ندای لرستان

آخرين مطالب

مسئول بسیج دانشگاه آیت‌الله بروجردی: بیکاری قشر جوان و تحصیل کرده، مهمترین مسئله استان لرستان اجتماعي

مسئول بسیج دانشگاه آیت‌الله بروجردی: بیکاری قشر جوان و تحصیل کرده، مهمترین مسئله استان لرستان
  بزرگنمايي:

ندای لرستان -

ندای لرستان


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آیت الله بروجردی گفت: مهم‌ترین مسئله استان لرستان که در صدر نظام مسائل قرار گرفته است موضوع بیکاریست که عمدتا شامل قشر جوان و تحصیل کرده است.
به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، شایان عباسی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آیت الله بروجردی طی سخنانی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه بروجرد پس از تشکر از ستاند نماز جمعه شعرستان بروجرد گفت: ابتدای عرایضم پیشاپیش سالروز دانشجو و شهادت سه تن از شهدای دانشجو را گرامی می‌دارم و از ستاد نماز جمعه شهرستان بروجرد بابت در اختیار قرار دادن این تریبون کمال تقدیر و تشکر را دارم.
عباسی پیرامون جبران عقب ماندگی‌های کشور توسط جوانان گفت: با ورود ویروس منحوس کرونا به کشور دانشگاه‌های ما تحت الشعاع قرار گرفتند، اما ایران عزیز برای رسیدن به هدف‌های بزرگی که به‌برکت انقلاب اسلامی در برابر او ترسیم شده، چشم به تلاش جوانان در عرصه‌ی علم و معرفت دوخت، که همواره راهگشای ملت و دولت ما در گذرگاه‌های دشوار بوده است. همچنین اسلام عزیز بزرگترین مشوّق علم است و چنین بود که در طیّ قرن‌های پی‌درپی، مسلمانان پرچم دانش و معرفت و پیشرفت علمی را در همه‌ی جهان در دست داشتند و به گفته امامین انقلاب امروز جهاد علمی یکی از بزرگترین فرائض ماست و اگرچه ما در زمینه پیشرفت‌های علمی عقب ماندگی تاریخی داریم، اما با تلاش جوانان با استعداد کشور میتوانیم این عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.
وی ادامه داد: در بحث فضای علمی دانشگاه‌ها می‌دانیم که تولید علم باید نفع‌دار باشد و انقلاب اسلامی از آن منتفع بشود. ما علم جهت‌دار به نفع دستگاه الهی را دنبال میکنیم. در مورد انرژی هسته‌ای، صنایع پاک، فضای اقتصادی و فضای سیاسی و امثال ذلک اگر علمی دارد در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود جهتش به سمت دستگاه الهی است. حال این دانشگاهی که در وهله اول محل علم است آقایانی که احساس می‌کنند می‌توانند با اعمال نفوذ در دانشگاه‌ها فضای پاک علمی را به سمت و سوی افکار پلید خودشان ببرند، همانگونه که در فتنه 78 کوی دانشجو و فتنه 88 آمدند نفوذ کردند در دانشگاه ها، اشتباه می‌کنند و ما به همه آن‌ها اعلام می‌کنیم بسیج دانشجویی ایستاده است تا فضای پاک و مقدس علمی دانشگاه به جهت تولید علم الهی آسیب نبیند. وجود کارگروه‌های علمی و پژوهشی در بسیج دانشجویی نیز به جهت رشد همین فضا میباشد.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آیت الله بروجردی درباره تربیت نخبه انقلابی اظهار داشت: اما در بحث تربیت نخبه انقلابی که یکی دیگر از وظایف مهم دانشگاه‌هاست بر همگان عیان است صرف تولید علم دانشجو نخبه نمی‌شود و در کنار تولید علم تربیت نخبه نیز لازم است. دانشجو باید کار سیاسی کند، دانشجو باید کار فرهنگی کند، دانشجو باید کار جهادی کند، دانشجو باید کار اجتماعی کند، دانشجو باید کار علمی پژوهشی کند، در المپیاد‌های علمی شرکت کند و... که البته این‌ها جانب درس است و این یک پَک بزرگ برای تربیت نخبه انقلابی است. آن‌هایی که فکر میکنند دانشگاه فقط محل سر در کتاب کردن است نیز اشتباه میکنند، زیرا به همین منظور است که در دانشگاه‌ها تشکلات سیاسی، کانون‌های فرهنگی، کارگروه‌های پژوهشی و... وجود دارد.
وی افزود: فضای دانشگاهی فضای باز سیاسی هم هست، اما محل رخنه افرادی که فضای دستگاه الهی را قبول ندارند نیست. طبق فرمایش مقام معظم رهبری که میفرمایند:" بنده دلم می‌خواهد این جوانان، شما دانشجویان؛ چه دختر، چه پسر و حتّی دانش‌آموزان مدارس، روی ریزترین پدیده‌های سیاسی دنیا فکر کنید و تحلیل بدهید و بشکند دست‌هایی که نمیگذارد دانشجو سیاسی باشد. سیاست زدگی و سیاست بازی به هیچ وجه مورد تأیید نیست، اما سیاست گری و برخوردار شدن از قدرت فهم و تحلیل سیاسی، نیاز مبرم دانشجویان و دانشگاههاست".دانشجو باید نسبت به آرمان‌های خود احساس مسئولیت کند، که یکی از این آرمان‌ها مسئله علم است، دومی مسئله عدالتخواهی و سومی مسئله آزاداندیشی وآزادیخواهی است. در زمینه عدالتخواهی می‌توان با مطالعه قانون اساسی به این زمینه پی برد که باید از کدام دستگاه‌ها چه توقعاتی را داشته باشیم. بسیج دانشجویی نخبگان و اصحاب رسانه را به مطالبه گری و عدالتخواهی دعوت میکند و خواستار گسترش عدالتخواهی در لایه‌های مختلف جامعه میباشد، چرا که به گفته، ولی فقیه جامعه پرچم عدالتخواهی و مطالبه گری باید دست دلسوزان انقلاب باشد.
عباسی با اشاره به وقایع 16 آذر در کشور تصریح کرد: 16 آذر در تقویم کشورمان روز دانشجو نامگذاری شده است که به یاد 3 تن از شهدای دانشجو شهید مصطفی بزرگ نیا، شهید احمد قندچی و شهید مهدی شریعت رضوی که در اعتراض به دیدار رسمی نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا با شاه پهلوی آن هم چند ماه پس از کودتا 28 مرداد اتفاق افتاده، میباشد. ما در این رویداد دیدم که دانشجو ایستاد خونش ریخته شد، ولی زیر بار استکبار و استبداد و ظلم نرفت. امروز نیز جریان پاک دانشجویی مقابل استکبار و استبداد ایستاده است. جا دارد از مواضع خوب تیم مذاکره کننده که پای ارزش‌های مردم ایستاده است تشکر کنیم، زیرا شخصیت و شان مردم را مقابل زالوصفتان و گرگانی که راضی نیستند ایران اسلامی وجود داشته باشد، حفظ کرده اند.
وی ادامه داد: آقایانی که میگفتند به دلیل cft و پالرمو ما نمیتوانیم عضو سازمان همکاری شانگ‌های بشویم امروز کجا هستند؟ ما زیر بار ذلت cft و پالرمو نرفتیم، اما عضو سازمان همکاری شانگ‌های شدیم و داریم صادرات خود را افزایش میدهیم. آقایانی که آب خوردن مردم را گره زده بودند به برجام امروز بیایند وضعیت اقتصادی مردم را ببینند که چه بلایی سر این مردم آمده است.در بحث مسائل استان و شهرستان بگوییم که، مهمترین مسئله استان لرستان که در صدر نظام مسائل قرار گرفته است موضوع بیکاری که عمدتا شامل قشر جوان و تحصیل کرده است میباشد. با قرار گیری در جمع استان‌های اول تا سوم بیکاری کشور، خلا کارآفرینی و عدم تقویت فرهنگ به وضوح قابل مشاهده است. ضعف نظارت بر بازار و توزیع کالا و اقلام اساسی که پیش‌تر امام جمعه محترم به این قضیه ورود کردند و طبقه گفته خودشان خوب هست، اما کافی نیست. در بحث آسیب‌های اجتماعی اعم از اعتیاد، طلاق، نزاع، خودکشی، حاشیه نشینی و... از جمله مسائل مهم استان و شهرستان میباشد. چالش بزرگ مهاجرت از استان به پایتخت و سایر استان‌ها و نبود زیرساخت‌های توسعه از دیگر مسائل میباشد. چالش‌های مختلف حوزه کشاورزی و گردشگری از دیگر اولویت‌های نظام مسائل استان و شهرستان میباشد قریب به 80 درصد زمین‌های استان لرستان کشت دیم میباشد در حالی که سر شاخه‌های دو سد بزرگ کشور سد دز و کرخه از استان لرستان میباشد و کشاورزان استان لب تشنه کنار رودخانه‌ها نشسته اند... مشکلات حوزه صنعت اعم از وضعیت کارخانه خودروسازی و خصوصی سازی غیراصولی در برخی واحد‌های صنعتی و ... تنها بخشی از نظام مسائل استان و شهرستان میباشد. در سفر آقای رئیسی به استان لرستان در کسوت ریاست قوه قضائیه ایشان برای مسئله حق آبه استان و مسئله خصوصی سازی‌های غیر اصولی همانند پارسیلون خرم آباد و نساجی بروجرد و... ضرب العجل تعیین کردند، ما از مسئولین می‌خواهیم در سفر پیش روی آقای رئیسی به استان لرستان این مطالبات را داشته باشند که چرا همچنان این مشکلات حل نشدند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آیت الله بروجردی در پایان گفت: جا دارد به این بحث هم اشاره کنیم که ما در ایران تقریبا 2000 دانشگاه داریم و این یک تهدید برای نظام ماست، اما می‌شود این تهدید را به فرصت تبدیل کرد اگر این دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها که هزینه شده و ساخته شده اند، مرکز حل مسائل شهرستان‌ها و استان‌ها به کمک کارگروه‌های پژوهش و فناوری بشوند... مکرراً از ریاست دانشگاه آیت الله و آزاد شنیدم که آماده اند تا مقالات و پایان نامه‌های دانشجویان را به سمت حل مسائل و معضلات شهرستان کنند، خب بسم الله مسئولین چقدر با جامعه دانشگاهی هم اندیشی کردند؟! بسیج دانشجویی و جامعه دانشگاهی نیز آماده است تا تمام ظرفیت خود در غالب: تولید علم، پژوهش و فناوری، جهاد و سازندگی، فرهنگی و... را برای خدمت به مردم و حل نظام مسائل شهرستان به کار بگیرد.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/238825/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان

بهره مندی 138 هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

فیلم| تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان

استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند

بهره‌برداری از گلخانه 3 هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف 6 ماه آینده

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

روشنگری از دلایل اجرای طرح نور؛ به زودی

داستان ابوشجاع

عامل تحریم

واردات گوشت گرم از آفریقا به کشور

جزئیات از سامانه جدید «خودنویس»

بالا و پایین سرخابی‌ها در بورس

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو

پیش‌بینی جوی آرام برای آخر هفته در لرستان

سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی

اشتغال‌زایی 350 میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان

آمادگی 35 مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان

لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان

ده نمکی در دو اپیزود

در باکو جایی برای شیعیان نیست

چرا رئیسی به پاکستان سفر کرد؟

صادرات طلای سرخ به 400 تن می‌رسد

صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش 119 درصدی حقوق در 3 سال

برگزاری اردوی تیم ملی کستی آزاد جوانان در ساری

روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول 5 کیلومتر آماده بهره برداری است

اولین نشست استاندار لرستان با مدیران اقتصادی

معارفه استاندار جدید لرستان | استاندار جدید کیست؟

لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از 427 هزار گذشت

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

التهاب سیاسی در دانشگاه‌های آمریکا

افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان