رشد تولید و اشتغال در شهرستان کمک کند.
فرماندار دورود با اشاره به صنایع گهر دورود گفت: این کارخانه در مالکیت بانک است و چون منع سرمایه‌گذاری دارد بلاتکلیف مانده و با حداقل امکان و تنها با 140 نفر نیرو کار می‌کند و چنانچه هر 6 فاز آن به بخش خصوصی صلاحیت‌دار واگذار شود اتفاقی خوب در بخش صنعت شهرستان خواهد بود و حدود 2 هزار اشتغال می‌توان در این کارخانه ایجاد کرد.
وی با اشاره به آب شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان و مشکلاتی که ممکن است در آینده آن را به بحرانی در شهرستان تبدیل کند تصریح کرد: سد ماربره این شهرستان مطالعاتش انجام شده اما به جهت اینکه ماده 23 جدید ایجاد نشود مانع انجام آن شده‌اند و در ردیف‌های بودجه سال آینده نرفته و دستور رئیس جمهور را نیاز دارد که شروع به کار کند چرا که هیچ معارضی ندارد و حجم آب پشت سد مناسبی دارد.
دریکوند گفت: چنانچه این سد ایجاد شود هم آب شرب شهر دورود آب مناسبی خواهد بود و هم در بخش کشاورزی زمین‌های بسیاری آبی خواهند شد و چاه‌های غیرمجاز زیادی نیز مسدود می‌شود.
انتهای پیام/642/ح

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/238848/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

ثبت همزمان تصویر 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

اجرای طرح «همیاران طبیعت» در لرستان

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

قتل یک نفر بر اثر تیراندازی افراد ناشناس در الشتر

مشاهده چهار قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه + فیلم

تصاویری از گشت و گذار 4 قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان + فیلم

قتل مردِ جوان با شلیک افراد ناشناس در لرستان

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه + فیلم

افزایش 5000 تنی تولیدات باغی در لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان برکنار شد

(ویدیو) ثبت تصاویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان

ثبت تصاویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان تغییر کرد

مشاهده چهار قلاده خرس قهوه‌ای در این استان

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بدن انسان تا چه حد قادر به تحمل گرما می باشد؟

مغز هسته زردآلو را بخوریم یا نه؟ خواص مغز هسته زردآلو چیست؟

نکاتی مهم در مورد ضدآفتاب ها و طریقه مصرف آنها

چند نکته برای رهایی از شر یبوست مزمن

مکمل های طبیعی برای مبارزه با افسردگی

7 نشانه ابتلا به سیروز کبدی

3 راهکار مهم برای رشد سریع تر ناخن ها

تاثیر توت فرنگی روی پوست

پزشک خوب| استارت آپی که حوزه سلامت روان را متحول کرد

مراقبت های بعد از لمینت و کامپوزیت دندان

آشنایی با اسکولیوز و راه های درمان آن

خطرات ناشی عدم استفاده درست از کالسکه و صندلی ماشین کودک

روش تضمینی برای درمان ریزس مو سکه ای

کاشت مو، انواع روشها و هزینه عمل کاشت مو

چطور در خانه تکانی از پوست خود مراقبت کنیم؟

خطرناک ترین شوینده های خانه تکانی کدامند؟

خواص بی نظیر شوید خشک برای سلامتی بدن

تخصصی ترین پلتفرم برای نوبت دهی و مشاوره آنلاین حوزه زیبایی

با این تغذیه خواب آلودگی بهاری را از بین ببرید

علائم آلرژی بهاری را می شناسید؟

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

قتل یک دندان‌ساز در الشتر

افزایش 5 هزار تنی تولیدات باغی در لرستان

لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت